Andre som ikke har gått opp i vekt/gått ned?

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Hei, er det andre her som er rundt 20 uker på vei og ikke har gått opp noe i vekt eller har gått ned i vekt?

Jeg er 21+0 i dag og veier en halv kg mer nå enn da jeg ble gravid (veide 48,5 kg da jeg ble gravid- har veid det i 15 år og er vanlig for min høyde). Men babyen, morkaken, livmoren, fostervannet og de nå svære puppene mine veier over 2 kg. Altså har jeg egentlig gått ned 1,5 kg. Magen har vokst veldig den siste uken, men jeg blir bare tynnere og tynnere i ansiktet (syns jeg da) og jeg liker det ikke.

Jeg er så bekymra for den lille i magen :( Fikk henvisning fra legen til gynekolog på sykehuset i sta, så nå er jeg spent på om de vil ha meg inn for sjekk eller om de avviser henvisningen... Ferritin nivået mitt går ned selv om jeg har doblet dagsdosen min (tar 200mg daglig), jeg har lavt blodtrykk og er svimmel og slapp hele tiden. Så det var ikke bare vektnedgang som var årsaken til henvisningen.
 
Er 22 fullgåtte uker i morgen og står på stedet hvil, noe jeg har gjort hele graviditeten.

Håper det bedrer seg, men satser på at babyen har det bra ☺️
 
Jeg har gått ned en del og er 20+2. Var i nedre del av normalvektig før jeg ble gravid og bmi sier nå undervektig. Føler meg også innhul i ansiktet, får en del kommentarer om det fra de nærmeste. Jeg har snakket med flere jordmødre om det og de sier alle at babyen har ingen fare uansett fordi den tar det den trenger. Det er verst for meg. Er også slapp og svimmel, BT er i grenseland lavt. Men jeg har endret strategi nå, jeg ligger på sofaen og priser meg lykkelig for alt som holder seg i magen. Uansett hva det er. Jeg har heldigvis sluttet å gå ned nå og har fått «lov» til å slippe sykehus så lenge jeg ikke går ned noe som helst.

Håper de godtar henvisning slik at du får deg en ordentlig sjekk og kan legge bekymringer på hylla.
Vær snill med deg selv også, gi blaffen i det som måtte forventes av deg både fra deg selv og andre og plei kun deg selv:Heartred
 
I første svangerskap la jeg ikke noe på meg før uke 17-18 pga kvalme, gikk så totalt opp ca 17 kg frem til fødsel. Denne gangen har jeg ikke vært noe kvalm, men derimot kjempesulten. Nå i uke 19 er jeg ca +5 kg.
 
Jeg har gått ned en del og er 20+2. Var i nedre del av normalvektig før jeg ble gravid og bmi sier nå undervektig. Føler meg også innhul i ansiktet, får en del kommentarer om det fra de nærmeste. Jeg har snakket med flere jordmødre om det og de sier alle at babyen har ingen fare uansett fordi den tar det den trenger. Det er verst for meg. Er også slapp og svimmel, BT er i grenseland lavt. Men jeg har endret strategi nå, jeg ligger på sofaen og priser meg lykkelig for alt som holder seg i magen. Uansett hva det er. Jeg har heldigvis sluttet å gå ned nå og har fått «lov» til å slippe sykehus så lenge jeg ikke går ned noe som helst.

Håper de godtar henvisning slik at du får deg en ordentlig sjekk og kan legge bekymringer på hylla.
Vær snill med deg selv også, gi blaffen i det som måtte forventes av deg både fra deg selv og andre og plei kun deg selv:Heartred

Huff, føler med deg:Heartred håper du blir bedre i formen!!

Om vi ser på bmi min før svangerskapet så har den sagt undervektig hele livet mitt, men jeg er ikke undervektig i det hele tatt. Familie og venner kommenterer også på at jeg virker slankere, andre som ikke kjenner meg/bekjente sier bare at jeg ser flott ut og at jeg er så heldig som er så slank selv under et halvveis gått svangerskap. Herregud!

Ja, det er jo det jeg håper på da. At babyen tar det den trenger :Heartblue blodtrykket mitt er på 90/60 :( så det er ganske lavt. Ingen fare for at jeg ikke pleier meg selv :p Dagen min består av å stå opp med en 2,5 åring, levere henne i barnehagen, dra hjem og ligge på sofaen helt til jeg må lage middag og jeg må hente henne igjen. Så er det lek ute fram til pappaen kommer hjem og så legger vi annen hver dag (bortsett fra som nå som faren er på jobbreise i en uke). Ordner ting rundt om i huset når jeg ser at jeg orker og formen er bra.

