Andre som startet på Levaxin når de ble gravide?

enita

Andre møte med forumet
Usikker på hvor tråden skal legges, så dere kan flytte den dere som kan dette ;)
Jeg startet på stoffskiftemedisinen Levaxin i svangerskapets uke 7, da jeg hadde subklinisk lavt stoffskifte.
Jeg veide 69,5 kilo når jeg ble gravid, gikk noe ned etter oppstart av medisin, og er nå fortsatt på 69,5 kilo når jeg er 19+4 på vei nå. Noen andre med erfaringer rundt dette, at man tar av noen kilo av Levaxin?
Jeg bør ikke bekymre meg fordi vekta sånn egentlig har stått stille hele svangerskapet?
 
Når stoffskiftet er lavt går alle prosesser og energiomsetningen i kroppen saktere, og man vil legge på seg. At du har subklinisk hypotyreose betyr at du egentlig er utenfor behandlingsvinduet. MEN lavt stoffskifte vil forverre seg under svangerskap, og det er nok derfor du er satt på Levaxin, slik at det ikke vil falle for mye. Levaxin øker stoffskiftet igjen, noe som innebærer at vekten holdes nede/ikke stiger så fort.
du vil nok legge på deg etterhvert, og iom at du har hatt en vektnedgang, og er tilbake til utgangspunktet, så har jo vektøkningen forsåvidt begynt:happy: Regner med legen følger opp, og de følger jo med på babyens vekst hele veien.

Selv har jeg stått på Levaxin i 20 år, og i hvert svangerskap har jeg nesten tredoblet dosene.
 
Ikke gått på levaxin eller andre medisiner. Men vekta mi har stått helt stille fram til uke 24, men begynte å gå opp etter det :) Er 32+1 i dag og har gått opp 6 kg.
 
Back
Topp