Andre som er sykemeldt?

Frk Solrik

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Sikkert andre som er sykemeldt her, tenker jeg.

Jeg føler meg så nedstemt og trist over at jeg måtte krype til korset og få sykemelding i første omgang ut uka. :sorry: Føler det er skikkelig nederlag...hadde tenkt å prøve å hangle meg igjennom uka, men det sa stopp nesten før uka starta. Har gått med en luftveisinfeksjon i 1,5 uke nå også..."bare" virus...men så tungt å puste...i tillegg til heldagskvalme.

Jeg er sykemeldt ut måneden pga ekstrem kvalme.. mest sannsynlig må jeg være sykemeldt lengre :(

Nei ikke enda men regner med at jeg blir det om en 10ukers tid :( Bekkenet har alltid slått seg vrang her og sist svangerskap var det ille vondt å kom vel i uke 11 eller 12. Var 100 Sm fra uke 17 tror jeg. Var skikkeli ubehagelig å bli Sm så tidlig syns jeg. Følte meg som en hypokonder. Er veldig aktiv av meg og fikk også være aktiv under svangerskapet, tross bekkenplagene. Fant mange andre muligheter å trene på. Men bare det å gå tur med hundene var umulig, max 1km tur retur nesten. Slet veldig med å gå å stå over lengre tid.

Jeg er sykemeldt ut mnd til første svangerskapstime hos legen. Får ikke til å sove om natten, kvalmen har heldigvis bedret seg kraftig etter jeg fikk styre dagene selv og slipper stresset på jobb.

Ble i dag sykemeldt i 14 dager pga kvalme og oppkast. Jobber som miljøterapeut med mennesker med funksjonsnedsettelser, og har virkelig ikke hatt noe å tilby dem den siste uka, så måtte høre på sjefen som mente sykmelding var det beste nå:wacky: håper på å komme meg tilbake igjen ganske kjapt!

Er ikke sykemeldt siden jeg ufør og derfor ikke trenger å sykemeldes, men hadde vært sykemeldt om jeg var i jobb. Legen åpna sykemeldingsskjemaet i dag, før hun kom på at jeg er ufør :wtf: Hun hadde tenkt å langtidssykemelde meg.

Jeg tror mange har høye ambisjoner om funksjonsnivå i svangerskap. Man hører jo om dem som jobber til siste dag, som ikke vet dem er gravide osv. Men dette er dessverre ikke personlighetsstyrt, slik noen tror, det kommer ann på hvordan svangerskapet forløper og hvor plaget man blir. Og kan man ikke jobbe, så kan man ikke jobbe. Sånn er det bare.

Fikk sykemelding idag. I 2 uker. Det som er, er at vi skal egentlig på tur med røde kors til helgen (vi er ledere for røff. Ungdomsgruppa som går veldig ut på friluftsliv). Samboer mener at siden jeg er sykemeldt så kan jeg ikke være. For hvis jeg er frisk nok til å dra på tur, så er jeg også frisk nok til å jobbe... jeg er sykemeldt pga kvalme. Og på jobben må jeg også stå i 8 timer hver dag. Noe som ikke fungerer for meg med denne kvalmen.

Jeg er sykemeldt ut mnd til første svangerskapstime hos legen. Får ikke til å sove om natten, kvalmen har heldigvis bedret seg kraftig etter jeg fikk styre dagene selv og slipper stresset på jobb.

Håper det bedrer seg her også når jeg får litt ro.

Hei. Dere som har fått sykemelding pga svangerskapskvalme, måtte dere på noen måte bevise at dere er gravid? Jeg skal til legen i morgen, er kjempe dårlig og ønsker sykemelding en liten stund for å komme meg litt ovenpå igjen. Men legen sa på telefonen at da må vi ta ul for å se om du faktisk er gravid. Syndes det er rart, er jo ikke alle fastleger som har ul. Det var jo på det legekontoret at de oppdaget MA sist og jeg er livredd for å ta ul akkurat der. Så har egentlig lyst å bare avbestille timen

Ble i dag sykemeldt i 14 dager pga kvalme og oppkast. Jobber som miljøterapeut med mennesker med funksjonsnedsettelser, og har virkelig ikke hatt noe å tilby dem den siste uka, så måtte høre på sjefen som mente sykmelding var det beste nå:wacky: håper på å komme meg tilbake igjen ganske kjapt!

