Andre som har vært plager med vonde kynnere i tidligere svangerskap?? H-j-e-l-p :/

closetta

Flørter med forumet
Med førstemann med jeg sm 100% i uke 23 pga heftige kynnere hele døgnet med truende prematur,men barnet kom til termin. Men det var en fysisk tøff periode for kynnerene var like vonde som maserier og jeg funket ikke i det heletatt....

Denne gang trodde jeg at jeg var sluppen unna,men nå blir det verre for hver dag :( Det går fint hele dagen på jobb(jobber 100%) Men når jeg kommer hjem er hele kvelden og natten som en laaang kynner og jeg ligger rett ut... Er redd for at det skal bli mere nå..

Åssen har dere det med kynnere?? Bedre eller verre? 

Jeg har også vært veldig plaget med kynnere i mine tidligere svangerskap. Ble sykemeldt 40% i første svangerskap fra uke 20, men jobbet redusert allerede i andre svangerskap. Det er grusomt å gå slik å kjenne på kynnerene hele dagen!

Hørest imidlertid ut som om du har det enda verre enn meg... Hos meg ble det ikke verre andre svangerskapet, men like ille. Denne gangen kjenner jeg allerede det jeg definerer som kynnere, men usikker på om det er det... er bare vel 18 uker ennå. Kynnerene mine var ikke direkte vonde, bare veldig ubehagelige. Har ikke født for tidlig av den grunn..

Hadde mye kynnere fra uke 25 sist gang, men mest på kvelden når jeg slappet av på sofaen. Ble mer og mer mot slutten. 

Ikke begynt å få det ennå denne gangen :)

kjenne mæ godt igjenn, samme her, e bare 17+4 ca, men har hatt kynnerre av ingen ting, en spasertur så e det på'an me disse ( ikke vonde, men suuper ubehalelige ) kynnerene !Har fått prøv å tilrette legge på jobb, men frykter at æ ikke hold så lenge i jobb desverre :( Fra sist så hadde æ kynnere fra uke 25 ca, å fram og tilbake mellom fødeavd og sykehus, med truende fortidlig førdsel, haha som ironisk nok endte med overtid på11 daga ! :p

Jeg var forresten på tidlig UL i uke 10 denne gangen, og allerede da hadde jeg følelsen av det som jeg trodde var kynnere. Var på sykehuset til UL og en overlege (gynekolog) tok seg av ultralyden, da jeg spurte om det faktisk var mulig å kjenne kynnere så tidlig, lo han av meg og sa at det var aaaaaltfor tidlig, og at det var noe som ikke forekom før tidligst i uke 25!! 

"Hvilken fjott" - tenkte jeg inni meg, og konkluderer med at vi kjenner kroppen vår best selv!

Uansett: ved å ta det med ro gjennom hele dagen, blir kveldene og natten mye bedre.. i stedet for å presse seg selv til det ytterste. Det er ingen tjent med!

har desverre ingen erfaringer, men snakk m jordmoren din om det er trygt for deg å fortette i full jobb...? håper d roer seg... ikke gøy!

Nei,det er ikke noe moro! Ikke når de er plagsomme og vonde:/ 
Så lenge ikke noe åpner seg så er det ikke farlig,men man har ingen garanti... Jeg skal til legen om et par uker så jeg skal ta det opp da.. Det er ikke så mye å gjøre,så vi får se ;)

Så vittig! Jeg var også på tidlig pga flere ting da,men blant annet pga kynnere og det er FULT mulig med tidlig kynnere så JA han var en fjott ;) ;)

Grunnen til at jeg sm så ``seint`` i forrige svangerskap var fordi jeg fant ingen info om tidlig kynnere og jeg hadde ikke peiling på hva det var :/ Og da legen sjekket meg og magen var i totalt spenn ble jeg sendt rett til føde/barsel for sjekk.. Slik gikk det flere ganger iløpet av svangerskapet men det gikk fint :) 
Mine er vonde og ubehagelige så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... 

Lille sol skrev:
Jeg var forresten på tidlig UL i uke 10 denne gangen, og allerede da hadde jeg følelsen av det som jeg trodde var kynnere. Var på sykehuset til UL og en overlege (gynekolog) tok seg av ultralyden, da jeg spurte om det faktisk var mulig å kjenne kynnere så tidlig, lo han av meg og sa at det var aaaaaltfor tidlig, og at det var noe som ikke forekom før tidligst i uke 25!! 

"Hvilken fjott" - tenkte jeg inni meg, og konkluderer med at vi kjenner kroppen vår best selv!

Uansett: ved å ta det med ro gjennom hele dagen, blir kveldene og natten mye bedre.. i stedet for å presse seg selv til det ytterste. Det er ingen tjent med!

Såpass ja, med andre ord en som ikke kunne jobben sin helt. Jeg ble sykemeldt for vonde kynnere forrige svangerskap, ikke fordi det er farlig, men fordi jeg hadde en prematur fra før. De fulgte med om det påvirket livmorhalsen. Nr 2 ble derimot ikke født for tidlig, så derfor bryr verken jeg eller noen oss om de vonde kynnerne som har begynt å komme nå. Det er ikke gøy, men sjelden farlig, men er du skeptisk snakker du med jordmor om det.

samma her, plaga med ubehagelige kynnere hver dag jeg og... var ikke sånn forrige gang, bortsett fra på slutten da

Back
Topp