Andre som har bestillt legetime?

smudii

Stolt mamma til Michelle<3
Er sikkeli nervøs for legetimen, redd for at d plutselig ikke skal være noe dær :O Selv om jeg har testet pos 2 ganger..  Men er vell bare å krysse fingrene å håpe på at spiren har planer om å sitte :)

Når du har fått pos test hjemme så er det nok en spire der :D

Har ikke bestilt time selv enda. Venter til jeg er 5-6 uker før jeg ringer legen, og regner ikke med å få time før etter jul egentlig.. Hva gjør de på første timen da? Fyller ut helsekort og tar urinprøve og måler BT osv?

Litt usikker hva som sjer på den første legetimen, men mener d sto at man skulle ta bra mange tester av forskjellige ting, måle blodtrykk osv. så skulle man vist planlegge ul :)

eg vill være 7 uker på vei når eg ska til legen :) hadde ikke klart å vente lengre.. :P

Skal ikke til legen før over jul. Men skal jo ha 2 ul før det da emoticon

Nei, jeg tør ikke! Klarer ikke helt å tro på det enda! Kommer ikke til å gå før jeg kommer til hvertfall 7-8 uker.

drøyer et par uker før jeg bestiller time tror jeg.. føler jeg må komme til uke 6 for å tro at det er sant... det var så langt jeg kom sist :)

men kunne godt tenkt meg en ul før jul da.. :)

Jeg har tatt graviditetstest hos legen i dag, som også var positiv... weeeee  har fått time til første svangerskapskontroll 21.desember =)

jeg skal til legen rundt ikm.. har hatt ass befruktning så skal seende bekreftelse til medicus ved graviditet

Får se hva legen sier er enda 1 uke ijænn til eg skal :) ble anbefalt å gå til lege litt tidligere sia eg har noe som er galt me hjerte mitt men di finner ikke ut av det.. Så satser på at denne graviditeten vill gjøre at jeg får ul av hjerte litt tidliger :) men er bare å krysse fingrene for at alt er i orden me lille gullet i magen med meg :D

Jeg skal på første svangerskapskontroll 1. desember.
Men er jo ikke så mye som skjer da egentlig -er jo enda så kort på vei :)

Jeg ringte legesenteret i dag jeg, bare for å høre når de pleide å ha første svangerskapskontroll. Hu sa at de pleide å ha den mellom 8-12 uke, men gjerne nærmere uke 8 enn 12.

Så da lurte hun på hvor langt på vei jeg var, og hvem fastlegen min var. Han har tydeligvis permisjon, og vikaren hans skal ha permisjon i hele januar (Jaddaaa!) Så derfor ville hun ha meg inn før jul. Fikk time 21 desember, så nå håper jeg virkelig at dette går bra. Vil bli hardt å evt måtte ringe å avbestille timen hvis det går galt.

Håper vikaren til fastlegen min er grei, har nemlig en veldig rolig og grei fastlege.. Nå har jeg ihvertfal en dato å se frem til, er jo bare 4 uker til kontrollen :)

Og for å ro meg litt inn igjen; JA, jeg bestilte time i dag. Selv om jeg egentlig hadde tenkt å vente. Føler meg ganske sikker på at jeg virkelig er gravid nå, så... ;)

Jeg har bestillt time til invendig ultralyd når jeg er ca 6-7 uker. Har ikke fått datoen ennå, de har det vist så travelt hos gynekologen min at de skulle ringe meg oppigjen, men antar at det blir uken før jul :) De har lovet meg time fra starten av siden jeg har hatt 4 spontanaborter etter pp 10.

ser i allefall fryktelig fram til legetimen, for å høre hva han har å si :) å i følge dene terminkalkulatoren så ska hjerte til spiren starte å slå den 2. desember ca :D så håper så iderlig at d blir en sjans til å få høre d da :D

Lykke til til dere som skal til lege di nærmeste dagene :D Krysser fingrene for dere :)

Jeg har allerede vært hos legen en tur, pga jeg måtte skifte noe medisiner jeg ikke kunne ta nå som spiren endelig satt :) Fikk time til ny kontroll den 12. januar, som da regnes som første svangerskapskontroll. Da er jeg vel 10 + 3 :)

Har bestilt time til tidlig UL hos gynekologen den 10. januar også, og dagene går såååååå sakte hehe

Har ikke bestilt legetime enda, men sendt en mail til ABC (har lyst til å føde hjemme, men må få med mannen på det). Også skal jeg på ul 21. desember. Har Fertilitetssenteret på speeddial :p Ville ha det så tett oppunder jul - ser man et friskt foster i uke 8, er det svært sjelden det går galt. Og 21. desember skal jeg visst være 8+0, får se om det stemmer :)

Å d hørtes veldig spennende ut :D D tørr ikke jeg nå siden d er første :P Men hvem vet, kansje neste at jeg vill gjøre d samme :D

Håper å komme til før jul, men tror nok ikke d skjer. Kommer til å bestille både legetime og jm-time imårå.
Håper jeg kommer tidlig til, trenger tips til vanskelige dilemme på jobb som kan være til skade for fosteret =/ så bør vell få legetime da tidlig ?

Hvis det er sider ved jobben din som ikke er bra for foster/graviditet, så kan du få time hos lege tidlig, ja. Bare si i fra når du ringer legen at du trenger en time raskt, siden det er forhold på jobben som gjør at du ikke vet om du kan ha normale oppgaver. Det er ikke sikkert det da blir en svangerskapskontroll, men du får en samtale og dere kan se hva slags tilrettelegging som er nødvendig på arbeidsplassen :)

takk for svar. Er litt redd for å ringe for tidlig... føler meg liksom litt "stress" å tenkt hvis de ikke blir en positiv test hos ham =S har jo tatt 3 tester over 3 dager + jeg tok en slik med uke idag :) så går nok bra  :)

Jeg har ikke bestilt time enda. Tenkte ikke å gjøre det før nærmere uke 10. Er ikke helt sikker på hvordan kontrollene er denne gangen, men har hørt at en ikke får like mange kontroller som førstegangs? Uansett, første kontroll er jo bare utfylling av papirer og måling og veiing, så ikke så veldig nøye. Tenkte jeg skulle bestille tidlig ul da, rundt uke 9, så er alt i orden da, ringer jeg vel legen :)

Back
Topp