Andre som skal ta tidlig ul?

Meg87

Blir kjent med forumet
Jeg har fått privat time til ul i uke 11.. Jeg gleder mg så ufattelig mye til å se liv inni magen :) dette er første gang jeg er gravid så jeg klarer ikke vente til uke 18 på den ordinære ul!! :p

Skal til UL i uke 8. Sist svangerskap så jeg storebror i uke 6+4 :-)

Vi snakket om det i går og bestemte oss for å ta en ul i uke 11, slik som sist, da kan man se en del ting som man ikke kan se senere på ul som hvis fosteret har downs. Håper jeg klarer å beholde roen så lenge, forrige gang fikk jeg totalpanikk for at det var noe galt, men da hadde jeg nettopp hatt en sa... 

Vi har også snakket om tidlig ul. Må jeg bestille det nå?

Jeg bestillte det forrige uke hos ei privat jordmor.. Vet ikke om du trenger det nå, mn vet at mange plasser kan det være noen ukers ventetid :) Når kontakter man helsestajonen for å få time hos jordmor? Etter uke 12 eller??

Jeg skal i uke 7 pga at det er fryseforsøk     (prøverør)

Har veldig lyst denne gangen, mest for å se om det er 1 eller flere inni magen ;)

Jeg skal 8 mars, da er jeg 7 + 5. Får UL i forbindelse med at det er ivf barn.

Skal på UL 1.mars, er da 9+3. Får det pga tidligere aborter

Har vært to ganger på grunn av saer(første var sjekk etter sist sa), og skal om 2.5uker igjen! Da er jeg 11 uker på vei:))

Jeg mistet i januar (som sikkert alle har fått med seg nå :P ) og har derfor blitt henvist til en gynekolog. Har vært hos han 3 ganger nå, første gangen for å sjekke om alt var ute, andre gangen fordi jeg fikk positiv test igjen (han fant ingenting på ul), tredje gangen for å se om det faktisk var en liten spire der... 
Det var det, hjerte slo som bare det <3

Og alle disse 3 gangene er bare etter nyttår! Så han har blitt godt kjent med meg og situasjonen, og har på sett og vis "tatt meg litt under vingene" ved å tilby meg at jeg kan komme annenhver uke frem til uke 12, dvs uke 8, 10 og 12 :) 

Siden jeg har henvisning der, koster det 100 kr pr gang, så det er slettes ikke ille! Jeg føler meg utrolig heldig som får så god oppfølging hele veien, bekreftelser på at alt er vel med lille blink i magen <3 

Sist jeg var gravid hadde jeg ul på sykehuset i uke 11, pga blødning, i uke 14 pga at jeg snubla i hundeburet og falt med et brak, i uke 19 pga ordinær ul, i uke 29 var vi på 3D, og i uke 35 for å sjekke hvilken vei hun lå i magen... 

Det blir himla mye etterhvert, er det virkelig noen som kun er på ul en gang? I løpet av hele svangerskapet?

Jeg skal inn på fredag, da er jeg 6+1. Får ekstra oppfølging pga flere sa.

Jeg skal neste uke. Da er jeg mellom 6 og 7 uker. Skal pga en operasjon jeg har hatt i livmorhalsen. Gleder meg til å høre et bankende hjerte <3

Sist svangerskap var vi på UL i uke 6 (pga blødninger) og vi var i uke 12.
Kommer nok til å bestille time til uke 11-12 denne gangen også. :)

Jeg skal om en uke, da er jeg 8 uker på vei. Jeg trodde ikke det var såååå vanlig med tidlig UL, men ut fra alle svarene her, så ser det litt slik ut...?

Jeg får gratis fra det offentlige. Var på kontroll hos legen og uttrykte min bekymring for om det skulle være noe galt, er også veldig spent på om det er to der inne....

Jeg var i uke 9+4 sist og kommer nok til å dra på tidlig ultralyd denne gang også:)

pga en tidligere SA vil jeg på tidlig UL.
Gynekologen sa sist jeg bare skulle få henvisning fra legen neste gang jeg er gravid, så håper jeg får det..

Jeg tørr ikke å ringe legen å spørre om tidlig UL.. Hadde SA i oktober, og har hatt fryktelige smerter første dag av mens etter det( noe jeg aldri tidligere har hatt) pluss flere ganger med gravidsymptomer(men det kan jo bare være innbillning)...
Legen min er typen til å ønske deg snares mulig ut døra, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Her i kommunen tar ikke jordmor imot gravide før et godt stykke ut i svangerskapet..
So what to do? Er førstegangs gravid..   

Rugekasse skrev:
Jeg mistet i januar (som sikkert alle har fått med seg nå :P ) og har derfor blitt henvist til en gynekolog. Har vært hos han 3 ganger nå, første gangen for å sjekke om alt var ute, andre gangen fordi jeg fikk positiv test igjen (han fant ingenting på ul), tredje gangen for å se om det faktisk var en liten spire der... 
Det var det, hjerte slo som bare det <3

Og alle disse 3 gangene er bare etter nyttår! Så han har blitt godt kjent med meg og situasjonen, og har på sett og vis "tatt meg litt under vingene" ved å tilby meg at jeg kan komme annenhver uke frem til uke 12, dvs uke 8, 10 og 12 :) 

Siden jeg har henvisning der, koster det 100 kr pr gang, så det er slettes ikke ille! Jeg føler meg utrolig heldig som får så god oppfølging hele veien, bekreftelser på at alt er vel med lille blink i magen <3 

Sist jeg var gravid hadde jeg ul på sykehuset i uke 11, pga blødning, i uke 14 pga at jeg snubla i hundeburet og falt med et brak, i uke 19 pga ordinær ul, i uke 29 var vi på 3D, og i uke 35 for å sjekke hvilken vei hun lå i magen... 

Det blir himla mye etterhvert, er det virkelig noen som kun er på ul en gang? I løpet av hele svangerskapet?

Jeg har full forståelse for at du ønsker ekstra oppfølging, og er glad for at du får det.
Men ja, det er virkelig noen som kun er på den ordinære ul: )
Jeg har aldri mistet, og er ellers frisk og rask, så jeg prøver å bare stole på kroppen min. Det hadde selvfølgelig vært kjempespennende å se spiren tidligere, men det er morsomt å gå og undre seg og glede seg til ordinær ul også. Det skal sies at jeg ikke hadde en like avslappet holdning i mitt første svangerskap, men da var jeg også kun på den ordinære.

Nå har ikke jeg vært hos lege etter at jeg ble gravid, så dersom hun anbefaler meg en tidlig ul av en eller annen grunn når jeg kommer på kontroll, så skal jeg naturligvis ha det!

Back
Topp