Andre som er ekstra sultne?

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Jeg er 7+3 og har altså begynt å bli så utrolig sulten. I tillegg er jeg en del kvalm om formiddagen, noe som avhjelpes av å spise ofte. Føler stadig vekk jeg blir sulten rett etter måltid, er nesten ustoppelig sulten! Prøver å spise sunt og mat som metter lenge, men er da ikke måte på :hilarious: trodde ikke en skulle ha så økt behov for mat tidlig i svangerskapet (og leser jo at jeg ikke har behov for mer enn et ekstra mellommåltid om dagen). Men kan jo ikke gå rundt og være sulten heller..

Jeg er helt lik! Har gått opp tre kilo i sommer pga økt matlyst og mye tid på sofaen
Da jeg var hos legen forrige mandag sa hun det var veldig normalt :)

Jeg er helt lik! Har gått opp tre kilo i sommer pga økt matlyst og mye tid på sofaen
Da jeg var hos legen forrige mandag sa hun det var veldig normalt :)

Åh, godt å høre :p Hvor langt på vei er du? Håper det stabiliserer seg litt snart!

Jeg er 7+3 og har altså begynt å bli så utrolig sulten. I tillegg er jeg en del kvalm om formiddagen, noe som avhjelpes av å spise ofte. Føler stadig vekk jeg blir sulten rett etter måltid, er nesten ustoppelig sulten! Prøver å spise sunt og mat som metter lenge, men er da ikke måte på :hilarious: trodde ikke en skulle ha så økt behov for mat tidlig i svangerskapet (og leser jo at jeg ikke har behov for mer enn et ekstra mellommåltid om dagen). Men kan jo ikke gå rundt og være sulten heller..
Kjenner meg veldig igjen i det du sier der. Var veldig sulten fra sånn uke 6-8. Litt sånn ulvehunger egentlig og ble fort kvalm særlig på morgenen før frokost. Nå er jeg i uke 10 og føler at det har begynt å hjelpe, men kan fortsatt merke at jeg ikke alltid blir mett nok og får lyst på mere mat:hilarious: Prøver som regel å skjerpe meg og spise likt som tidligere, men ikke alltid like lett når en ikke føler seg mett etter måltidet:p

Kjenner meg veldig igjen i det du sier der. Var veldig sulten fra sånn uke 6-8. Litt sånn ulvehunger egentlig og ble fort kvalm særlig på morgenen før frokost. Nå er jeg i uke 10 og føler at det har begynt å hjelpe, men kan fortsatt merke at jeg ikke alltid blir mett nok og får lyst på mere mat:hilarious: Prøver som regel å skjerpe meg og spise likt som tidligere, men ikke alltid like lett når en ikke føler seg mett etter måltidet:p

Nei, det krever ganske mye selvdisiplin :hilarious: det har ikke jeg så mye av. Men godt å høre det kan bli bedre! Kan kanskje gå litt i rykk og napp også.

Ekstremt sulte ! Spiser dobbelt så mye som vanlig! Eneste som hjelper mot kvalmen. Hadde det ikke slik med nr 1 og 2..

Godt å høre det ikke bare er meg... Jeg og spiser mye oftere enn før. Spiser 3 ganger i løpet av en arbeidsdag:hilarious: Gruer meg litt til denne uken når mange fler er tilbake på jobb og det vil bli enda travlere. Håper jeg klarer å snike i meg litt mat uten at alle får det med seg:rolleyes: Jeg har måttet spiser ofte for å holde kvalmen unna. Nå i helgen har jeg ikke vært noe særlig kvalm, så håper kanskje det begynner å dabbe av litt. Men er redd for at det kommer snikende når hverdagen og travlere dager er tilbake.

Jeg og blir veldig fort sulten etter måltid uansett hva jeg spiser:bored: Kan ikke huske at jeg var så sulten med første…

Eg er sugen på feit mat, speilegg med smelta ost osv. Treng å ete oftare, men blir litt uggen etter kvart måltid også.

Haha, godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg holder på å stå opp fra senga nå, fordi jeg MÅ ha en matbit

O.M.G ja! Har just skrevet i skravletråden om min vektøkning på nesten FEM kg til nå:eek: helt vilt, aaaaldri opplevd en sånn sult. Og med energinivået i BÅNN, har jeg vært mye i sofaen de siste ukene. Nei altså, nå er det opp og hopp, og proppe i meg bare grønnsaker og frukt når jeg ikke føler meg mett eller får søtsug!

O.M.G ja! Har just skrevet i skravletråden om min vektøkning på nesten FEM kg til nå:eek: helt vilt, aaaaldri opplevd en sånn sult. Og med energinivået i BÅNN, har jeg vært mye i sofaen de siste ukene. Nei altså, nå er det opp og hopp, og proppe i meg bare grønnsaker og frukt når jeg ikke føler meg mett eller får søtsug!

Godt å høre at vi er flere :hilarious: Jeg prøver å spise sunt, men det blir jo uansett mer mat enn vanlig. Før jeg ble gravid tenkte jeg at jeg skulle være litt strikt med kostholdet for å unngå å legge unødvendig på meg. Men orker ikke å gå sulten, da blir jeg dessuten kvalm. Så kjenner meg veeeeldig igjen. Håper kvalmen snart avtar og det blir litt lettere med fysisk aktivitet!

Helt lik. Føler jeg spiser og spiser. Blir liksom aldri mett. Å hvis jeg blir mett så kommer sultfølelsen fort tilbake.

Sultfølelsen kommer altfor ofte i løpet av en dag. Orker ikke å spise meg stappmett, så må spise minst hver andre time ..

Back
Topp