Andre som er møkka lei mat?

mkrago

Elsker forumet
Jeg klarer virkelig ikke å finne på noe som er både gravidvennlig, passer en 2,5 åring (selv om han er ganske altetende) og som jeg takler i varmen. Jeg spiser mindre porsjoner enn nevnte 2,5 åring, men så er jeg sulten igjen etter ganske kort tid. Det hjelper ikke at jeg er allergisk mot melk og gluten så det begrenser noen ting, heldigvis er jeg flink til å finne erstatninger i mange tilfeller, men feks brød kan smake høgg så det er jeg ikke glad i å spise.

Noen forslag? Eventuelt hva spiser dere for tiden?
 
Eg spiser mye kyllingsalat :)
Men sliter med matlysten sjøl no..
Ka med bananlapper d kan du vel kanskje spise? D e veldig godt med syltetøy på :)
 
Kanskje du finner noe godt på Linda Stuhaug sin blogg? Der e d mye glutenfri mat hvertfall :)
 
Jeg er så utrolig lei mat og aldri sulten. Spiser egentlig bare fordi jeg må og da knekkebrød, frokostblanding osv. Ellers lite og ingenting som frister her
 
Ja, jeg har så dårlig fantasi for tiden :(

Det vanskelige er frokost og lunsj. Når jeg må begrense inntak av brød, og er så lei av egg og spekemat er forbudt...:(

Jeg hadde taco salat til frokost en dag, det var digg! :D
 
Spiser nesten bare frukt, bær og skyr..
 
Blir nesten bare noen skiver her og der, å har kjempe dårlig samvittighet for det :oops: Tenker at mini ikke får nok mat, vitaminer osv..
 
For det første lager vi alltid for mye av all middag sånn at det er rester i kjøleskapet, veldig greit å ha til ja, for eksempel frokost dagen etter.

Salat er greit i varmen, synes jeg. Bare hiver sammen noe. For å gjøre den litt mettende kan du putte oppi linser, bønner, avocado, tunfisk (sånn på boks skal jo være greit for gravide), kylling, og ost hvis det fins oster uten laktose ...

Den der ferdigblanda middelhavssalaten er kjempegod, synes jeg. Kan jo spises til mye rart.

Vi griller mye for tida.

Akkurat nå spiste jeg fiskekaker og potetmos.

Vi fylte opp frysa med skrei da den kom, kutta i små porsjoner, kjempelett å bare koke vann og trekke den i 10 min.

Noen ganger koker jeg meg bare et egg. Og spiser hel tomat, agurk o.l.

Er veldig glad i sild på brødskiva.

Frokostblanding, nen er kanskje ikke så mange glutenfrie? Men er faktisk godt med appelsinjuice på frokostblandinga istedenfor melk.
 
Last edited:
Er så matlei at halvparten burde vært nok...
Føler meg overmett av det minste matinntak...
Har cøliaki jeg også og er derfor ikke bare bare, alltid.. lei!!!
 
Blir bare små porsjoner nå.
Ikke plass til mere i magen min.
 
Skikkelig lei ja. Blitt mye sjokomelk siste ukene.. Men har funnet fram til ristet brød med crabsticks:)
 
Høres ut som meg! Sliter med å finne på noe jeg vil ha, men er heller ikke så ofte sulten. Innimellom blir jeg litt redd for om jeg får i meg nok så babyen får det den trenger. To åringen her i huset får hjemmelaget varmmat i barnehagen hver dag, så da får jeg heldigvis ikke såå dårlig samvittighet om han ikke får varm middag hjemme hver dag. Er ikke alltid han vil ha det heller, og særlig ikke nå i varmen.
 
Lever på melon, frosne blåbær og saftis:p ingen matlyst...
 
Hadde det ikke vært for de to barna på 4 og 8 år hadde det ikke blitt mye mat her når samboer jobber seint.. :p
 
Dårlig matlyst og mye halsbrann. Men får i meg mye kalorier.. blæ. Har cola og sjokolade langt opp i halsen i dag:(
Gleder meg til etter fødselen, skal ha pastasalat med serranoskinke. Og blodig biff og pommes frites med mye ketchup:)
 
Kjempelei mat. Kunne fint ha spist kun is om dagene, eneste som frister noenlunde. Heldigvis lager sambo mat her så han lager til seg og mini så spiser jeg hva enn jeg finner på... rømmegrøt en dag, litt salat en annen, polarbrød en dag.. lite som frister, føler alt gir halsbrann eller kommer opp igjen...
 
I dag ble jeg populær, laget pannekaker til middag. Det var godt for meg også, og ingen halsbrann til nå merkelig nok:)
 
Back
Topp