Andre som tar på magen

Qvini

Glad i forumet
Egentlig ikke tenkt så mye på det før idag! Når jeg lå på sofaen hjemme hos foreldrene mine så kommer mamma å stryker meg rundt på magen! Ææææ, får helt angst av det! Synes ikke det er greit, men nå er jeg en veldig særr person som ikke er glad i klemmer osv med mindre det er min egen sønn! Og jeg tror jeg er blitt verre med tiden! Hvordan håndterer dere det når andre tar og stryker på magen deres?

Jeg syntes det er veldig ubehagelig selv, tørr ikke alltid å si i fra. Men om det er familie eller venner så sier jeg i fra at de må spørre om de vil ta på magen og jeg ser ikke vits at de gjør det, hvis ikke jeg sier; kjenn nå sparker han!
Jeg er IKKE klemme menneske selv, men syntes å ta på magen uten å spørre er verre enn å klemme.
Jeg sier i fra at det er ikke greit! Greier ikke med faren til bf, han tar på magen hele tiden og det har jeg vanskeligheter å si i fra. Men må vel greie det tilslutt.

Ikke opplevd at noen tar på magen uten at jeg spør om de vil kjenne.. men ikke mange jeg spør da..

Jeg synes det er greit at folk jeg kjenner tar meg på magen, så lenge de ikke kommenterer størrelsen på den :angry5

Liker heller ikke at folk tar uten å spørre, og det gjelder både familie og andre [emoji4] Du er ikke sær selv om du synes det, vi er forskjellige alle sammen, og alle burde respektere andres kropp gravid eller ei [emoji106] Du går jo ikke å tar på noen som har trent mye f eks, for å kjenne på musklene deres [emoji12]

Jeg er heller ikke klemmeperson. Men det er søstera mi. Og plutselig så kommer hun og tar og trykker på magen å sier nå vekker vi hu:p hu har en gutt på 2,5 år selv og synes det er stas at storesøster å skal ha baby. Men trur æ hadd reagert om det hadde vært andre som ikke er så nær som hadde tatt på magen uten at jeg har sagt de kan

Kan ikke si jeg har vært plaget av at folk tar på magen i tide og utide. Jeg er ikke en veldig fysisk person, men de som har tatt på magen kjenner jeg godt så da er det bare koselig :) hadde det vært noen jeg ikke kjenner så godt så kunne det nok vært litt ubehagelig

Gir de en smekk over hånden og sier fingrene av fatet [emoji23][emoji23][emoji23]

Jeg liker å klemme, men kun de aller nærmeste samt venninner. Liker ikke at folk tar på magen uten å spørre først. Heldigvis ikke så mange som gjør det ennå da. Ene venninna mi gjør det, men lar det passere uten å si noe. Det er helt greit, siden det er henne og vi har et nært forhold. Mamma kommer helt sikkert til å gjøre det etterhvert, for hun er en «sånn type» og ofte litt ubetenksom [emoji28] Og mannen min gjør det da, men det er bare koselig og jeg oppfordrer han også til det[emoji4]

Det var ei som skulle gratulere meg (i uke 16-ish), og hun tok på magen min og klemte meg. Altså.. Hva er det slags merkelig oppførsel? :p

Liker ikke det jeg heller. Greit med mannen og barna. Men andre må spørre først...

Jeg syns ikke det er greit om folk tar seg til rette. En gravidmage er ikke fritt vilt. :silent
Heldigvis har de fleste spørt om lov, og godtar et nei.

har ikke noe i mot kjæresten, pappa, mamma osv, men ellers får jeg litt angst, særlig om vi er i sosialt samvær og noen skal begynne å dulle med magen i fylla, er jo ikke så lett å sifra heller :(

Jeg har ikke opplevd det med andre enn de jeg kjenner godt, og det er ubehagelig med mindre det er mannen eller barna enda. Jeg er en klemmer og vet fra tidligere svangerskap at det bryr meg mindre og mindre desto større magen blir.

