Andre som bruker/har brukt Zofran?

Ademil

Betatt av forumet
Eller en annen dyr medisin uten blå resept...

Jeg blir ikke helt klok på dette med refusjon og hva som må dekkes selv. Har brukt Zofran siden uke 9 og bruker det fortsatt (24 uker nå) for ekstrem svangerskapskvalme. Betaler ca 370,- for 5 dagers behandling, og det har jo blitt en del pakker (og MYE penger) på disse 15 ukene. Kan visstnok ikke få det på blå resept fordi svangerskap ikke er godkjent for dette. Og jeg får en del ymse svar når jeg spør på apoteket. Noen snakker om frikortgrensen på i overkant av 2000,-, men den har jeg jo passert for lenge siden. Er det noen andre måter å få dekket litt av utgiftene på?

Tørr ikke å regne på hvor mye jeg har brukt på medisiner siden jeg ble gravid :nailbiting:

Vanlig resept går ikke på frikort. Det er blåresept bare.

Du kan logge inn på nettet for å sjekke resepter og slikt. Lurer på om det var Norge.no

Ta vare på alle kviteringer. og send inn til HELFO når svangerskapet er over.
jeg mener du kan få refundert deler av utleggene...

Spør i Facebook-gruppa Hyperemesis Norge, der er det mange som har brukt Zofran og som sikkert vet om man får refundert noe :)

Ta vare på alle kviteringer. og send inn til HELFO når svangerskapet er over.
jeg mener du kan få refundert deler av utleggene...

Kvitteringer var det verre med :confused: Men det er jo såklart registrert hos apoteket, så de kan vel eventuelt gi meg en form for kvittering på alt etterpå. Det er i hvertfall verdt forsøket, så takk for tips :)

https://helsenorge.no/legemidler/blaresept

Står her at du kan få refundert mot orginale og spesifiserte kvitteringer :)

Man får vist legemidlet på blåresept når det er kronisk. I dette tilfellet så stod det noe om kreftpasienter.

Ser at det står gjentatte ganger at det må være originale spesifiserte kvitteringer. Jeg har jo ikke kvitteringene for hver gang jeg har hentet ut, så lur har jeg ikke vært. Men apoteket kan vel forhåpentligvis skrive ut en ny kvittering eller annen form for bekreftelse på hva jeg har hentet ut. Spørs bare om det hjelper :(

Ser at det står gjentatte ganger at det må være originale spesifiserte kvitteringer. Jeg har jo ikke kvitteringene for hver gang jeg har hentet ut, så lur har jeg ikke vært. Men apoteket kan vel forhåpentligvis skrive ut en ny kvittering eller annen form for bekreftelse på hva jeg har hentet ut. Spørs bare om det hjelper :(

Verd å prøve hvertfall :) også bare begynner du å ta vare på kvitteringene fra nå av :)

Eg har gutt med atopisk eksem og har sendt kvitteringer til Helfo mange ganger.. Siden det er resepter så kan du gå på apoteket og få skrevet ut nye kvitteringer for de gangene du har hentet ut og betalt for medisinen. Med orginal kvittering menes en fra apoteket og ikkje en kopi tatt hjemme på printeren for eksempel :)

Eg har gutt med atopisk eksem og har sendt kvitteringer til Helfo mange ganger.. Siden det er resepter så kan du gå på apoteket og få skrevet ut nye kvitteringer for de gangene du har hentet ut og betalt for medisinen. Med orginal kvittering menes en fra apoteket og ikkje en kopi tatt hjemme på printeren for eksempel :)

Takk for infoen :) Skal ta en runde på det, hadde bare håpet å bli ferdig med å bruke de først. :)

Hei, jeg har gått på Zofran 16 mg stikkpille + phenergan nesten hele svangerskapet er i uke 23 nå. Disse har hjulpet meg masse og kaster ikke opp når jeg holder meg i ro, men er 100% sykmeldt både fra jobb og hjem, godt med en mann som tar seg av 5 åringen! For en uke siden bestemte legen at jeg skulle prøve tabletter på 4 mg. to ganger daglig istedenfor. Og ja det gikk bra noen dager men nå ligger jeg i sengen med uutholdelig kvalme, brekninger og oppkast. For meg tar det noen dager før virkning ved å øke dosen igjen

Her fikk du min erfaring med Zofran men det du spurte etter var kostnadene. Jeg betalte første pakke med stikkpiller selv og de kostet kr 639 for 5 tabletter. Jeg tok opp kostnadene med legen og hun sa dette skal jeg ordne for deg du får de på blå resept. Etter det har jeg ikke betalt noe for de. Apoteket sa til meg at det sto at kreftpasienter kunne få de på blå resept men jeg har fått det - og er gravid, har ikke kreft. Men nå er det vel slik at det skal være gratis helsehjelp til gravide i Norge, så det kan være det har noe med det å gjøre.

PS. tablettene både 4 mg. og 8 mg. finnes i større pakker, greit for å slippe å hente ut så ofte. Men sørg da for å få de på blå resept først og vær obs. på at apoteket kanskje må bestille de. Tror også større pakke koster mindre pr. tablett.

Back
Topp