Andre som studerer?

Lykkeliten*

Betatt av forumet
Ja, det lurer jeg på :)

Går siste året på et masterstudie, og rekker akkurat å gå ut i permisjon før jeg må levere masteroppgaven :-P Planen er da å gjøre oppgaven så og si ferdig før bebis kommer, for så å levere den våren 2014 etter 1 års permisjon. Spent på hvordan det blir å gå på skolen mens en er gravid ... Kjenner jeg tenker mye på dette svangerskapet, redd for å miste igjen, så er ikke helt konsentrert på skolearbeidet for tida. Håper det bedrer seg hvis jeg er så heldig å komme meg til 12 uker!

Andre som er studenter? Hva tenker dere? :)

Jeg vet jo ikke helt om jeg er gravid enda, men magefølelsen er veldig god ;) Jeg studerer lærerutdanning, og hadde egentlig plan om å vente en mnd til, så eksamener skulle være over. Men, kommer kjærlighetsbarnet i mai, så er det en mening med det ;) Håper jeg slipper unna bekkenløsning denne gangen ihvertfall! ;) Hva studerer du?

Jeg blir ferdig med bachelor i mai... Så har gruppeinnlevering i slutten av mai.. Og termin i starten av mai. Planen min er egentlig å fullføre... Det er ingen forelesninger men samarbeid med grupper det semesteret og innlevering pleier å være i slutten av mai..
Jeg håper egentlig å komme på en sympatisk gruppe som har lyst til å gjøre mest mulig tidlig og spare minst mulig til slutt så jeg får fullført det siste faget i bacheloren,, ellers må alt gjøres på nytt året etter...
i tillegg studerer mannen min, første året på bachelor... Så dette kan bli spennende ^^

Heisann :)

Jeg fullførte bachelorgraden i vår, og er nettopp startet på første året på master. Vi har kun hjemmeeksamener i vårsemesteret, så jeg har planer om å gjøre ferdig oppgavene før babyen kommer. Egentlig var planen å få et juni-barn for å få god nok tid til å bli ferdig med oppgavene, men så satt spira med en gang jeg slutta på pilla :p Alt kan ikke alltid gå etter planen :)

Jeg har vert studentmamma i et år nå, og elsker det :) Det blir spennende å se hvordan det blir å studere med to da, men da er det forhåpentligvis "bare" masteroppgaven som gjenstår, så jeg håper det går greit. Du er heldig som blir ferdig med den før babyen kommer :p 

Når det gjelder konsentrasjon kjenner jeg meg veldig igjen.. Den siste uken har jeg gjort veldig lite fornuftig, sitter bare å tenker på graviditeten osv.. Men det går seg sikkert til etterhvert. Trist å se at du har mistet så mange ganger, håper spiren klorer seg godt fast nå <3 

Jeg studerer! ;-) 

Går på mitt 3.år i lærerutdanning nå, så får forhåpentligvis levert bachelor og kanskje gjort unna eksamen før ferien. Men jeg har jo da altså et 4.år igjen, jeg håper jeg kan begynne rett på året og ta med mini på forelesninger + bruke mamma som dagmamma. Det hadde vært fantastisk å blitt ferdig som planen er i 2014. Det blir hardt, men det kan gå? ;-)

Jeg tror alt vi setter vår mind into, skal gå jeg :D Lykke til til alle oss med maibabyer!

*NaNi* skrev:
Jeg studerer! ;-) 

Går på mitt 3.år i lærerutdanning nå, så får forhåpentligvis levert bachelor og kanskje gjort unna eksamen før ferien. Men jeg har jo da altså et 4.år igjen, jeg håper jeg kan begynne rett på året og ta med mini på forelesninger + bruke mamma som dagmamma. Det hadde vært fantastisk å blitt ferdig som planen er i 2014. Det blir hardt, men det kan gå? ;-)

Hei :)
Jeg gjorde som du har tenkt med kommende storebror, og angrer noe vanvittig:/ Hele barseltiden ble bare stress og  lite kos, så denne gangen skal jeg ta et år permisjon. Det skal sies at barseltiden var veldig tøff, med kolikk og inn og ut av sykehus pga en skade han fikk i armen under fødselen. Det går nok mye bedre med en "normal" barseltid, men hovedproblemet var egentlig at jeg slet veldig med den dårlige samvittigheten. Enten hadde jeg dårlig samvittighet for at jeg leste og ikke var sammen med babyen, eller så hadde jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke leste :p 

Uansett hva du velger går det nok bra :) Det går jo an å prøve og heller hoppe av dersom det blir for tøft :) 

Tenkte å gjøre som deg Lykkeliten*;) Blir akkurat sammme situasjonen her;)