Åååå.. Det er så ekkelt! Kjenner hormonene strømmer på og jeg holder på å bli fullstendig gæærn! :arghh:
Folk som plutselig kommer bort å tar på magen er ikke greit. Og ofte blir man litt satt ut også.
Mamma f.eks spør hver gang jeg ser ho om ho kan få se på magen. Jeg sier alltid nei. Føler meg ikke bekvem med å skal brette frem bare for å vise ho. :sour: Og i klassen, hadde vi faktisk for ett halvt års tid siden undervisning der man skulle ta opp episoder der man følte man var i ubehagelige situasjoner og hva man burde gjøre da, hva som er greit og ikke. Akkurat dette ble tatt opp. Folk som bare kommer bort å tar på magen uten å spørre. Dette ble spillt frem i skuespill forran klassen og eventuelle svarsituasjoner :wacky: Noen av svarsituasjonene var å svare tilbake med samme mynt. Begynne å ta på magen til den som kjente på deg, si ifra at det ikke er greit. Det jeg syns er ekstra ubehagelig nå er at klassekameratene, som var med på denne undervisninga alikevel kommer bort og tar på magen, mens de spør etterpå om de kan kjenne. Jeg sier nei! eller helst ikke! At jeg ikke liker at de nærmeste kjenner engang,

Jeg syns også det er skikkelig ubehagelig når noen bare tar på magen. Nå er det ikke noe jeg har opplevd veldig ofte, men det har skjedd et par ganger. For min del blir det noe helt annet om de spør først. Da syns jeg det er greit, jeg har alltid svart ja. Det er noe med at jeg må få bestemme selv om andre skal få invadere intimsonen på den måten. Å spørre, men så kjenne uten å vente på svar gjelds forøvrig ikke!

Tja... eg er vel litt klemme person, så kan gi klem til ukjente og sånn. At nokon tar på magen går bra, så lenge dei ikkje fortsetter med det ei stund liksom.. for å vente på spark eller noko. Men å dra opp klær for å vise det har heldigvis aldri nokon spørt meg om, og om nokon hadde gjort det, hadde eg nok sagt nei eller ledd det vekk og snakka om noko anna [emoji56] men eg tenker at det er ikkje noko sjølvfølgje at ukjente eller kjente får lov å ta på magen, viktig å gi beskjed når ein kjenner at nokon krysser grensa.

Egentlig ikke tenkt så mye på det før idag! Når jeg lå på sofaen hjemme hos foreldrene mine så kommer mamma å stryker meg rundt på magen! Ææææ, får helt angst av det! Synes ikke det er greit, men nå er jeg en veldig særr person som ikke er glad i klemmer osv med mindre det er min egen sønn! Og jeg tror jeg er blitt verre med tiden! Hvordan håndterer dere det når andre tar og stryker på magen deres?

Jeg har ingenting imot at folk tar meg på magen.. folk jeg kjenner. Min kjære kollega er superbabysjuk og jeg har sagt at så snart nurken sparker når jeg er på jobb, skal hun få kjenne. Lite som kan gjøre henne lykkelig :happy:

Men hadde ikke digget å konstant bli tatt på magen, av verken foreldre eller kolleger. De må fint spør. Nå er jeg gjerne litt i overkant glad i klemmer og nærhet, men ser at ikke alle synes det er like kjekt. Du får bare si klart ifra! :)

Dere må være flinke til å si ifra om dere ikke liker det tenker jeg :)

Om fremmede eller folk jeg ikke kjente så godt hadde tatt meg på magen, så hadde jeg nok ikke likt det. Men at familie og gode venner kjenner på, og viser glede sammen med meg syns jeg går helt greit! Mannen får selvfølgelig kjenne på magen så mye han bare vil. Ønsker for hans del at han knytter kontakt med lillemann.

Back
Topp