Andre som er livredd for SA?

Sunny8787

Forelsket i forumet
Jeg merker jeg klarer ikke slappe av for jeg er så redd for å få spontanabort. Lest om så mange som har fått det og at det er så vanlig. Føler ikke jeg kan begynne å glede meg eller fortelle andre om graviditeten i tilfelle noe skulle skje.. Til og me redd for å løpe nå (ja vet det er helt tullete) for tenker "tenk hvis det kan provosere til SA". Andre med samme tankene? (Så kan vi roe hverandre ned ;-) )
 
Ja, sliter med det samme.. Jeg har to friske gutter fra før med uproblematiske sv.skap, aldri mistet, så jeg tenker at nå må det vel være min tur hvor det går galt.. Men jeg tror det viktigste er å berolige seg selv, dra på en tidlig ultralyd hvis en virkelig er bekymret. De sier at ser man et bankende hjerte i uke 8 så er man så å si sikker. Så hvis jeg fortsetter å være urolig så drar jeg på en slik en tror jeg :)
 
Takk for tips! Ja kanskje jeg også skal gjøre det:) Har du forresten kontaktet legen din ennå? Og hva tenker du angående trening?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Føler det samme, skal det være så rolig inni der i uke 22? :-/ og hvem skal jeg snakke med, jordmor har jeg ikke fått, må jeg skaffe det selv? Takk til ett nyttig helsevesen fra en førstegangsfødende:-(


Mamma til 2 firbeinte allerede;-)
 
Takk for tips! Ja kanskje jeg også skal gjøre det:) Har du forresten kontaktet legen din ennå? Og hva tenker du angående trening?


Sent from my iPhone using BV Forum
Nei har ikke kontaktet legen, men får vel gjøre det snart da det er lang ventetid på time hos han :) jeg tenker at trening sikkert bare er positivt, ville ikke presset meg selv til å nå nye mål akkurat, og for min del blir rygg og bekken veldig mye svakere så jeg passer på å ikke overbelaste meg.. :) jeg liker vanntrening når jeg er gravid, og desto større en blir desto deiligere og bedre er det :p


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Føler det samme, skal det være så rolig inni der i uke 22? :-/ og hvem skal jeg snakke med, jordmor har jeg ikke fått, må jeg skaffe det selv? Takk til ett nyttig helsevesen fra en førstegangsfødende:-(


Mamma til 2 firbeinte allerede;-)
Du ringer selv til jordmortjenesten der du bor ja..! Hvis det har vært mye liv og du føler det er mindre eller ingenting ville jeg prøvd å drikke et iskaldt glass saft, lagt meg på sofaen, og kjenne etter. Om du fortsatt ikke kjenner noe så ville jeg evt ringt føden eller legevakten, hvis du er oppriktig bekymret! Men uansett, skaff deg jordmortime, du har vel vært hos legen? Ordinær ultralyd?


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Har fått time hos legen 10.april :) det skal bli godt kjenner jeg. Bestiller nok også tidlig ultralyd. 500kr er verdt det om vi kan få se småen ;-) vet noen om man tar blodprøver på første kontroll hos doktor?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har fått time hos legen 10.april :) det skal bli godt kjenner jeg. Bestiller nok også tidlig ultralyd. 500kr er verdt det om vi kan få se småen ;-) vet noen om man tar blodprøver på første kontroll hos doktor?


Sent from my iPhone using BV Forum
Tror d er forskjell fra doktor til doktor ang blodprøver på første time, men sånn som min han tar både blodprøve og jeg må ha m urinprøve på første time..Er for å sjekke m tanke på uvi og div
 
Ok. Jeg har skrevet en liste allerede med spørsmål ;-) leser så mye forskjellig på nett så greit å få bekrefte/avkrefte myter. Noen som skal stå på ski/langrenn i påskeferien? Kommer til å være liiiiivredd for å falle


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Eg kjenner på følelsen ja, mistet første gang eg var gravid, men då hadde eg ikkje like sterke symptomer som no og sist gang, men kommer til å ta tidlig ul for å roe meg sjøl :)

babyjente 27 Juli ♡
 
Jeg er også veldig bekymret denne gangen. Klarer ikke helt å skjønne at jeg er gravid heller. Kjedelig at man ikke bare kan slappe av å la tiden fly av sted...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Om det skjer så var det ikke ment at det skulle gå denne gangen. Jeg har mistet noen ganger, men jeg kan ikke gå rundt å tenke på at det skjer nå også. Jeg trener som normalt ennå... ( treningsstudio ) Jeg bli heller positivt overrasket om det skulle gå denne gangen. Jeg og min x hadde en liten prøvehistorie, så jeg trodde rett og slett ikke at jeg skulle bli gravid denne gangen med en ny person..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Du ringer selv til jordmortjenesten der du bor ja..! Hvis det har vært mye liv og du føler det er mindre eller ingenting ville jeg prøvd å drikke et iskaldt glass saft, lagt meg på sofaen, og kjenne etter. Om du fortsatt ikke kjenner noe så ville jeg evt ringt føden eller legevakten, hvis du er oppriktig bekymret! Men uansett, skaff deg jordmortime, du har vel vært hos legen? Ordinær ultralyd?


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Ble jammen liv når jeg tok en sjokoladebit;-) ordinær ul var bare herlig, men fikk vite så lite om hva som er vanlig, hva man blir innkalt til og hva jeg må fikse selv:-/
Men ringer jordmor imorgen, bare for å få lufte alle bekymringer:)
B


Mamma til 2 firbeinte allerede;-)
 
Back
Topp