Mamma2010&2013<3 skrev:

*NaNi* skrev:
Jeg studerer! ;-) 

Jeg gjorde som du har tenkt med kommende storebror, og angrer noe vanvittig:/ Hele barseltiden ble bare stress og  lite kos, så denne gangen skal jeg ta et år permisjon. Det skal sies at barseltiden var veldig tøff, med kolikk og inn og ut av sykehus pga en skade han fikk i armen under fødselen. Det går nok mye bedre med en "normal" barseltid, men hovedproblemet var egentlig at jeg slet veldig med den dårlige samvittigheten. Enten hadde jeg dårlig samvittighet for at jeg leste og ikke var sammen med babyen, eller så hadde jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke leste :p 

Uansett hva du velger går det nok bra :) Det går jo an å prøve og heller hoppe av dersom det blir for tøft :) 

Ja, jeg ser jeg er optimist ;-) Får bare begynne og evt se hvordan barseltiden blir. Regner med det ikke blir med enn 3-4 forelesninger i uken, med 1 og 2 hele "studie/fridager. Jeg kommer bare til å være på skolen under forelesningene og hjemme resten. Men vi får ta det som det kommer :-)

*NaNi* skrev:

Mamma2010&2013<3 skrev:

*NaNi* skrev:
Jeg studerer! ;-) 

Ja, jeg ser jeg er optimist ;-) Får bare begynne og evt se hvordan barseltiden blir. Regner med det ikke blir med enn 3-4 forelesninger i uken, med 1 og 2 hele "studie/fridager. Jeg kommer bare til å være på skolen under forelesningene og hjemme resten. Men vi får ta det som det kommer :-)

Det høres jo ikke umulig ut det da, siden det er så mye "fri" :) Lykke til iallefall :)

*NaNi* skrev:

Mamma2010&2013<3 skrev:

*NaNi* skrev:
Jeg studerer! ;-) 

Det må faktisk søkes om å studere under permisjon, pga pengene du mottar ("alt" er jo stipend det året fordi du tar et pauseår). Jeg har ikke selv studert med baby altså, men vet om noen som gjør det og det er spesielle kriterier for det slik jeg har skjønt.

Det lureste du gjør er å la far ta over mye av permisjonen så kan han ta var på bebisen mens du er på forelesning. Hvis far jobber da?

Greit at vi er flere som er i samme situasjon :-)

Ser det er mange som tenker forskjellig, og er forskjellige steder i utdanningsløpet. Det jeg tenker på i forhold til å vente med å levere oppgaven, er at jeg da vil få støtte fra lånekassen mens jeg går hjemme. Jobber på en klesbutikk 1 til 2 ganger i uka utenom, og vil jo opparbeide meg litt støtte der, men det er jo langt fra nok.

Hva tenker dere som går siste året på utdanningen, og ønsker å fullføre, i forhold til det økonomiske?

Jeg tok forresten en test i dag (klarte ikke å la være, måtte bare se om den var blitt sterker ;-P), og den var knallsterk!! HURRA

Lykkeliten* skrev:
Greit at vi er flere som er i samme situasjon :-)

Ser det er mange som tenker forskjellig, og er forskjellige steder i utdanningsløpet. Det jeg tenker på i forhold til å vente med å levere oppgaven, er at jeg da vil få støtte fra lånekassen mens jeg går hjemme. Jobber på en klesbutikk 1 til 2 ganger i uka utenom, og vil jo opparbeide meg litt støtte der, men det er jo langt fra nok.

Hva tenker dere som går siste året på utdanningen, og ønsker å fullføre, i forhold til det økonomiske?

Jeg tok forresten en test i dag (klarte ikke å la være, måtte bare se om den var blitt sterker ;-P), og den var knallsterk!! HURRA

Jeg går nest siste år, og ikke siste, men svarer likevel  Dersom jeg hadde gått siste hadde jeg gjort det på akkurat samme måten som du. Man faller jo litt mellom to stoler når en får barn akkurat når en er ferdig å studere, så jeg syns det høres ut som du har løst det veldig greit 

Enig ;-) Ser ikke så mange andre alternativer, selv om jeg selvagt har veldig lyst til å bare bli ferdig med skolen, så blir det ikke særlig økonomisk lønnsomt :-)

For meg så kommer jeg til å fullføre utdanningen min selvom baby er forventet midt i siste måneden av utdannelsen. Jeg tror det skal gå. Samtidig så jobber jeg jo ved siden av, og passer på å ta så mange vakter jeg kan på jobben de neste månedene sånn at gjennomsnittet mitt blir høyere, med tanke på utbetaling det året jeg har permisjon...

Back
Topp