Andre som sliter med hemorider?

Lefsen84

Forumet er livet
Jaddå.. har begynnt å slite med det jeg nå.. fikk det sist gang i forbindelse med klyster dritten jeg måtte ta dagen før ks.. gikk noen mnd før det begynnte å bli normalt igjen.. men nå har jeg pigedde fått dritten tilbake[:'(][:'(][:(] Må hørre med legen neste uke om jeg kan få noe til å smøre på dem... orker ikke å ha det problemet allerde nå liksom.. har nok av andre å "velge" mellom....

huff ja faktisk og aldr hatt noe sånn dritt før.... er bare en da.. kjøpt noe reseptfritt på apoteket til å kline på.... frister ikke gå til legen med det så tester det først og ser det ann...

slet volsomt sist og endte med oprasjon etter fødsel.
du får ting reseptfritt, scheriproct er en hemoride krem. kan også fåes i stikkpiller, men usikker på om du må ha resept på stikkpillene... ellers brukt jeg mest zyloproct. den er det bedøvende middelet zylocain i og den bedøver godt da man skal på do. ta på litt rett før en skal bæsje. hjalp meg masse!! denne er i kjøleskapet på apoteket. men reseptfritt, her er jeg ganske sikker på du må ha resept på stikkpillene.
lykke til. vet hvor helvete dette er.. heldigvis ikke slitt noe enda *bank i bordet*

her haar jeg 2 trur jeg.. er vertfall i hele åpningen.. føler at alt presses ut.. skikkligt ubehageligt! Oki, for ta meg en tur imorgen på apoteket og se hva dem kan tilby meg.. di stikkpillene må man få på resept jah, husker det sist gang jeg skulle ha det.. så får jeg se om det hjelper før jeg har legetime.. [;)]

Sniker fra juli2010. Jeg ble plaget med det et par uker før fødsel og etterpå, og for meg hjalp shceriproct stikkpiller og salve godt. Neste fødsel skal jeg ha resept på dette i god tid før! [:)]

jepp.. forferdelig vondt... blør i blandt også... har brukt sheriproct salve.. funker for meg..

Kanskje dumt spm... men hvordan merker man at man får det?

ORIGINAL: Millali

Kanskje dumt spm... men hvordan merker man at man får det?

hehe.....det kjenner du.... ikke noe godt...

Nei, men er SÅ redd for å få det. Sliter litt med hard mage for tiden, har så lyst til å sitte der og presse og presse [:'(][:@][:@] men jeg tørr ikke, er redd for at rumpa skal vrenge seg [:'( bokstavelig talt!!! [:D][:D] hehe.

Ikke direkte hemorider, men analsprekker som blør.
Var ei her soms kreiv noe om hvordan man skal sitte riktig når man driter og det har gjort en sinnsyk forskjell for min del.
Bruker alcos anal (er bedøvende middel i den) hvis jeg har vondt, og ellers sitter midt på ringen, rett i ryggen med en liten svai på korsryggen så man får forlenget tarmen liksom og prøver å ikke presse.
Dvs at jeg ofte går leeeenge og kjenner at jeg må på do, men går ikke før jeg kjenner at biffen ordner seg selv, at det kommer lett. hehe

ORIGINAL: Buffeluremamma

Var ei her soms kreiv noe om hvordan man skal sitte riktig når man driter og det har gjort en sinnsyk forskjell for min del.
Bruker alcos anal (er bedøvende middel i den) hvis jeg har vondt, og ellers sitter midt på ringen, rett i ryggen med en liten svai på korsryggen så man får forlenget tarmen liksom og prøver å ikke presse.
Dvs at jeg ofte går leeeenge og kjenner at jeg må på do, men går ikke før jeg kjenner at biffen ordner seg selv, at det kommer lett. hehe

Du løper rett og slett geipende til do [:D] Hehe

ORIGINAL: julitrulta

ORIGINAL: Buffeluremamma

Du løper rett og slett geipende til do [:D] Hehe

Som ejg sier til samboeren:
Jeg må vente til jeg er på stempleren[8D]
Men altså, da slipper jeg å presse, og da kommer ikke disse hemoridene (de er jo egentlig "bare" blodansamlinger)

Så forsøkte jeg for en 2-3 uker siden et tips som ei anna hadde her.
Full en enganghanske med vann, legg den i fryseren og bruk en "finger" som du fører forsiktig opp i analen. (glidemiddel burde påberegnes haha)
For kulda sørger for at hemoridene trekker seg sammen.

Det hjalp også veldig godt, for jeg blir hoven og "betent" når det sprekker opp[:D]

(hva man ikke diskuterer her inne[X(])

hehehe [:D]

Men burde jeg som ikke har fått det enda være forsiktig med å presse for mye. Er bare VELDIG frustrerende og ikke få tømt ryggen på mange dager. grunnet magekatarr så kan jeg ikke drikke kaffe..hadde det ikke vært for det, så hadde det sikkert ikke vært noe problem [:D]

hehehe [:D]

Men burde jeg som ikke har fått det enda være forsiktig med å presse for mye. Er bare VELDIG frustrerende og ikke få tømt ryggen på mange dager. grunnet magekatarr så kan jeg ikke drikke kaffe..hadde det ikke vært for det, så hadde det sikkert ikke vært noe problem [:D]

Du burde være forsiktig ja, for er pressinga som skaper trøbbel (bortsett fra enkelte da, som er veldig disponert og får det uansett)
Drikk masse vann, det holder magen flott i gang[;)]

Du burde være forsiktig ja, for er pressinga som skaper trøbbel (bortsett fra enkelte da, som er veldig disponert og får det uansett)
Drikk masse vann, det holder magen flott i gang

Takk for tipset. [:)] Ha en fin dag i sola.

SOL?????
Haha, her er det storm[8D]
*herlige trøndelag*

men send gjerne over litt sol altså[:D][:D][:D]

SOL?????
Haha, her er det storm
*herlige trøndelag*

men send gjerne over litt sol altså

På Tjøme er det snøfritt og MASSE sol. Kjempe varmt..sitter ute i t skjorte [:D] prøvde å sende over litt, men mye mulig det ikke så bra.[:)]

I tillegg til vann så hjelper det med fiberrik kost for å få bedre mage om man sliter med hard avføring. Å spise et par Fiberrik om dagen eller spise skikkelig grovt brød er ofte alt som skal til for at ting bedrer seg for mange.

Back
Topp