Andre som har opplevd å spy ved glukosebelastningstest?

Hari 86

Blir kjent med forumet
Hei.
Sko ta glukosebelastningstest i dag. Itte 20 min blei eg uvel og måtte springe på do for å spy.
Då va d ikkje mulig å fullføra testen, må ta ny test.
Går d an å unngå å spy igjen? Bør eg ligga ned neste gong?
På jobb sa dei det var pga drikka sukkervatn på tom mage.

Hei.
Sko ta glukosebelastningstest i dag. Itte 20 min blei eg uvel og måtte springe på do for å spy.
Då va d ikkje mulig å fullføra testen, må ta ny test.
Går d an å unngå å spy igjen? Bør eg ligga ned neste gong?
På jobb sa dei det var pga drikka sukkervatn på tom mage.
Så fælt. Hvilken smak fikk du? Jeg drakk med limesmak. Var som Sprite uten kullsyre, så var ikke så ille.

Du kan og få spørre om du i stedet kan få måle i to uker for å finne ut om du ahr det eller ikke hvis du ikke klarer holde drikken nede lenge nok.

Så fælt. Hvilken smak fikk du? Jeg drakk med limesmak. Var som Sprite uten kullsyre, så var ikke så ille.
Bringebærsmak. Går d an å velga smak sjøl?
Trur ikkje eg vil ha med limesmak pga når eg va liten fekk eg sprite når eg hadde omgangssjuke.
Drikke ikkje spritebrus som voksen pga d minne meg om å var sjuk.

jeg kan ikke ta glukosebelastning pga gastric bypass operasjon for 11 år siden. Så kanskje du kunne gjort som meg. Jeg er akkurat idag på sykehus for å ta blodprøver fastende og igjen 2 timer etter mat.
Den første var Hbc1a og blodglukose og nå kl 12 ish er det bare blodglukose. Et lite tips hvis du trenger det
:angelic:xsmile6

Bringebærsmak. Går d an å velga smak sjøl?
Trur ikkje eg vil ha med limesmak pga når eg va liten fekk eg sprite når eg hadde omgangssjuke.
Drikke ikkje spritebrus som voksen pga d minne meg om å var sjuk.
Vet ikke. Kanskje man kan spørre om man kan kjøpe den inn selv. Jeg har det sånn med cola :p

Back
Topp