Jeg er 14 uker på vei nå, og angrer på at jeg fortalte om graviditeten til flere. Og sliter med tanken på at magen skal bli større og synlig, så jeg ikke kan skjule at jeg er gravid mer. Jeg er kjempeglad og jeg og samboer gleder oss veldig til å bli foreldre, men jeg kjenner at jeg blir direkte ukomfortabel bare noen som vet at jeg er gravid spør hvordan det går med meg. Dette gjelder ikke nærmeste familie og en bestevenn, men andre venner og familie.
Jeg sliter litt med å forklare det, og skulle ønske at jeg ikke var slik så jeg bare smilte og bablet i vei om kvalme eller babyen og slike ting. Jeg unngår rett og slett å snakke med folk, åpner sjeldent Snapchat eller sender noe der tilfelle det byr på prat, osv. Jeg lurer på om flere har det slik, og ikke ønsker å snakke om graviditeten sin? Hvordan takler dere det eller har taklet det i tidligere svangerskap?
Jeg sliter litt med å forklare det, og skulle ønske at jeg ikke var slik så jeg bare smilte og bablet i vei om kvalme eller babyen og slike ting. Jeg unngår rett og slett å snakke med folk, åpner sjeldent Snapchat eller sender noe der tilfelle det byr på prat, osv. Jeg lurer på om flere har det slik, og ikke ønsker å snakke om graviditeten sin? Hvordan takler dere det eller har taklet det i tidligere svangerskap?
Sist var det ei mor i barnehagen som hadde nedtelling for meg og minna meg på det hver gang vi møttes i garderoben ...