Andre som er mye sykemeldt?

Mammatil2.2018.2021

Forelsket i forumet
Jeg ble 100% sykemeldt i uke 6, pga kvalme og utslitt.
50% sykemeldt fra uke 11, som jeg fortsatt er. Sykmeldinga går ut denne måneden (er da uke 20). Vet at jeg ikke orker å jobbe 100% når denne sykmeldingsperioden er over. Så må forlenge sykemeldinga uansett. I en eller annen prosent. Men jeg er også litt spent på hvordan de 2/3 ukene igjen av måneden blir. Blir gradvis vondere og vondere i ryggen etter å jobbe, selv med tilrettelagt hvile og variasjon. Jobber med mat, så meste av svangerskapet nå har jeg slitt med å bli kvalm når jeg lukter alle matluktene (som er 90% av dagen). Siste måneden har nattesøvnen blitt dårligere og dårligere, så jeg sover max 4t hver natt. Får hentet inn noen timer søvn de dagene jeg er hjemme pga sykemeldinga. Føler på det å ikke skulle orke å være med min egen sønn. Så merker det går utover psyken og.
Sist svangerskap jobbet jeg med 50% sykemelding fram til uke 30, og følte da at jeg egentlig hadde jobbet for mye/lenge. Tok tid før jeg følte at jeg kom meg igjen, fordi jeg egentlig var millimeter fra å møte veggen.

Så nå føler jeg veldig på det at jeg ikke vil møte den j*** veggen, spesielt siden ejg har en 2.5åring hjemme og.

Men igjen så er 100% sykemeldt fra uke 20 og ut svangerskapet en lang periode. Så føler på det at legen eller andre skal mene at "det ikke er vits å i legge inn årene så tidlig". (Selvom ho legen min har vært forståelsesfull hittil). Føler også på det at "alle andre gravide" som sykemeldes ut svangerskapet tidlig, er innlagt på sykehus, eller har fått påvist noen diagnoser osv.. har jo ikke det jeg. Er jo bare vanlige svangerskapsplager. Men likevel, så tungt.

Huff, vet ikke helt hva jeg vil med dette. Bare lurer på hvordan dere andre har det egentlig. Om dere har mål om å jobbe lenge eller ei
 
Synes absolutt du skal lytte til kroppen din. Ingen andre enn deg som kan kjenne hvordan du har det:Heartred
 
Jeg var 100% sykmeldt fra 5+5 og til 12+3.. etter det har jeg vært på jobb bare 20% fordelt på 2 dager fordi jeg ikke klarer en hel dag... jeg var mye plaget med kvalme og er det enda, i det siste har bekkenet også begynt å krangle.
Syns det er vanskelig å være borte fra jobb allerede nå men jeg prøver å tenke at akkurat nå er det viktigst at jeg og baby har det bra❤️❤️ Målet mitt om dagen er at jeg forhåpentlig vis klarer å jobbe 20% fram mot jul, føler med deg❤️
 
Jeg er 100% sykemeldt og har vært det fra uke 8 pga svangerskapskvalme. Nå har det videreutviklet seg til bekkenet også. Sykemeldingen min går ut 22 nov og vet ikke om jeg skal forlenge. Jobber i barnehage og det er ikke så bra for bekkenet. Sist svangerskap var jeg sykemeldt 50% en periode før jeg gikk ut i 100% i 7 mnd pga bekkenet. Ønsket at styrer kunne tilrettelegge slik at jeg kunne jobbe litt hver dag, men hun sa det var vanskelig å få tak i vikarer så jeg jobbet tre dager en uke og to dager en annen uke, og det ble slitsomt for kroppen, for etter en hel dag på jobb var jeg jo like ødelagt som før
 
Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 13 pga sterk hodepine. Den har ikke blitt noe bedre og er redd jeg må forlenge sykemeldingen. Mulig det blir søknad om svangerskapspenger hvis vi ikke ser noe bedring. Kroppen min var ikke medgjørlig sist svangerskap heller og jeg var mye sykemeldt. Det er sinnsykt kjedelig å gå hjemme, men dessverre er det ikke noe annet som fungerer når kroppen ikke vil. Akkurat nå husker jeg ikke hvordan det er å ikke ha hodepine :sorry:
Jeg har i tillegg begynt å få kynnere, bare av å ligge rolig. Så får se hva legen sier om det. Er 16 uker i morgen.
 
Jeg ville lytta til kroppen, og sagt det du skriver her til legen også. Mye av du skriver sier meg at helt eller delvis sykemeldt høres riktig ut for deg. Tenker det er veldig fint at du vil jobbe, men man kan ikke la det gå ut over absolutt all fritid, nattesøvn og psyke heller. Du gjør jo allerede en viktig jobb med å gro et mennekse :) Så ja...si det som det er til legen, ikke legg noe i mellom eller underdriv, og hør hva hun sier :)
 
Jeg ble sykemeldt 100% i uke 11 og er det fortsatt ut november. Har veldig (!!!) lyst til å tilbake på jobb når denne perioden er ferdig, jeg blir helt gal av å gå hjemme. Samtidig som jeg kjenner at kroppen ikke er enig, usikker på hva jeg skal gjøre også
 
Fra 50% til 100% sykmeldt igjen nå. Men..åh.. får så dårlig samvittighet, klarer liksom ikke helt å slappe av.. Tenker på jobben.. Tenker at jeg blir sett dårlig på pga dette.. Men kroppen klarer ikke.. Føler meg så utmattet..

