Andre som har to tette?

C4Real

Mor til gutt født 2011
Mine blir det 17 måneder mellom. Merket du noe forskjell på svangerskapene når de var så tett? Var svangerskap nr 2 lettere enn nr 1?
 
Har 18 mnd mellom de 2 eldste og 2.5 år ned til nr 3. Blir ca 2.5 år mellom nr 3 og 4 også. Merket ikke så stor forskjell mellom nr 1 og 2 annet enn at jeg var mye større (og nr 2 var også nesten dobbelt så stor som nr 1 også da).
 
Har 18 mnd mellom de 2 eldste og 2.5 år ned til nr 3. Blir ca 2.5 år mellom nr 3 og 4 også. Merket ikke så stor forskjell mellom nr 1 og 2 annet enn at jeg var mye større (og nr 2 var også nesten dobbelt så stor som nr 1 også da).

Jeg merket stor forskjell på 1 og 2, men det var så mange år mellom svangerskapene. Sikkert derfor. Kanskje det er lettere å bli gravid rett på enn å vente ?:p
 
Bekkenløsningen har jo vært verre ved hvert svangerskap, så der merket jeg jo forskjell. Men ikke noe bortsett fra det. Annet enn dette svangerskapet da, hvor jeg har kronisk hodepine. Men det tenker jeg bare er flaks/uflaks i hvilket svangerskap man er plaget med det og ikke hvilket svangerskap det er i rekka.
 
Jeg merket stor forskjell på 1 og 2, men det var så mange år mellom svangerskapene. Sikkert derfor. Kanskje det er lettere å bli gravid rett på enn å vente ?:p
Tja ikke godt å si, fått alle tette. Kjenner av og til det hadde vært godt å vente litt, men når vi fikk nr 3 da nr 2 var 2.5 år og begynt å bli ganske selvstendig var det rart å plutselig begynne "på nytt" igjen med baby. Nå venter vi nr 4 i august, nr 3 vil da være ca 2.5 år hun også
 
Tja ikke godt å si, fått alle tette. Kjenner av og til det hadde vært godt å vente litt, men når vi fikk nr 3 da nr 2 var 2.5 år og begynt å bli ganske selvstendig var det rart å plutselig begynne "på nytt" igjen med baby. Nå venter vi nr 4 i august, nr 3 vil da være ca 2.5 år hun også

Jeg fikk fra en 8’åring til baby, og samboeren min gikk fra 10 åring. Det var en veldig stor omveltning
 
Jeg fikk fra en 8’åring til baby, og samboeren min gikk fra 10 åring. Det var en veldig stor omveltning
Ja det kan jeg tenke meg:). Kjenner meg egentlig ferdig med baby og småbarnsstadiet men allikevel savner jeg det. Kjenner det er utrolig deilig når de begynner å bli litt mer selvstendige ihvertfall på enkelte områder. Men skal bli gøy med en liten til nå:)
 
Ja det kan jeg tenke meg:). Kjenner meg egentlig ferdig med baby og småbarnsstadiet men allikevel savner jeg det. Kjenner det er utrolig deilig når de begynner å bli litt mer selvstendige ihvertfall på enkelte områder. Men skal bli gøy med en liten til nå:)

Kjenner ikke på den gleden helt jeg, men kanskje fordi jeg er ganske sliten av å være gravid samtidig som jeg allerede har en baby.
 
Mellom de to eldste er det nesten 2 år, merket at bekkenet ble dårlig ganske tidlig i svangerskapet med nr 2. følte nesten at kroppen ikke hadde «komt seg» helt etter første svangerskap:p jeg var også i elendig fysisk form når jeg ble gravid med nr 2, kan ha mye med det å gjøre. Svangerskap nr 3 gikk mye bedre, nesten 3 år mellom nr 2 og 3. nå er nr 3 akkurat bikket 1 år, så veldig spent på hvordan det går denne gangen, har ikke merket så mye på kroppen enda annet enn kvalme. Men denne gangen har jeg mye bedre utgangspunkt med tanke på fysisk form så krysser fingrene for at kroppen henger på lag denne gangen også:)
 
Mine blir det 17 måneder mellom. Merket du noe forskjell på svangerskapene når de var så tett? Var svangerskap nr 2 lettere enn nr 1?

Her blir det samme alder mellom, og kjenner det er mye tyngre dette svangerskapet. Vært mye dårligere både mtp kvalme og hodeverk. Og er veldig sliten etter ungene er i seng.

Sist svangerskap var et veldig enkelt svangerskap vil jeg si, ingen plager. Merket nesten ikke jeg var gravid. Da var det 8 år siden sist jeg var gravid.
 
Sniker fra september.
Her blir det 16 måneder mellom, og jeg merker ikke store forskjellen på svangerskapene. Det eneste er at jeg er veldig trett HELE tiden, akkurat som sist. Men nå har jeg ikke mulighet til å ta en lur (eller fem) ila dagen som sist, da jeg jobber tre dager i uken og all min energi går til lille snuppa frem til hun legger seg. Jeg er en zombie på kveldene og holder somregel ikke ut lenger enn til kl 21 :hilarious:
 
Det blir 20 mnd imellom mine. Er veldig spent på hvordan det blir når den nye babyen kommer. Hun eldste er ganske knyttet til mamma for å si det mildt...
 
Her blir det ganske nøyaktig 6 år mellom eldste og baby og 2år og 3 mnd mellom mellomste og baby blir veldig fint skal bli godt å bli ferdig med småbarnstiden da dette er vår siste i rekka
 
Altså, bekkenet mitt har kødda det til mer og mer for hver gang. Bortsett fra denne gangen, da holdt det seg passe greit til uke 18-19. men det må en kanskje forvente når man sliter med bekkenet generelt.

men bortsett fra det, så har nok dette vært det tøffeste svangerskapet mitt. Jeg har aldri vært sååå dårlig i formen som jeg er denne gangen. Og nå er det jo åtte år siden sist. De to første er det 19 mnd mellom. Og så 4,5 år til neste som da er tvillinger.
 
14 mnd mellom her. Starten på dette svangerskapet var MYE lettere enn forrige. Sist så hadde jeg alle tenkelige symptomer og skikkelig kvalme, kastet ikke opp da, i første trimester. Denne gangen merket jeg ikke at jeg var gravid en gang. Tok en test for morro skyld, siden vi hadde prøvd i noen uker.
Forrige svangerskap var jeg skikkelig varm hele tiden, og sov så utrolig mye. Nå fryser jeg hele tiden, er trøtt denne gangen og, men ikke like mye som sist.
Bekkenløsningen kom jo nesten med en gang nå. Sist så kom det ikke før rundt uke 24.
 
Back
Topp