Andre som blør/spotter? (Ikke spontanabort!)

Attende

Andre møte med forumet
Jeg er i uke 10, men har blødd siden uke 7 i graviditen. Daglige blødninger, et par ganger har det vært masse friskt blod, andre ganger bare litt. Er likevel så mye at jeg bruker bind hver dag. Har vært på to private ultralyder som viser at alt er bra (uke 7/8), men greier jo ikke å la være å bekymre meg. Våger liksom ikke glede meg før ultralyden i uke 12. Vurderer å få lege til å henvise meg til gynekolog slik vi kan prøve å finne ut hva som forårsaker blødningene, men venter nok til legetimen i uke 12. Jeg hadde småblødninger i mine to tidligere svangerskap også, men da var det mye mindre blod, mer spotting, og sjelden rødt, friskt blod.

Er det andre som blør? Får dere noe ekstra oppfølging av lege?

Har ikke blødd noe i dette svangerskapet, men med datteren så blødde jeg av og på fra uke 6 til uke 11, varierende med friskt blod, rosa og brunt. hadde flere ultralyden men de fant ikke ut hvor blødningene kom ifra, mest trolig skjøre slimhinner ble jeg bare fortalt. Det var så utrolig grusomt, for var jo livredd hver dag. Men datteren er nettopp fyllt 14 år så det gikk heldigvis veldig bra :happy:

Takk for svar! Godt å høre at alt gikk bra med graviditeten din❤ Har snakket med noen venninner og jordmoren som tok ultralydene som sier jeg må prøve å slappe av, men får jo påminnelser om blødningene hver gang jeg er på do, så er ikke så lett. Livredd det er starten på noe de gangene det er mye blod, eller at fosteret ikke har det så greit.

Jeg har også hatt endel blødninger i dette svangerskapet, noe jeg ikke hadde i forrige. Var på tul når jeg var 8+0 (ble flyttet tilbake til 7+5), og da klarte hun ikke å finne grunnen til blødningen men alt så likevel fint ut og hun mente at det var ingen grunn til bekymring.
Jeg bekymrer meg selvfølgelig alikevel, så er spent på å se når vi skal til otul i slutten av april. Jeg føler liksom at noe MÅ være galt siden jeg blør og ikke merker noe.. hadde i tillegg heftig hyperemesis i forrige svangerskap med oppkast dag og natt. denne gangen er jeg ikke litt uvel engang. Veldig rart :nailbiting::nailbiting:

Skjønner godt du er bekymret, takk for at du deler. Hjelper litt å høre at andre også opplever det samme, men skulle selvfølgelig ønske vi slapp å gå gjennom dette.

Jeg ble også satt tilbake på den supertidlige ultralyden min, men hos meg var det så mye som ca 1 uke, noe som ikke stemmer da jeg vet når jeg hadde eggløsning, og testet positivt 9 dpo. Ville umulig hatt positiv test om jeg bare var 2 dpo... så bekymrer meg i tillegg for at fosteret ikke utvikler seg slik det skal, men klamrer meg til dvaleteorien.

I går kveld hadde jeg igjen en større blødning, så ringte legen i dag. Legetime torsdag og håper jeg får henvisning til gynekolog slik vi kan finne årsaken (eller jeg i det minste kan få en forsikring om at alt er bra, tross blodet). Har lest om infeksjoner som kan forårsake blødninger og at en bør ta det veldig med ro ved en del blødninger, så må bare få utelukket alt slikt.

Forhåpentligvis gir blødningene seg snart for oss begge, leser flere steder at blødninger ofte roer seg og forsvinner rundt uke 11

Liten oppdatering: Var hos legen i dag, hun og kollegaen fant ikke noe foster eller hjerteslag på ultralydapparatet, så jeg har fått time på sykehuset i morgen for sjekk. Ultralydapparat på legekontor og fastleger er vel ikke de beste på ultralyd, men jeg tror dessverre ikke dette går veien.

Jeg har spottet og blødd litt i de andre svangerskapene mine som har resultert i friske barn, hadde til og med en stor blødning i uke 22 med yngste, så blod trenger ikke å bety at det er noe galt. Håper denne tråden ikke stresser opp andre som blør, det kan jo gjerne gå godt❤

Back
Topp