Andre som har tidlige kynnere?

Blomma74

Andre møte med forumet
Jeg er nå 14 uker på vei og har hatt kynnere siden uke 12. Det er mitt tredje svangerskap og det sies at kynnere blir verre for hvert svangerskap. Dette stemmer med meg.Med førstemann fikk jeg dette i uke 18 og med nummer to fikk jeg det i uke 12 slik som nå. Slitsomt. Er 100% sykmeldt. Kjekt om noen har erfaringer å dele:-) Og kanskje noen kjerringråd:-) Leste at tilskudd av magnesium og D-vitamin skal hjelpe. Tenkte å prøve det. Har fått ekstra oppfølging i dette svangerskapet. Var på ultralyd i uke 7 og i uke 9 + at jeg har vært på en 12 ukers ultralyd (tok den i uke 13) siden jeg er over 38 år. Alt ser bra ut:-)))) Hadde opprinnelig termin 4 november men denne er flytttet til 31. oktober/1. nov. 
Er ved godt mot, er bare litt sliten:-))))

Hilsen Blomma

hei! jeg er vel ikke akkurat riktig person til å svare.. men jeg lurer litt på hvordan du kjenner det? for jeg er litt usikker på hvordan man merker kynner :)

håper det er noen andre som kan svare på ditt spørsmål :)

NinaBeate skrev:
hei! jeg er vel ikke akkurat riktig person til å svare.. men jeg lurer litt på hvordan du kjenner det? for jeg er litt usikker på hvordan man merker kynner :)

håper det er noen andre som kan svare på ditt spørsmål :)

Akkurat det lurer jeg også på! Er andregangs, men ganske sikker på at jeg ikke var plaget med det med eldste snuppa.
Jeg har en del vondter og strekker mye (og det kan være kynnere jeg kjenner etter en "runde i senga" feks? At magen blir helt hard og det strammer?)

Ja, det kjennes ut som om magen blir hard og at det strammer. Og det er vanlig å få dette etter en orgasme for eksempel. Og det er også mange som har dette uten at det er direkte plagsomt. Med meg er kynnerene så ille at de hemmer meg i hverdagen. Vondt å bevege seg til tider for eksempel. Kan vare i mange timer. I dag der i mot har vært en bra dag:-))))

Blomma

takk for svar :) de siste dagene har jeg hatt veldig vondt i den ene siden, nede ved hoftebeinet. akkurat som når en har hold/sting.. og det varer hele dagen og gjør det ubehagelig å gå og stikker veldig. men dette er kanskje ikke kynner, men heller at livmora streker seg kanskje?

men det høres ikke behagelig ut det du har! :( jeg håper jeg slipper det et par uker til, så jeg blir ferdig på skolen ;)

håper du blir bedre!
ha en fin dag :D

Kynnere er ikke å ta feil av.. Begynte rundt uke 20 med sønnen min, men nå har jeg hatt det noen uker allerede.. Jeg kjenner de når jeg står mye bøyd over sprinkelsenga til sønnen min og når jeg bøyer meg dypt ned.. Og etter en runde i halmen!
Rart å kjenne det rundt den lille livmora =) Husker det jo som steinhard mage og mye vondt, men nå var liksom klumpen som stramma så liten =)

Dette blir et slitsomt svangerskap etterhvert tenker jeg! Og når fødselen starter så er den vel over på et blunk =) Eneste positive! Bare det ikke fører til for tidlig fødsel, sønnen min ble født tre uker før termin og jeg er ganske sikker på at det har med de kraftige kynnerne jeg hadde i 17 uker..

Den eldste min ble født 17 dager før termin og nr to ble født 8 dager før termin. Regner ikke med å gå til terminen nå heller. Jordmora trudde ikke det i alle fall. Ja, en blir sliten av kynnere. I dag har jeg kjent på de hele dagen. Vanskelig å ikke ha fokus på det når det strammer sånn...

Blomma

Har vært plaget med dette i mine tidligere svangerskap, men ikke merket noe enda (nå er det litt tidlig også da). Har vel begynt omtrent i samme uker som deg med kynnere, og har også vært sykemeldt begge svangerskapene. Det er slitsomt...

Back
Topp