Andre som har våre på vekstkontroll?

bellulf

Forelsket i forumet
Va på vekstkontroll og gullet i magen viste seg å være ca 2 kg. Hun mente at dette var 14% over normalen, men hun sa ikke noe om ca vekt på hva han kan ligge på når han blir født. Mine to andre gutter va 3538 gr og 3765 gr når de ble født. Har dere andre våre på vekstkontroll å fått sjekket?

Var i uke 24. Da var hun bittelitt over snittet. Skal igjen i uke 34. Men i og med at jeg blir satt igang før termin, så tenker jeg ikke mye på det.

Hva er egentlig grunn til å gå på vekstkontroll? Har aldri blitt spurt om å gå på det selv....

Jeg skal på grunn av risiko svangerskap da jeg hadde svangerskapsforgiftning med førstemann.

Jeg går pga tvillinger. De ble i uke 27 anslått å være mellom 900 og 1000 g, men ingen har foreløpig «spådd» noe fødselsvekt.

Jeg skal på min første i neste uke. Er det vanlig at de forteller hva anslått vekt er?

Jeg har vært to ganger, en i uke 24 og en i uke 28. Skal igjen neste uke. Her har lille ligget på gjennomsnittet, og ble estimert til 1,1 kg sist gang (var vel +1,5% avvik eller noe, dvs gjennomsnittlig). De har ikke nevnt noe om antall fødselsvekt og sånt, regner med det er noe de mer sier ved senere kontroller kanskje.

Jeg er på vekstkontroll pga risikosvangerskap, hadde morkakesvikt og dødfødsel i forrige svangerskap.

Jeg fikk pga det er hjertefeil i mannen min sin familie pluss sist så de at den ene nyren va litt over gjennomsnittet, så de sjekket veksten også.

Jeg skal i uke 32 (er 28+6 i dag). Er fordi storesøster vokste lite på slutten og var litt liten og slapp når ho ble født

Var på vekstkontroll i februar, da var han akkurat passe. Skal igjen nå i april, uke 32+2, håper han følger kurven sin fint. [emoji4][emoji1305]
Går siden jeg sliter med mat og næring pga hyperemesis.

Jeg går pga tvillinger. De ble i uke 27 anslått å være mellom 900 og 1000 g, men ingen har foreløpig «spådd» noe fødselsvekt.
Var du i uke 23/24 også? Jeg var i dag (23+2) og lurer på hvor mye de legger på seg til neste kontroll i uke 27 :)

Back
Topp