I første svangerskap la jeg ikke noe på meg før uke 17-18 pga kvalme, gikk så totalt opp ca 17 kg frem til fødsel. Denne gangen har jeg ikke vært noe kvalm, men derimot kjempesulten. Nå i uke 19 er jeg ca +5 kg.

I første svangerskap hadde jeg allerede lagt på meg 11 kg nå :p hahah, gikk opp halve kroppsvekten min da (24kg). Så dette er totalt uvant for meg. Spent på hvor mye endring det blir i vekten totalt sett denne gangen!
 
Huff, føler med deg:Heartred håper du blir bedre i formen!!

Om vi ser på bmi min før svangerskapet så har den sagt undervektig hele livet mitt, men jeg er ikke undervektig i det hele tatt. Familie og venner kommenterer også på at jeg virker slankere, andre som ikke kjenner meg/bekjente sier bare at jeg ser flott ut og at jeg er så heldig som er så slank selv under et halvveis gått svangerskap. Herregud!

Ja, det er jo det jeg håper på da. At babyen tar det den trenger :Heartblue blodtrykket mitt er på 90/60 :( så det er ganske lavt. Ingen fare for at jeg ikke pleier meg selv :p Dagen min består av å stå opp med en 2,5 åring, levere henne i barnehagen, dra hjem og ligge på sofaen helt til jeg må lage middag og jeg må hente henne igjen. Så er det lek ute fram til pappaen kommer hjem og så legger vi annen hver dag (bortsett fra som nå som faren er på jobbreise i en uke). Ordner ting rundt om i huset når jeg ser at jeg orker og formen er bra

Jeg har ikke mottatt kommentarer om å se flott ut, en av mange reaksjoner når vi gikk ut med at jeg var gravid har vært: Dette var gode nyheter, vi som trodde du var alvorlig syk:laughing002

Du har jo ordentlig lavt BT, jeg har ikke vært under 100 i overtrykk enda og håper å unngå det - også en kriterie for å unngå sykehus-tur.

Jeg begynner så smått å godta å være sykmeldt, alt kjennes jo så bra ut når man ligger på sofaen!:laughing005 Formen må vel bli bra snart? Håper det samme for deg:love017
 
Jeg har ikke mottatt kommentarer om å se flott ut, en av mange reaksjoner når vi gikk ut med at jeg var gravid har vært: Dette var gode nyheter, vi som trodde du var alvorlig syk:laughing002

Du har jo ordentlig lavt BT, jeg har ikke vært under 100 i overtrykk enda og håper å unngå det - også en kriterie for å unngå sykehus-tur.

Jeg begynner så smått å godta å være sykmeldt, alt kjennes jo så bra ut når man ligger på sofaen!:laughing005 Formen må vel bli bra snart? Håper det samme for deg:love017
Hahahah :p Her sa jeg rett ut at jeg var gravid drit tidlig. Jeg orka ikke å finne på unnskyldninger for den dårlige formen og jeg ble sykemeldt allerede i mai og har vært det siden.

Ja, det er lavt :/ forrige legen min ville legge meg inn da jeg var rundt 8 uker og hver uke fram til uke 12 (jeg slapp unna pga jeg hadde mamma hjemme som hjalp meg med ungen mens sambo var på jobbreise og jeg lovte å ringe 113 dersom det ble for ille). Men så flytta jeg til en annen kommune og byttet lege og han har ikke nevnt det en eneste gang.

Jeg har det ikke bra selv om jeg ligger på sofaen, så du er heldig der :) Jeg håper for Guds skyld at formen blir bedre for oss ja! Jeg orker ikke dette i 19 uker til!!!:dead:
 
Krysser fingrene for dere alle ♡

Selv er jeg i uke 19 nå, har gått opp 1 kg.
Hadde litt for mye igjen fra forrige gang så gjør en innsats for å unngå det en gang til .
 
Ville spurt jordmor eller lege på neste kontroll, bare for å føle seg helt trygg. :)
Ta en telefon? :)
Har snakket med legen min, og har fått henvisning til gynekolog på sykehuset. Så får se om de tar meg inn til sjekk eller om de avviser søknaden.

Skal til jordmor 5. September :)
 
Back
Topp