Andre som sliter med søvn om natten?

KRune

Andre møte med forumet
Ligger her våken på fjerde time. Sovna da jeg la meg, men våkna av en eller annen grunn sånn rundt halv ett og har ikke klart å sovne igjen. Jeg har generelt hatt en del problemer med søvn dette svangerskapet, men den første perioden var det fordi jeg våkna av kvalme, deretter av ulvehunger, men nå er det liksom ingen årsak.

Er det noen som har noen gode tips? Til nå har jeg stort sett ligget og lest på kindle-brettet, men etter å ha ligget i flere timer flytta jeg meg over i stua for å se litt tv.

Og forresten: dersom noen har tips til å motvirke luft i magen så er det også kjærkomment. Guri så mye luft i magen jeg har denne gangen! Jeg holder på å dåne. Jeg har først skjønt nå hvor enkelt mitt første svangerskap var hvor den eneste plagen jeg hadde var bekkenløsning de siste månedene :p
 
Begynte bruke vekt dyna mi igjen, de to siste nettene og har sovet hele natten gjennom uten å våkne, helt rart.
 
Ikke så mange gode tips, bare sympati :love2 fordi jeg også sliter med det samme. Jeg våkner og kan bli liggende våken lenge.
 
Har begynt å slite med det samme, er dere sykemeldt? Jeg jobber 50% nå, skal til legen må på fredag for å høre hva jeg skal gjøre videre, sykemelde meg mer eller 100%. Men når en ligger våken og er dødens trøtt Ila dagen, er det ikke så enkelt. Kjenner jeg får dårlig samvittighet mtp jobb og, er jo «bare» gravid.
 
Ligger her våken på fjerde time. Sovna da jeg la meg, men våkna av en eller annen grunn sånn rundt halv ett og har ikke klart å sovne igjen. Jeg har generelt hatt en del problemer med søvn dette svangerskapet, men den første perioden var det fordi jeg våkna av kvalme, deretter av ulvehunger, men nå er det liksom ingen årsak.

Er det noen som har noen gode tips? Til nå har jeg stort sett ligget og lest på kindle-brettet, men etter å ha ligget i flere timer flytta jeg meg over i stua for å se litt tv.

Og forresten: dersom noen har tips til å motvirke luft i magen så er det også kjærkomment. Guri så mye luft i magen jeg har denne gangen! Jeg holder på å dåne. Jeg har først skjønt nå hvor enkelt mitt første svangerskap var hvor den eneste plagen jeg hadde var bekkenløsning de siste månedene :p
Jeg sliter med det samme, har ikke noe spesielt gode tips :shy: Jeg er fremdeles på kvalm/ekstremt sulten. Hvor lenge varte det for deg?
 
Samme for meg. I tillegg har jeg en 1-åring som holder meg våken, så totalen er ganske elendig :hungover:
 
Sliter med det samme selv. Våkner rundt 3-4 tiden og sliter med å sovne igjen. Har merka at de dagene jeg trener eller går lengre turer sover jeg bedre gjennom natta, men det har vært vanskelig å få til når kvalmen har vært på det verste :hungover:
 
Jeg sliter med det samme, har ikke noe spesielt gode tips :shy: Jeg er fremdeles på kvalm/ekstremt sulten. Hvor lenge varte det for deg?
Den verste kvalmen (med oppkast) ga seg rundt uke 12/13. Jeg har fremdeles ikke så mye matlyst, men det kommer i det minste ikke opp igjen Ulvehungeren ga seg vel en uke etterpå. Var helt mystisk når en ikke hadde matlyst i det hele tatt om dagen og så kunne våkne og være helt desperat etter noe å spise. Kan fremdeles våkne av og til å ha lyst på noe, men det holder som regel med en kjeks eller noe som jeg har begynt å ha på nattbordet sånn i tilfelle.
 
Har begynt å slite med det samme, er dere sykemeldt? Jeg jobber 50% nå, skal til legen må på fredag for å høre hva jeg skal gjøre videre, sykemelde meg mer eller 100%. Men når en ligger våken og er dødens trøtt Ila dagen, er det ikke så enkelt. Kjenner jeg får dårlig samvittighet mtp jobb og, er jo «bare» gravid.
Jeg er sykmeldt 50% egentlig. Var hos legen i går og fikk 100% denne uka på grunn av dårlig søvn og at jeg også har blitt sylte forkjøla. Skal tilbake til 50% på mandag. Jobber da korte dager hver dag sånn at jeg kan slappe av før 2,5åringen kommer hjem fra barnehagen. Har også dårlig samvittighet ovenfor jobb, spesielt fordi jeg også var sykmeldt en lengre periode i høst, men jeg har heldigvis en god leder som legger vekt på at det ikke er min «skyld» og at det bare er sånn livet er av og til. Hun er også flink til å legge vekt på det jeg faktisk gjør/får til og at jeg bidrar til teamet. Så det gjør godt å ha litt lederstøtte oppi dette.
 
Den verste kvalmen (med oppkast) ga seg rundt uke 12/13. Jeg har fremdeles ikke så mye matlyst, men det kommer i det minste ikke opp igjen Ulvehungeren ga seg vel en uke etterpå. Var helt mystisk når en ikke hadde matlyst i det hele tatt om dagen og så kunne våkne og være helt desperat etter noe å spise. Kan fremdeles våkne av og til å ha lyst på noe, men det holder som regel med en kjeks eller noe som jeg har begynt å ha på nattbordet sånn i tilfelle.
Da er det kanskje håp snart for meg også :shy: Jeg har gullfisk/saltstenger og vannflaske på nattbordet, det hjelper på om natten med de verste toppene heldigvis :)
 
Søvna mi er sånn både og nå for tiden. Drømmer om så mye rart:oops: kan gå fra at jeg drømmer om en røykvarsler i taket holder på å falle ned. Til ja en gå tur med gamle venner fra skoletiden som jeg ikke har møtt eller snakket med på år og dag. I natt var jeg oppe i 4 tiden, pga jeg var så tissetrengt. Plagsomt:hilarious:
 
Våkner minst to ganger hver natt hvor jeg ikke får sove videre på en lang stund. Virker som det har blitt fast kl 02, og 04:30. Drømmer også helt merkelige greier hver natt.
 
Våkner minst en gang om natten nå og klarer ikke sove lenger enn til kl 6/7 uansett hvor tidlig eller seint jeg legger meg. Selv om formen ble bedre da jeg passerte 12 uker ser ikke søvnen ut til å bedre seg. o_O
 
Sover heldigvis godt foreløpig, drømte om Dougal fra Outlander i natt, skylder på hormoner :hilarious:
Men sist sov jeg dårlig de siste 2-3 månedene så regner med det blir dårlig søvn i sommer.
 
Jeg sover heldigvis ganske bra, men har begynt å våkne mellom 6 og 7 for så å slite med å sovne igjen. Helt ødelagt når kvelden kommer da…
 
Eneste irriterende her er at jeg må på do minst én gang om natta, og at jeg av og til våkner av at jeg er tørr i kjeften grunnet potte tett nese, men sovner som regel med en gang. Har vært forkjøla i 3 måneder, så skulle sikkert helst hatt mer søvn for å bli kvitt konstant sykdom.
 
Back
Topp