Andre som sliter lit "down under"??

Adrian_å_Mamma

Glad i forumet
Lit privat men..

Jeg holder på å bli GAL faktisk. Fytti grisen som det kløøøøøøøørrrr[:'(][:@][&:] Helt forJ***** faktisk[&o] Har brukt canesten, følte at det hjalp lit først. Men utfloden og kløen kommer tilbake etter bare noen få dager[X(] Og det klør helt vanvittig. begynner å blø og kan ikke sitte nesten noen ganger, fordi det er så vondt. kjennes ut som jeg har født for få dager siden[8|] 

skjønner ikke helt hva det kan vere, siden canesten ikke hjelper.. Jeg var jo hos legen forrige uke, men da glemte jeg det[:-] helt utrolig at det går ann siden det plager meg så å si hver dag..

Noen andre som plages eller har plagdes av noe sånnt som kan gi meg noen tips?[:)]

Har du prøvd canesten stikkpille?? Det var det eneste som fungerte på meg.. I tillegg til å smøre på canesten krem utvendig..

Lykke til, Håper det går fort over[:)]

Oioi, klør her også[&:][:'(] Men jeg har bare trodd det var all den hersens utfloden som irriterte.

Men skal til legen idag da, så får se om jeg tar det opp da...

Så har dessverre ingen råd, nei[&o]

Det kan være fordi det er mye mer blod der nede nå osv,så er det mye utflod for de fleste og da kan det bli sopp,så det er nok det,og det gjør vondt til slutt synes jeg [:-] Men prøv sånn stikkpille ja ,det hjelper for da får du liksom kommet til litt overalt,hehe[8D]

Jeg fikk et tips om noe annet en canasten.. husker ikke hva det heter med noe på P.... Canastenen gjorde at jeg ble innmari tørr husker jeg og da klødde jeg som fy.... begynte til slutt å blø. Lurer på om det muligens var premiekua som anbefalte meg det på p.. Masse lykke til, er grusomt det der.

Klør jeg og, har ingen tips [X(]

ORIGINAL: Juniminsten

Jeg fikk et tips om noe annet en canasten.. husker ikke hva det heter med noe på P.... Canastenen gjorde at jeg ble innmari tørr husker jeg og da klødde jeg som fy.... begynte til slutt å blø. Lurer på om det muligens var premiekua som anbefalte meg det på p.. Masse lykke til, er grusomt det der.

Pevaryl [:)]
Første svangerskap tok jeg en dobbeltkur (piller + krem) med det, anbefalt av jordmoren min. Hun sa at hennes erfaring var at Canestenen ikke tok knekken på soppen hos gravide [:)]

Det klør her og. Av og på og av og på. Canesten virker sånn littegrann i perioder. Hadde veldig problemer med dette på slutten av forrige svangerskap og fikk beskjed om at jeg ikke skulle bruke pille, bare krem... smør deg i hjel med andre ord.

Nå bruker jeg vivag med en gang jeg kjenner at det klør og det har vel så god effekt som canesten eller pevaryl.

Anbefaler alle andre om å teste ut vivag ved behov. Truseinnlegg påkreves noen timer etter innstikk. Lurt å putte inn to om kvelden, så er det meste ute igjen på morran. Og fylle på med en ny pille på dagen.

Jeg har tatt en kur melkesyrestikkpiller for å få riktig ph. Føler det har hjulpet, men gjenstår jo å se hvor lenge det varer.

henger meg på her!!!! D KLØR som Faa.....!!!!!!
er drit kjipt! ikke får man slept mannfolka til heller[;)] hehe

forskjellen på pevaryl og canesten er at pevarylen inneholder kløstillende oxo:)

min gyn anbefalte canesten, seks dager med stikkpille hver kveld, smøre med krem morgen og kveld og gjerne engang midt på dagen, og dette skal gjøres tre dager etter symptomene har blitt borte.. tar gjerne 7-9 dager for å bli kvitt d helt. grunnen til at hun anbefalte C istedet for P er at man tror fort med P at det er over for d klør ikke, men desverre er d ikke d:(
oxo skal man unngå sukker, gjør og stivelse i denne perioden for d er gro vekst for candida soppen!!

god bedring til alle:) hilsen en som har og er vært plaget med dette!!

Det er nok nesten garantert sopp ja. Smører du med canesten hjelper det der og da.. Men mest sansynlig har du sopp innover i kjeden. Og om du ikke behandler dette med stikkpiller fortsetter du å smitte deg selv på utsiden hele tiden. Derfor ikke canestenkremen hjelper..

Det finnes 1 stikkpille eller 6 stk eller noe. Forskjellige doser.. Har man ikke så stort utslag kan man klare seg med 1 dose og man er ferdig. Men så plaget som du er så ville jeg nok gått for 6dagers kuren. Eller 5 ellr hva det var. apoteket forklarer hvordan dette skal brukes. Det vil si hvor ofte du skal smøre i tillegg osv :)

IKKE godt å ha det slik. Slet mye med det i forige svangerskap... God bedring!

