andre som går på cellegift her?

AB

Forumet er livet
Jeg har akkurat hatt min første cellegift i forrige uke pga lymfekreft. Å satt her å tenkte om andre her inne er i samme situasjon. Ikke som nødvendigvis har lymfekreft, men holder på med cellegift?

Jeg er sikkert en av del heldige når det gjelder bi-virkninger, men føler meg ikke noe særlig i slaget. Dårlig mage, konstant følelse av å besvime, slapp. Brenner i munnen når jeg spiser, halsbrann. Jeg føler nesten bare for å ligge i senga. Jeg stekte pannekaker til sønnen min i stad, 5 minutter på beina så var jeg helt kaputt.

Hvordan opplever evt dere som har hatt cellegift bi-virkninger? holdt det lenge i? Eller fikk dere noe normale dager i mellom hver cellegift?  setter stor pris på svar[:)]

Vil bare si at jeg håper du blir frisk fort [:)]

jeg gikk på cellegift i høst frem til jul.
men jeg tok cellegift-piller hver dag. (altså gikk ikke på sykehuset og fikk det intravenøst)

mine bivirkninger var dårlig mage....veldig løs til tider....
og så mistet jeg masse hår.

Og nå når jeg har fått hår tilbake,så kommer det krøller (har aldri hatt krøller før)
Og i følge folk jeg snakker med så er det cellegiften sin feil.

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

men jeg tok cellegift-piller hver dag. (altså gikk ikke på sykehuset og fikk det intravenøst)

Og nå når jeg har fått hår tilbake,så kommer det krøller (har aldri hatt krøller før)

ja, magen er helt forferdelig nå om dagen. løs som du sier. Ikke så moro å ut til folk for vet jo aldri[8D]
Har du noe lurt å anbefale som er greit å spise? sliter så med å finne ting jeg klarer å få i meg.

krøller ja, mamma fikk og det etter cellegift[:)]

ORIGINAL: AB

ja, magen er helt forferdelig nå om dagen. løs som du sier. Ikke så moro å ut til folk for vet jo aldri[8D]
Har du noe lurt å anbefale som er greit å spise? sliter så med å finne ting jeg klarer å få i meg.

krøller ja, mamma fikk og det etter cellegift[:)]
aner ikke hva som kan spises for å hjelpe på magen.
jeg har vel egentlig fortrengt den tiden,så husker svært lite (selv om det bare er 9mnd siden)

jeg kan godt forstå du har fortrengt det. Huff, jeg ser ikke lyst på de neste måndene hvis de skal være sånn som de siste dagene. Men må vel bare tenke at det er en periode i livet og så er jo målet å bli frisk[8|]

takk for at du gadd svare Snuppo og sneipen[:)]

jeg kan godt forstå du har fortrengt det. Huff, jeg ser ikke lyst på de neste måndene hvis de skal være sånn som de siste dagene. Men må vel bare tenke at det er en periode i livet og så er jo målet å bli frisk[8|]

hvor lenge skal du gå på det?
altså hvor mange kurer,og hvor ofte?

der og da gikk tiden seint,men nå syns jeg det gikk fort egentlig....

Men jeg hadde ikke kreft da,var en annen sykdom.
men det var ikke det du lurte på.

hvor lenge skal du gå på det?
altså hvor mange kurer,og hvor ofte?

der og da gikk tiden seint,men nå syns jeg det gikk fort egentlig....

Men jeg hadde ikke kreft da,var en annen sykdom.
men det var ikke det du lurte på.

Jeg skal ha enten 6 eller 8 kurer. Men 1 kur = 2 ganger som jeg skal ha med 14 dagers mellomrom. Så 1 kur tar 1mnd da. Så da blir det hvertfall et halvt år.

Vil bare si lykke til og håper du blir fort frisk,tøfft og gå
gjennom slike ting og snur opp ned på hverdagen. Ta vare på deg selv
og ta i mot all hjelp du kan få,stor knib

Håper du blir fort frisk!!!

Vet ikke hva som kan være greit å spise, men bør i alle fall tenke energiinnhold, for regner med at du trenger det.

Har hørt at bananer skal være godt å spise om en blir kvalm av cellegift (kvalm generelt)

God bedring (er det det man sier? høres litt rart ut, men du vet hva jeg mener[:D])

Back
Topp