Andre som er i gang med kjerringråd? [emoji28]

Termin nærmer seg og begynner å bli passe lei av å være gravid [emoji28] Har satt i gang testing av diverse kjerringråd for å sette i gang fødsel, i håp om at noe skal skje.... Ingen tegn enda [emoji85]

Det har gått i sex, stimulering av brystvorter (det føltes lite godt[emoji23]), tar bringebærbladkapsler osv.,

Andre som er i gang og har noen morsomme råd? [emoji28]

Jeg tok bringebærkapsler denne gangen og er ganske ovebevist av at de hadde effekt.

Studier har vist at bringebærkapsler fører til en kortere fødsel (flere timer), mindre sjanse for komplikasjoner som planlagt keisersnitt, tang osv. og mindre sjanse for å revne. Det er også vist å ha en effekt på etterrier

Jeg begynte med 2 kapsler om dagen i uke 36, og i uke 38 var jeg oppe i 6 om dagen (3 om morgenen og 3 om kvelden).

Min første fødsel varte i 40 timer hvorav 12 timer aktiv fødsel. Det var helt forferdelig. Langvarig og ekstreme smerter. Revnet og måtte sy noen sting, og hadde også forferdelige etterrier, så det var mye smerter i etterkant.

Denne gangen varte den aktive fødselen min i under 45 minutter! Jeg var 3 cm åpen kl 8.30 pg fødte kl 9.15

INGEN revner eller behov for å sy et eneste sting :)

Og selv om jeg har hatt etterrier har de vært mildere enn etter min første fødsel (som regel har man VERRE etterrier etter fødsel nummer to). Men jeg har også tatt magnesium daglig, som kan ha hatt en effekt på etterriene (uten magnesium har jeg pleid å ha veldig vonde menssmerter, men ingen smerter når jeg tar magnesium).

Forøvrig hadde jeg sex en time før riene startet denne gangen, og tror absolutt det var en sammenheng der også.

(Bringebærkapsler gjør ikke at man føder før, det bare gjør at livmoren blir sterkere og mer effektiv og selve fødselen går fortere og med færre komplikasjoner)

Jeg tok bringebærkapsler denne gangen og er ganske ovebevist av at de hadde effekt.

Studier har vist at bringebærkapsler fører til en kortere fødsel (flere timer), mindre sjanse for komplikasjoner som planlagt keisersnitt, tang osv. og mindre sjanse for å revne. Det er også vist å ha en effekt på etterrier

Jeg begynte med 2 kapsler om dagen i uke 36, og i uke 38 var jeg oppe i 6 om dagen (3 om morgenen og 3 om kvelden).

Min første fødsel varte i 40 timer hvorav 12 timer aktiv fødsel. Det var helt forferdelig. Langvarig og ekstreme smerter. Revnet og måtte sy noen sting, og hadde også forferdelige etterrier, så det var mye smerter i etterkant.

Denne gangen varte den aktive fødselen min i under 45 minutter! Jeg var 3 cm åpen kl 8.30 pg fødte kl 9.15

INGEN revner eller behov for å sy et eneste sting :)

Og selv om jeg har hatt etterrier har de vært mildere enn etter min første fødsel (som regel har man VERRE etterrier etter fødsel nummer to). Men jeg har også tatt magnesium daglig, som kan ha hatt en effekt på etterriene (uten magnesium har jeg pleid å ha veldig vonde menssmerter, men ingen smerter når jeg tar magnesium).

Forøvrig hadde jeg sex en time før riene startet denne gangen, og tror absolutt det var en sammenheng der også.

(Bringebærkapsler gjør ikke at man føder før, det bare gjør at livmoren blir sterkere og mer effektiv og selve fødselen går fortere og med færre komplikasjoner)

Åå så mye god info du hadde om kapslene[emoji1376][emoji1376] Spent på om det bidrar, jeg skal ha setefødsel så hvis kapslene kan bidra til bedre fødsel så er jo det suuupert [emoji1373][emoji1373] Hadde kjapp fødsel med første (fra 4-10 cm på 30 min og 9 min trykketid [emoji15]) så spent på hvordan det blir denne gangen!

Godt å høre du hadde en bedre fødsel denne gangen [emoji173]️

Har lite tro på disse kjerringrådene, jeg både går i mye trapper, har gått krevende turer i forskjellig terreng, sex, brystvorte stimulering, støvsuger og vasker, slappe av, sitte i stillinger som skal hjelpe barnet nedover. Er nå på sjette dagen på overtid [emoji6]

Jeg er litt der at jeg gjerne vil benytte sjansen til å ha sex nå siden det blir tørke på uviss tid etter fødsel regner jeg med[emoji23]

Har prøvd det meste... men ingenting har skjedd... har mistet helt troen på at det blir noen fødsel[emoji85]

Har prøvd det meste... men ingenting har skjedd... har mistet helt troen på at det blir noen fødsel[emoji85]
Ja kanskje ungen plutselig er borte..kommer til sykehuset på overtid, og så er det bare fostervann der :hilarious: der er jeg nå...mista trua på fødsel selv :p

Ja jeg så til sambo ista at babyen er avlyst den kommer ikke til å komme ut og jeg blir tjukk for evig..

Haha [emoji85] Hadde prosjekt i går om å få gang på noe, 3 orgasmer ila kvelden og avslutta med sex. Resulterte i masse gode kynnere, men det ble med det [emoji28] I dag er taktikken å slappe av [emoji1373]

Jeg tok bringebærbladkapsler fra uke 35/36.
Jeg har prøvd kanelte(annbefales ikke )
Flere runder med modningsakupunktur.
Kanelsnurrer
Husvask
Baking.
Klyx

Fødte på termin, men kun for at de satte meg i gang.
Jeg mener at man kan prøve alle kjærringråd man vil. Babyen kommer ikke før den er klar. Så ikke slit deg ut med å teste allt mulig. Da kan du ende opp med at du er utslitt når fødselen endelig starter og du får en mer slitsom og vond fødsel enn hva som er nødvendig.

Syns faktisk det er mest spennende å se når det naturlig starter av seg selv. Vil ikke tvinge kroppen inn i fødsel hvis den ikke er klar, ser for meg at det kan resultere i lengre fødselsforløp og mer "av-og-på"-tilstander. Jeg prøver å kose meg den siste tiden, er uansett maks noen uker igjen. Ja jeg er sliten og lei, men prøver å tenke at dette er siste gang vi bare er 3 i familien, at lillegutt har meg som mamma helt for seg selv, og at mannen og jeg har en del egentid som vi vet blir mer fraværende det neste året. Snart får vi møte jenta vår! Selv om dagene er lange og det går seint er det faktisk maks noen uker igjen. :)

Syns faktisk det er mest spennende å se når det naturlig starter av seg selv. Vil ikke tvinge kroppen inn i fødsel hvis den ikke er klar, ser for meg at det kan resultere i lengre fødselsforløp og mer "av-og-på"-tilstander. Jeg prøver å kose meg den siste tiden, er uansett maks noen uker igjen. Ja jeg er sliten og lei, men prøver å tenke at dette er siste gang vi bare er 3 i familien, at lillegutt har meg som mamma helt for seg selv, og at mannen og jeg har en del egentid som vi vet blir mer fraværende det neste året. Snart får vi møte jenta vår! Selv om dagene er lange og det går seint er det faktisk maks noen uker igjen. :)
Enig. Prøver så godt jeg kan å tenke slik jeg også. Noen dager går det greit, andre dager har jeg ikke nuppsjans fordi jeg er helt nede psykisk :p

Som eg skulle sagt det sjølv! Enig med deg ;)

Back
Topp