Andre som ikke helt klarer å tro det og er redd for å miste?

Enlitenspire

Betatt av forumet
Jeg fant ut at jeg var gravid på mandag.
Var da trolig bare 3 uker og 3 dager på vei.
Nå er jeg sannsynligvis 3 uker og 5 dager på vei og syns hver dag som går er lidelig spennende.
Vil så fryktelig gjerne at dette skal gå bra. Samtidig klarer jeg liksom ikke faktisk se for meg at vi skal være så heldig at vi får en liten baby i august/september neste år. Jeg er så redd for å begynne å blø om noen dager/ uker...

Trøster meg med at risikoen for spontanabort er nær halvert om jeg kommer meg til uke 6 og om jeg kommer meg til uke 8 er den nede på 5%. Og etter uke 12 er den jo enda mindre...Så for hver dag som går kommer jeg litt nærmere målet.

Er det andre her inne som har det litt som meg og som ikke tør å slippe løs gleden?
Noen som har råd å komme me for å ikke slite seg ut med den slags tanker? :)

Jeg kjenner meg veldig godt igjen, og det til tross for at jeg så et bankende hjerte i uke 7. Nå er jeg 8+1, og er alltid nervøs for blod trusa når jeg er på do. Har mistet en gang før, og det sitter godt igjen enda, til tross for at det er tre år siden. Barnet var ikke planlagt verken nå eller da, men det et rart hvor man knytter seg til den lille likevel.

Tror nok mange kjenner seg igjen :)

trur det er heilt normalt å ha ei frykt for å miste :-) ditta er mitt andre svangerskap og eg kjem ikkje til å senke skuldrane før eg har bikka veke 12 :-p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg mistet forrige gang, og jubler litt i dag for at jeg har kommet forbi den dagen, men samtidig vil det ta lang tid før jeg kjøper gravidtøy eller babytøy, og det vil ta tid før jeg våger å tro at det virkelig skal bli noe. Skal på ul den 30, og håper jeg kan slappe bedre av etter det hvis alt er bra.

Jeg er veldig redd for å miste. Spotter gjør jeg også.. Jeg har mistet fem ganger før, så sannsynligheten er stor for at jeg mister igjen. Jeg var og sjekket hcg i dag og skal igjen på fredag. Mest for å sjekke om jeg skal gå av progestronen. Ingen vits hvis jeg mister.

Kjenner jeg anker litt på det, spesielt siden jeg ikke føler meg gravid. Ingen symptomer eller noe, så håper det er hjertelyd når jeg skal på første kontroll! :) er nok ganske vanlig å være redd for det, jeg fant det ut så seint sist, var jo nesten 12 uker, og nå er det så tidlig at alt kan skje :-/ men håper på det beste for alle her inne, at spiren holder seg fast frem til slutten :)

Har det akkurat likedan..har mistet to ganger siden mai og da er det vanskelig å være rolig;) skal på lege lille julaften så håper jeg klarer å overtale han til å henvise meg til ultralyd:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har det på samme måte. Hadde en MA ifjor og begynte å blø nå for en uke siden. Heldigvis sluttet det å blø og vi så ett hjerte som banket på ul for noen dager siden :) Men fortsatt er jeg ikke sikker på om det går bra denne gangen, og klarer ikke helt å glede meg enda.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker fra juni, jeg hadde det som deg. Blødde ikke en dråpe, så hjerte banke på ul når jeg var 7+9. Er nå 12+5 og hørt hjertelyden hjemme, og hos legen for 1 uke siden. Men jeg klarer fortsatt ikke å senke skuldrene og tro at dette skal gå bra :( men jeg håper så inderlig.

Helt lik jeg også. Å vente til uke 12 er forferdelig, jeg har faktisk nedtelling som jeg krysser av på hver dag. Hjalp mye å se et bankende hjerte på meg, føler iallfall dagene går litt fortere nå.

Er snart 8 uker og ganske rolig egentlig. Har masse symptomer og det har ikke skjedd noe som skulle gjort meg urolig (blødninger f.eks).

Skal på UL på lørdag og ser for meg at alt er bra :-)

Har ikke mistet før, og har ei jente på 2, men er og redd for å begynne og blø, særlig siden det er så tidlig, og at jeg ble gravid rett etter spiral... Men det er ikke mye å få gjort, men tror det blir ul i rett over nyttår for min del:)) tror det vil hjelpe å se noe:))

Jeg er über nærvøs! Hver morgen og hver gang jeg skal på do.. Er utrolig redd for å se blod! Jeg har aldri mistet før, men tok 2,5 år på å få spiren til å sitte. Har ingen symptomer lenger heller, så er jo kjempe nervøs! Skal til legen 2.januar så håper at tiden går FORT!!!!

Jeg klarer liksom ikke tro på at jeg er gravid. Har ikke mista før, men jeg ble gravid med spiralen og har en enorm frykt for at dette er exu. Vet liksom ikke hva jeg skal tro ennå. Har hatt noe spotting etter at spiralen ble fjernet for ei uke siden og litt ømhet. Har fått henvisning til UL nå på fredag da er jeg vel snart i uke 7..

I dag har jeg ikke følt meg gravid og vært livredd hver gang jeg har vært på do..Vil så gjerne møte den lille klumpen vår i august!
Dagene bare sniiiiiiker seg avgårde! Gleder meg til legetime 2.januar, kanskje jeg får litt mer ro i kroppen :)

Back
Topp