Andre som gladelig betaler for flere tidlige ultralyder?

Luttenutt

Glad i forumet
Julibarna 2019
Juligull2021
Jeg fikk selv dekket en i uke 12 som var normal uten avvik. Klarte ikke slå meg til ro med det, så i dag bestilte jeg time på volvat. Jeg er 15+0 idag og alt var mer enn perfekt, i tillegg fikk jeg vite at det var en gutt. Nå kommer de neste 3 ukene til å snegle seg videre til den ordinære ultralyden i uke 18! Kanskje jeg skal bestille en til heheh.

Jeg har vært på 3 så langt (1 privat, to offentlig, grunnet blødning og IVF) og er 11+5.
Skal på en ny privat på mandag :)

Planen er å "holde seg" fram til OUL etter det, men jeg tviler ikke på at det kan hende jeg gir etter rundt uke 15 :p

Jeg har vært på 3 så langt (1 privat, to offentlig, grunnet blødning og IVF) og er 11+5.
Skal på en ny privat på mandag :)

Planen er å "holde seg" fram til OUL etter det, men jeg tviler ikke på at det kan hende jeg gir etter rundt uke 15 :p
Er ikke lett å holde seg. Føler meg ganske håpløs, men syns det er verdt det :-)

Er ikke lett å holde seg. Føler meg ganske håpløs, men syns det er verdt det :)
Jeg og :)
Mannen syns jeg er fullstendig håpløs, men når jeg sier han ikke trenger å være med så snur han veldig :p Veien hit var så lang, og jeg har mistet før, så det føles veldig greit å sjekke..

Og det er så koselig :Heartred

Var i uke 10 (før jul) og igjen i uke 13 (for å se kjønn, anatomi og nakkefold osv). Så blir det oul i uke 19 og en 3D-ultralyd privat igjen ca i uke 28.

Jeg elsker å se babyen på ultralyd.

På grunn av diabetes får jeg mer enn et normalt antall undersøkelser. Derfor ser jeg egentlig ikke behovet for flere. Det sies jo også at det ikke er anbefalt med alt for mange ultralyder.

Forstår veldig godt at dere som egentlig bare får sett en eller to ganger vil ha flere da :)

Har selv hatt 3 TUL så langt. Ble henvist av fastlegen til TUL i uke 9 pga BO sist, men syns at det ble for lenge å vente for å få bekreftet at det denne gangen var noe der inne, så fikk en kollega av mannen til å gjøre en TUL i uke 7. Vi hadde en privat nå i uke 12 og skulle egentlig si oss fornøyd med det, men var ikke mulig å få målt nakkefold, så mannen vil se om han kan få ordnet time hos en kollega igjen, da blir det i så fall en UL før uke 14. Ellers kommer ikke jeg til å ta noe mer privat, men det har mye å gjøre med at jeg nå skal ha både OUL, en UL i uke 24 og jevnlige vekstkontroller utover svangerskapet pga preeklampsi forrige svangerskap og liten baby med lav fødselsvekt. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg kanskje endt opp med en privat UL mellom uke 27 og 30.

Jeg fikk selv dekket en i uke 12 som var normal uten avvik. Klarte ikke slå meg til ro med det, så i dag bestilte jeg time på volvat. Jeg er 15+0 idag og alt var mer enn perfekt, i tillegg fikk jeg vite at det var en gutt. Nå kommer de neste 3 ukene til å snegle seg videre til den ordinære ultralyden i uke 18! Kanskje jeg skal bestille en til heheh.
Jeg er sååå enig! Hadde i uke 6 og 10. Skal igjen på mandag, da er jeg 16+1. Så er det jo ordinær ul snart

Var på tul på Volvat i uke 7 da jeg trodde jeg mistet, men alt stod heldigvis bra til! <3 og så var jeg på Volvat igjen rett før jul, da var jeg ca 13 uker på vei. Alt så helt perfekt ut og lille var helt nydelig :Heartred fineste lille sprellemannen jeg har sett! Får det bekreftet på KK i slutten av mnd, i uke 19, om det faktisk blir en gutt eller om det viser seg å være en jente. VELDIG spent! :D

Eg har betalt for ekstra UL i mine svangerskap med glede :)
For ein deileg følelse :Heartpink

Hatt 4 tul. Uke 6, 7, 10 og 13. Det har vært veldig betryggende for meg denne gangen. Jeg har hatt ma, og har ikke klart å roe meg helt med at alt skal gå bra. Jeg syntes den siste tul i uke 13 var såpass beroligende at jeg tror jeg skal klare å vente til oul i uke 19 nå. Vi har ikke vært i tvil om at vi betaler disse ekstra tul med glede. (Men nå må vi nok spare til babyutstyr..)

Jeg har hatt tul i uke 5,7,11 og 13 pga innleggelse på sykehus og den siste fikk jeg ved forespørsel på en kontroll på sykehuset.

Nå er jeg 15 uker i morgen og har vært urolig side dagen etter forrige ultralyd. Så hadde blitt veldig mye penger ut for meg om jeg dkulle gått når jeg var urolig. Den siste i uke 13 ble gjort uten på og bilde be ble dårlige. Skulle gjerne dett litt nøyere. Så jo hjertet og bevegelser. Så det skal jo holde, men skulle gjerne sett mer.

Ordinær ultralyd 7. Februar. Føles lenge til

Jeg var først pga blødning i uke 10. Så sa gynekologen at det er mest hensikt å sjekke rundt uke 12 pga nakkefold osv. Så fikk jeg det også :)
Ble henvist av fastlege da...

Jeg var først pga blødning i uke 10. Så sa gynekologen at det er mest hensikt å sjekke rundt uke 12 pga nakkefold osv. Så fikk jeg det også :)
Ble henvist av fastlege da...
Jeg fikk også henvisning, men de sjekket ikke det de skulle. De tok bare en vanlig ul :-(

Har vært på 5 tul allerede, pga assistert befrukting og flere blødninger. Nå skal jeg prøve å holde ut til oul om 5 uker, hvis alt forløper seg normalt :) Så skal vi ha en 3D ul privat når det blir den beste perioden for det :)

Var i uke 12, fordi jeg var så himla dårlig og hadde ingen planer om å være så dårlig en eneste dag til, hvis det skulle være noe galt. Men i utgangspunktet synes jeg det er helt unødvendig med Så mange tidlige ultralyder.

har vært på to. En gang i uke 9 og en gang rundt uke 13. Alt stod bra til, så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet å vente til februar. Da blir det OUL, som er alt for lenge til :P Men har absolutt vert verdt det!

Back
Topp