Andre som kun ammer?

Lille Mollå

Forelsket i forumet
Jeg har ikke prøvd flaske, pumpe eller gitt MME. Nå er jenta mi er rundt 3 mnd, så jeg burde kanskje prøve med flaske? Har hørt at det kan være vanskelig å gi flaske hvis jeg utsetter det til hun blir noen mnd eldre.

Andre som kun ammer?

Kun amming her, men prøvde flaske en gang jeg skulle bort en lørdagskveld for tre uker siden. Han tok flaske med en gang da. Hadde han ikke gjort det måtte jeg ha blitt hjemme...... Vi hadde mm i flasken, for jeg har en del i fryseren.

Sikkert lurt å bare teste flaske, så vet du om du kan ta deg en tur ut av huset noen timer[:)]

Jeg ammer bare! Har tenkt å holde henne unna flaske så lenge jeg kan! Så lenge jeg har melk til henne så skjønner jeg ikke helt greia med å venne henne på flaske...

Med storesøster begynte jeg å gi litt tillegg på flaske når hun var ca 3 mnd, og da ble straks puppen temmelig upopulær. Orket jo ikke jobbe for maten når hun visste at den kom flytende av seg selv på flaska [8D]

Så nå er jeg glad for hver dag jeg slipper å introdusere flaske. Så enkelt å greit å ha maten klar hvor som helst og når som helst [:D]

ORIGINAL: lomittra

Jeg ammer bare! Har tenkt å holde henne unna flaske så lenge jeg kan! Så lenge jeg har melk til henne så skjønner jeg ikke helt greia med å venne henne på flaske...

Med storesøster begynte jeg å gi litt tillegg på flaske når hun var ca 3 mnd, og da ble straks puppen temmelig upopulær. Orket jo ikke jobbe for maten når hun visste at den kom flytende av seg selv på flaska [8D]

Så nå er jeg glad for hver dag jeg slipper å introdusere flaske. Så enkelt å greit å ha maten klar hvor som helst og når som helst [:D]

Signerer denne, siden jeg måtte gi førstemor erstatning på kvelden da hun var 5,5 mnd, så gadd hun ikke pupp lenger. Har enda ikke prøvd minstemor på flaske eller noe for jeg er så redd hun vil foretrekke det. Har klart å pumpe ut litt da (nok til én patetisk flaske), men bare fordi jeg skal ha tentamen om en uke.

jeg fullammer henne, men vi har prøvd flaske med morsmelk. Dette gikk kjempefint. jeg kjenner at jeg er en person som må ha mulighet åkunne gå på kino om jeg vil eller bare være noen timer alene på besøk en sjelden gang.

men har bare gitt henne flaske fire ganger til nå. Man bør vell bare passe på å bruke en litt mindre "sutt" på flasken slik at melken ikke kommer så fort. dette gjør at babyen må slite litt for melken slik som når de ammer.

Jeg ammer bare. Har prøvd med flaske, me det gikk ikke spesielt fort. Om det skulle være noe kunne det nok gått, men hadde nok tatt litt tid å fått gitt han et helt måltid. Vi skal begynne med grøt når han er 4 måneder. Da blir det grøt før han legger seg på kvelden.

Kun amming her, ikke testet flaske da det ikke har vært behov for det.
Med to unger og en mann som jobber veldig mye har jeg ikke overskudd til å stikke ut.
Hadde et større behov for sånt da jeg fikk førstejenta, men denne gangen har jeg ikke savnet alenetid/ alenekveld en eneste gang.
Noen timer har jeg vært borte fra henne, og da har det passet seg mellom ammingene.

ORIGINAL: Emmygirl83

jeg fullammer henne, men vi har prøvd flaske med morsmelk. Dette gikk kjempefint. jeg kjenner at jeg er en person som må ha mulighet åkunne gå på kino om jeg vil eller bare være noen timer alene på besøk en sjelden gang.

men har bare gitt henne flaske fire ganger til nå. Man bør vell bare passe på å bruke en litt mindre "sutt" på flasken slik at melken ikke kommer så fort. dette gjør at babyen må slite litt for melken slik som når de ammer.

Fullammer her også :-)

Han får mm på flaske når vi har barnevakt eller pappaen er alene med ham, ingen sugeforvirring her iallfall. Bruker den minste flasketuten, så han må jobbe litt for å få det ut av flaska og.

Godt at han tar flaske, storebror gjorde ikke det..

her er det amming det går i... men holder på å venne henne til flaske med tanke på senere av praktiske grunner.. både at far kan ta del i ammingen, og at kanskje vi etterhvert kan ta oss en tur på kino eller ut på byen når behovet melder seg ... i flasken gir jeg henne mm.

Me[:D]

her er det bare amming. Har pumpet ut spreng-melk innimellom og fryst det, og her en kveld fikk lillegutt 20 ml av det på flaske-han var ikke fornøygd etter å ha spist, nektet å ta puppen. Første og eneste gang han har prøvd flaske, såg ut til at det gikk ok!
Har ikke tenkt å bruke flaske så veldig ofte, men muligens sånn av og til om jeg skal noe. Evt lurer jeg på å pumpe litt så han får flaske på dåpsdagen, siden maten vi skal ha inneholder løk, og det liker ikke mini!

ORIGINAL: solsikkebaby

ORIGINAL: lomittra

Du må jo ikke gi mme når du gir flaske da, du kan jo gi mm, bare i flaske.
Jeg synes det er greit å kunne gi mm i flaske (hvis vi får det til snart da), så jeg kan stikke ned på butikken en gang i blant uten å ta med babyen.

Men jeg vil også helst bare gi mm frem til vi begynner med mat.

Det må man selvfølgelig ikke [:)] Men jeg skjønner ikke helt poenget med å pumpe meg, for så å gi han flaske. Er jo bare å legge lillemann til puppen så forsyner han seg selv [:)] Er jo greiere det enn å bruke masse tid på å pumpe, gi flaske, vaske og koke flaskene!

Ser forresten at jeg har omtalt den lille mannen min som henne [:-] Ammetåka lenge leve [:D]

Back
Topp