Andre som føler tørsten aldri stopper?

Mini Marihøna

Forelsket i forumet
MayDay2021
Jordmor konkluderte med at hodepinen min gjerne kunne være grunnet lite væskeinntak for 2 uker siden. Fikk beskjed om å drikke vann istedenfor te (drikker kun natulig te som er koffeinfri og ellers påvirker kroppen likt som vann, mye "opplæring"av svigermor som kun drikker te)
Har de siste to ukene gjort det da, og drukket godt over 3l vann om dagen, allikevel er den eneste forandringen at jeg føler jeg aldri blir hydrert. Er tørst til enhver tid og har med meg 2 store imstal flasker med vann når jeg drar hjemmefra, uansett hvor jeg skal. Eneste forskjell er at når jeg drikker mere vann og enda er tørst blir jeg kvalm og "gulper" mere fordi det er fult..

Noen som har det likt?
 
Jordmor konkluderte med at hodepinen min gjerne kunne være grunnet lite væskeinntak for 2 uker siden. Fikk beskjed om å drikke vann istedenfor te (drikker kun natulig te som er koffeinfri og ellers påvirker kroppen likt som vann, mye "opplæring"av svigermor som kun drikker te)
Har de siste to ukene gjort det da, og drukket godt over 3l vann om dagen, allikevel er den eneste forandringen at jeg føler jeg aldri blir hydrert. Er tørst til enhver tid og har med meg 2 store imstal flasker med vann når jeg drar hjemmefra, uansett hvor jeg skal. Eneste forskjell er at når jeg drikker mere vann og enda er tørst blir jeg kvalm og "gulper" mere fordi det er fult..

Noen som har det likt?

Tatt glukosebelastning?
 
Jeg er også sykt tørst! Drikker vann hele dagen og har en vannflaske stående så jeg kan drikke på natten når jeg våkner...
Det sykeste er at jeg kan drikke en 0,7 dl flaske før jeg legger meg kl21 og ikke måtte opp og tisse før typ kl 5
 
Er det sånn at du føler deg dehydrert eller tørst i munnen?

Jeg føler meg tørst i munnen rett etter jeg har drukket, det er nok fordi slimhinnene oppfører seg annerledes i svangerskap så man kan bli tørr i munn, i øynene og skjeden.

Så om det bare er ''i munnen'' så er det nok slimhinnene som gjør at det kjennes tørt ut. Da bør du vere ekstra påpasslig på tannpuss da tørr munn øker sjangsen for hull i tennene.

Jeg har forresten ikke svangerskapsdiabetes.
 
Jeg er også sykt tørst! Drikker vann hele dagen og har en vannflaske stående så jeg kan drikke på natten når jeg våkner...
Det sykeste er at jeg kan drikke en 0,7 dl flaske før jeg legger meg kl21 og ikke måtte opp og tisse før typ kl 5
Samme her, drikker gjerne to flasker før jeg legger meg og må ikke på do før jeg våkner av førstemann i 6:30tiden.
 
Er det sånn at du føler deg dehydrert eller tørst i munnen?

Jeg føler meg tørst i munnen rett etter jeg har drukket, det er nok fordi slimhinnene oppfører seg annerledes i svangerskap så man kan bli tørr i munn, i øynene og skjeden.

Så om det bare er ''i munnen'' så er det nok slimhinnene som gjør at det kjennes tørt ut. Da bør du vere ekstra påpasslig på tannpuss da tørr munn øker sjangsen for hull i tennene.

Jeg har forresten ikke svangerskapsdiabetes.
Begge deler egentlig

Er obs på tannpuss ja, var hos tannlegen forrige uke og heldigvis 0 hull og ingen antydninget til noe.
 
Har også vært ekstremt tørst lenge nå, drikker mye mer enn før jeg ble gravid. Ble nesten litt bekymret en stund, men har tatt glukosebelastning osv. og alt ser normalt ut. Nevnte det for jordmor forrige gang, og hun mente det bare hang sammen med at det både er en del ny kroppsvæske som skal produseres og skiftes ut (blod, fostervann osv.), i tillegg til at man gjerne svetter litt mer på grunn av økt varmeproduksjon :) Så hørtes ut som det var ganske vanlig, og om noe skal man jo lytte til kroppen sine signaler (men greitt å få utelukket svg.diabetes, da).
 
Når jeg var veldig plaget med hodepine drakk jeg "Resorb" brusetabletter, de inneholder væske, sukker og salter som hjelper væskeopptaket i kroppen. De er trygge for gravide, jeg spurte til og med tryggmammamedisin.no for å være sikker :hilarious:
Jeg følte det hjalp veldig i alle fall, både på tørsten og på hodepinen :)
 
Tørst ja. Tisser flere ganger på natta og. Sånn var det sist graviditet og. Får bare drekke og kjøre på, har ingen bedre råd.
 
Ja, kjempettørst!

Våkner om morgenen og føler meg helt uttørket. Spiser frokostblanding med masse melk og en stor kopp, som er sikkert en halv liter, med varmt vann med bittelitt eplejuice oppi (isteden for te). Da tisser jeg som regel ikke før lunsj. Drikker to-tre glass vann til lunsj og gjerne har jeg med med vannkaraffel på hjemmekontor som jeg tømmer før middag. Tar et par sitrondråper oppi for litt smak. Middag drikker jeg to tre glass og gjerne en halv til en karaffel med vann på kvelden og. Drikker helt sykt mye i forhold til før!

Glukosebelastningstesten var helt fin. 3.4 - 6.3
 
Husker jeg var sånn forrige graviditet of da jeg amma sist og.
Var ikke i nærheten likt her forrige svangerskap haha, da drakk jeg svært lite og hadde ingen "behov" for væske.. kunne gå en dag uten å drikke før jeg kom på det liskom. Mens nå er det bare værre og værre for dagene som går og kroppen vil ikke "ta til seg" mere væske for blir så kvalm at jeg nesten kaster opp vannet jeg drikker..
 
Var ikke i nærheten likt her forrige svangerskap haha, da drakk jeg svært lite og hadde ingen "behov" for væske.. kunne gå en dag uten å drikke før jeg kom på det liskom. Mens nå er det bare værre og værre for dagene som går og kroppen vil ikke "ta til seg" mere væske for blir så kvalm at jeg nesten kaster opp vannet jeg drikker..
Har du vært hos legen og snakket om det? Kanskje få tatt nye blodprøver og se om du mangler noe i kroppen som gjør at du føler det sånn? Det er jo fryktelig ubehagelig å gå sånn.
 
Har du vært hos legen og snakket om det? Kanskje få tatt nye blodprøver og se om du mangler noe i kroppen som gjør at du føler det sånn? Det er jo fryktelig ubehagelig å gå sånn.
Skal til legen imorgen så får vi se om hun kan komme på noe og få ordnet nye blodprøver
 
er også helt sykt tørst! drikker flere liter hver dag, men fortsatt tørst :O tisser også helt ekstremt (har ikke dia)
 
Back
Topp