Flere med dårlig samvittighet pga sykmelding, eller slapper dere helt av..?
 
Fra 50% til 100% sykmeldt igjen nå. Men..åh.. får så dårlig samvittighet, klarer liksom ikke helt å slappe av.. Tenker på jobben.. Tenker at jeg blir sett dårlig på pga dette.. Men kroppen klarer ikke.. Føler meg så utmattet..

Flere med dårlig samvittighet pga sykmelding, eller slapper dere helt av..?


Jeg føler på det om noen mener jeg ikke er syk nok. Føler at de dømmer og mener jeg hadde klart å jobba mer, siden nå som man er i 2. Trimester skal man jo føle seg bra.. joa.. føler meg både fysisk utmatta og psykisk utmatta. Men det synes ikke like godt akkurat. Er en uro og stress i kroppen som ikke går bort før permisjonen starter 3 uker før termin, slik det var med førstemann her hvertfall
 
Hadde 100% sjukemelding frå veke 6-13, 50% etter det. Kvalme/spying. Trur det blir maks arbeidskapasitet dette svangerskapet, no går egentlig det meste av kapasiten min til jobb, lage middag og henge opp ein klesvask. Legg meg 19ish, søv til ca 06. And repeat :rolleyes:

Eg har ikkje så dårlig samvittighet, eg bidrar så mykje som eg kan akkurat no. Veit at ingen kjem og takkar meg om eg evt køyre meg heilt i grus.
 
Jeg var 100% sykemeldt i 6 uker, så gikk jeg over på 50%, det varte i 4 dager, så måtte jeg kaste inn håndkleet og tilbake i 100%. Denne uka gikk jeg over til 90% sykemelding. Det gjør at jeg kan jobbe hjemmefra, og når formen min tilsier det. Jeg skal da jobbe 4,5 timer i uka. Og det er det jeg klarer akkurat nå....
 
Hadde 100% sjukemelding frå veke 6-13, 50% etter det. Kvalme/spying. Trur det blir maks arbeidskapasitet dette svangerskapet, no går egentlig det meste av kapasiten min til jobb, lage middag og henge opp ein klesvask. Legg meg 19ish, søv til ca 06. And repeat :rolleyes:

Eg har ikkje så dårlig samvittighet, eg bidrar så mykje som eg kan akkurat no. Veit at ingen kjem og takkar meg om eg evt køyre meg heilt i grus.

Samme her og jeg er så enig med deg! Klarer ikke å se for meg at jeg skal klare 100% arbeid i dette svangerskapet. Jeg vil ikke være helt utslitt når babyen kommer. Jeg er glad jeg kan jobbe halv dag og fokuserer på det jeg klarer istedenfor å fokusere på det jeg ikke klarer.

Angrer på at jeg jobbet så mye sist svangerskap. Denne gangen vet jeg bedre :happy:
 
Sniker fra mai:happy:
Jeg har tenkt så mye på dette... Var 100% sykemeldt uke 6-10 pga kvalme også økt til 30% jobb og nå til 50 %..
Jobber halve dager nå. Legen min vil at jeg skal øke og jobbe mere, men jeg er utslitt etter 4 timer på jobb, da med en liten pause midt i..måtte diskutere meg til 4 uker med 50%:sour:Begynner å kjenne det i ryggen på slutten av dagen(står hele dagen, høyt arbeidspress)..
Hva skal man si, når legen er så vrang og påståelig? :facepalm:
 
Sniker fra mai:happy:
Jeg har tenkt så mye på dette... Var 100% sykemeldt uke 6-10 pga kvalme også økt til 30% jobb og nå til 50 %..
Jobber halve dager nå. Legen min vil at jeg skal øke og jobbe mere, men jeg er utslitt etter 4 timer på jobb, da med en liten pause midt i..måtte diskutere meg til 4 uker med 50%:sour:Begynner å kjenne det i ryggen på slutten av dagen(står hele dagen, høyt arbeidspress)..
Hva skal man si, når legen er så vrang og påståelig? :facepalm:

Det må være fryktelig kjipt:( Min fastlege ønsket at jeg skulle sykemeldes pga oppkast, så si ikke no væskeinntak ++.. men jeg ønsket å prøve meg litt til, men ser nå (under en uke senere) begynner ryggen å krangle.. så vi får se hva tiden viser (førstegangs)
 
100% sykemeldt fra uke 6 til 13/14 pga kvalme og oppkast. Så 100%jobb i noen uker før jeg nå, uke 19, er 50 %sykemeldt pga kvalme og bekkenløsning. Tror dette er maks for meg resten av svangerskapet dessverre.
Har slitt veldig med dårlig samvittighet, men god sjef og lege har hjulpet meg litt over det :happy:
Prøver å tenke hvor kort et svangerskap er og hvor lenge man faktisk skal være i jobb :hilarious:
 
Back
Topp