Ja, se den. Jeg også jobber med tredjepart og synes det er vanskelig å prestere når jeg føler meg så dårlig.

Er ikke sykemeldt siden jeg ufør og derfor ikke trenger å sykemeldes, men hadde vært sykemeldt om jeg var i jobb. Legen åpna sykemeldingsskjemaet i dag, før hun kom på at jeg er ufør :wtf: Hun hadde tenkt å langtidssykemelde meg.

Jeg tror mange har høye ambisjoner om funksjonsnivå i svangerskap. Man hører jo om dem som jobber til siste dag, som ikke vet dem er gravide osv. Men dette er dessverre ikke personlighetsstyrt, slik noen tror, det kommer ann på hvordan svangerskapet forløper og hvor plaget man blir. Og kan man ikke jobbe, så kan man ikke jobbe. Sånn er det bare.

Ja man høre jo stadig at graviditet er ingen sykdom osv... Derfor jeg følte det som litt nederlag å bli sykemeldt :sorry: Men som legen sa til meg i dag: dette er ikke tiden for å være heroisk.

Hei. Dere som har fått sykemelding pga svangerskapskvalme, måtte dere på noen måte bevise at dere er gravid? Jeg skal til legen i morgen, er kjempe dårlig og ønsker sykemelding en liten stund for å komme meg litt ovenpå igjen. Men legen sa på telefonen at da må vi ta ul for å se om du faktisk er gravid. Syndes det er rart, er jo ikke alle fastleger som har ul. Det var jo på det legekontoret at de oppdaget MA sist og jeg er livredd for å ta ul akkurat der. Så har egentlig lyst å bare avbestille timen

Jeg måtte ta urinprøve, og de ser om du er gravid da :)

Nei, det er ikke tilfellet her. Her stoler legen på at jeg har sagt jeg er gravid. Synes det hørtes veldig rart ut og mistroisk ut.

Jeg måtte ta urinprøve, og de ser om du er gravid da :)
Ja det må no være nok med urinprøve, var der inne forrige uke for noe annet, hun ville ta ul da også men jeg nektet. Er da voldsomt så mye press på den ul som jeg har angst for.

Ja det må no være nok med urinprøve, var der inne forrige uke for noe annet, hun ville ta ul da også men jeg nektet. Er da voldsomt så mye press på den ul som jeg har angst for.

Ultralyd er i hvert fall ikke nødvendig for å stadfeste en graviditet så tidlig :)

Jeg er 100% sm og orker ikke ha skyldfølelse for det. Helsa og familien er viktigere enn jobb. Føler meg skikkelig dårlig, så jobben har jeg dessverre ikke noe kapasitet til å tenke på. Så vidt jeg klarer å gi av meg selv til barna mine hjemme :(

Jeg er 100% Sykemeldt. Har vært det en stund, grunnet andre ting som har skjedd for en liten stund siden. Planen er å være sykemeldt ut svangerskapet, grunnet det som har skjedd for en liten stund siden, pluss kvalmen. Har jobbet beinhardt å trosset alt av kvalme og andre plager de 3 andre svangerskapene mine, så dårlig samvittighet har jeg ingenting av:)

Er 80% sykmeldt, og kommer til å være det til etter uke 12, også kanskje jeg jobber mer etter det om jeg kommer så langt. Har mistet så mange ganger nå at jeg ikke vil stresse med noe som helst, møter heldigvis bare forståelse for det både hos legen og jobben.

Jeg er 100% sykemeldt til ut februar men pga noe annet fra før. Så ble gravid mens har vært sykemeldt. Så etter det tenker å jobbe hvis alt går bra.

Back
Topp