Andre som sitter på potte?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Altså, vi har ingen intensjon om.å slutte med bleier på et par år enda. Men Ingrid sitter jevnlig på potte. Hun settes på potte når bleien kommer av på morgenen. Det hender det funker, i dag gjorde det det, men oftest venter hun til hun ligger på et håndkle på gulvet...

Men det beste er at vi vet hun gjerne bæsjer i forbindelse med grøt til lunsj. Så ser vi at hun begynner å ta i stikker vi på potta. Ellers settes hun dit når hun er ferdig å spise. Det sparer oss for minst halvparten av bæsjebleiene tror jeg.
 
Altså, vi har ingen intensjon om.å slutte med bleier på et par år enda. Men Ingrid sitter jevnlig på potte. Hun settes på potte når bleien kommer av på morgenen. Det hender det funker, i dag gjorde det det, men oftest venter hun til hun ligger på et håndkle på gulvet...

Men det beste er at vi vet hun gjerne bæsjer i forbindelse med grøt til lunsj. Så ser vi at hun begynner å ta i stikker vi på potta. Ellers settes hun dit når hun er ferdig å spise. Det sparer oss for minst halvparten av bæsjebleiene tror jeg.
Har planer om å prøve etter at vi har vært i Thailand. Hun bæsjer så og si alltid om morgenen. Helst rett etter at hun har fått ny bleie på :p Storesøster bæsjet i do som baby, men Elise har bare godtatt å sitte på doringen et par ganger. Som regel nekter hun, så da håper jeg potte funker bedre ;)
 
Tanken har faktisk ikke slått meg! Er det flere som bruker å prøve så tidlig altså? :) Vi har jo et andedo som også fungerer som krakk stående på badet hele tiden, så kanskje vi skulle prøve. Vet ikke hvor tidlig de knekker koden på det jeg :)
 
Vi har begynt med pottetrening for to uker siden. Morgen, midt på dagen og kveld.
 
Pleier å holde A. over do når han skal bæsje. Han er så treg i magen, så det hjelper å holde han over.
 
Vår har "sittet" på potte om morgenen fra 4 mnd. Han kan sitte å kose seg der, men for tiden kommer det lite. Går litt i bølger. Han er iallfall ikke redd for den.
 
Her har det gått over all forventning. Begynte så smått med potten hjemme. Nå er vi på ferie og her bæsjer hun i do hver dag! :)
 
Akkurat hatt henne på potte for å bæsje nå. Fulltreffer

Altså, det handler ikke om at hun er pottetrent. Men at jeg leser henne.

Hun settes på potte hver morgen, og tisser. Forsi jeg av erfaring vet at hun tisser i løpet av den tiden vi er på badet. Likegjerne i potta da, så varer bleien litt lenger.

Også går vi dit når vi som nå nettopp ser/hører at hun begynner å trykke.
"må du bæsje nå, vennen min? Kom skal vi gå på potta!" sier jeg og tar henne med meg. Og jepp, en bæsjebleie spart. Enkel vask, ikke klint utover hele underlivet, ikke sår rød hud som hun lett får. Bonus :)
 
Akkurat hatt henne på potte for å bæsje nå. Fulltreffer

Altså, det handler ikke om at hun er pottetrent. Men at jeg leser henne.

Hun settes på potte hver morgen, og tisser. Forsi jeg av erfaring vet at hun tisser i løpet av den tiden vi er på badet. Likegjerne i potta da, så varer bleien litt lenger.

Også går vi dit når vi som nå nettopp ser/hører at hun begynner å trykke.
"må du bæsje nå, vennen min? Kom skal vi gå på potta!" sier jeg og tar henne med meg. Og jepp, en bæsjebleie spart. Enkel vask, ikke klint utover hele underlivet, ikke sår rød hud som hun lett får. Bonus :)
Vi har også tatt henne på do idet hun gir uttrykk for at hun skal bæsje. Men i dag satte jeg henne på do uten at hun hadde begynt å trykke og jammen satte hun i gang av seg selv. Så hun skjønner nok poenget :)
 
Back
Topp