Tusen takk for gode svar og tips jenter[:D] Tenkte at det sikkert var flere som hadde lignende plager[8D] [&:]jeg var ikke så veldig plaget i forrige svangerskap. men nå har det plaget meg siden jeg gikk på pencilinkur helt i begynnelsen. tror det kansje var den som laget den første ubalansen[:'(]

Skal ta meg en ny tur på apoteket. Men jeg trodde fra forrige svangerskap at gravide ikke skulle bruke den pillen? husker ikke om det var lege eller en på apoteket som sa det? eller om jeg har funnet på det selv, hihi[8D]

Jg var mye plaget i forrige svangerskap (kanskje et jentetegn[&:]), jeg brukte pevaryl og canesten om hverandre... Noen generelle råd som jeg har holdt meg til i årene etter fødsel:

Sov naken
Ikke bruk underlivssåpe hver dag, man blir ren av vann og!!
Bruk kun bommulstruser og vask dem på minimum 60 grader.
Kjøp et par gode kosebukser i bomull og gå uten truse hjemme på kveldene.
Høna trenger luft![:D]
Reduser inntaket av sukker og gjær kraftig, det gir grobunn til sopp så det synger etter. etter at jeg kutta ut gjær 100% har jeg ikke hatt en eneste infeksjon. Hadde det ofte før.

ORIGINAL: Veronica_82

Jg var mye plaget i forrige svangerskap (kanskje et jentetegn[&:]), jeg brukte pevaryl og canesten om hverandre... Noen generelle råd som jeg har holdt meg til i årene etter fødsel:

Sov naken
Ikke bruk underlivssåpe hver dag, man blir ren av vann og!!
Bruk kun bommulstruser og vask dem på minimum 60 grader.
Kjøp et par gode kosebukser i bomull og gå uten truse hjemme på kveldene.
Høna trenger luft![:D]
Reduser inntaket av sukker og gjær kraftig, det gir grobunn til sopp så det synger etter. etter at jeg kutta ut gjær 100% har jeg ikke hatt en eneste infeksjon. Hadde det ofte før.
kan krysse av på nesten alt du har skrevet her. og det hjelper ingenting. buhu[:(][:(] det hjelper når jeg ikke er gravid da. men nå er det jo helt håpløst. Spiser jo brødmat da.. kansje kutte mer den der..[:)]

Jeg baker brød med bakepulver og natron i stedet for gjær, og jeg baker en del knekkebrød uten gjær. Man kan og bke selv og redusere gjær mengden, i butikkbrød er det mye gjær og andre drittstoffer...e-stoff ol..

Jeg vet det skal finnes noen stikkpiller mot sopp som man kan ta selv om man er gravid, dem skal opp i baken...spør legen din om dem.

ORIGINAL: Adrian_å_Mamma

Tusen takk for gode svar og tips jenter[:D] Tenkte at det sikkert var flere som hadde lignende plager[8D] [&:]jeg var ikke så veldig plaget i forrige svangerskap. men nå har det plaget meg siden jeg gikk på pencilinkur helt i begynnelsen. tror det kansje var den som laget den første ubalansen[:'(]

Skal ta meg en ny tur på apoteket. Men jeg trodde fra forrige svangerskap at gravide ikke skulle bruke den pillen? husker ikke om det var lege eller en på apoteket som sa det? eller om jeg har funnet på det selv, hihi[8D]

Jeg er også plaget med sopp, og spurte min jordmor om den stikkpillen og hun fortalte at flere gyn går ut og sier at man ikke må bruke den pilla fordi det kan resultere i abort noen uker senere. Altså, hva som er sant og ikke vet jeg ikke. men jeg smører med canesten og drikker aloevera faktisk... det skal visst rense kroppen fra innsiden... Vil ikke skremme noen ang om den pilla men forteller bare det jeg ble fortalt... Og også lufte høna litt, sove uten truse leste jeg et sted.

På apoteket her kan man bruke pillen, men man blir bedt om å sette den inn med fingeren i stdet for den pinnen som følger med...

Har hatt det heilt forfærdelig en stund jeg og nå-men er heldigvis på bedring[:D][:D][:D](selv m det tok en stund)Men var så gale i begynnelsen her at jeg ikke kunne sitte normalt en gang.

Jeg brukte canesten og canesten stikkpille 500 mg(?) i 1 uke- var ikke bedre så gikk til legen igjen og fikk beskjed om å ta de stikkpillene 100 mg(?) i 6 dager+ smøre- men det gjorde jeg ikke da jeg var begynt så smått med bedring. Smurte 3 ganger pr dag.

Men har fremdeles MYE utflod(er skikkelig ekkelt for kommer klumpevis[:'(][:'(][:'(])..  Jeg sov naken i den perioden det var værst(klarte ikke ha på noen klær nedentil) og så prøver jeg og ikke bruke truseinnlegg så mye.

ORIGINAL: Adrian_å_Mamma

Ikke rart at du sliter i forhold til AB-kur!!! AB-kur tar jo også å dreper de gode melkesyrebakteriene;) Ikke et sekund usikker på at det kan være sopp da;) Slet i begynnelsen selv med dette, tok en stikkpille(bare obs på å ikke bruke den pinnen som følger med, skyv den inn selv). Fikk anbefalt dette av apotekteknikker, lege og JM siden jeg var veldig skeptisk å ta pillen. Masse lykke til

Back
Topp