Andre sm har tenkt å jobbe som dagmamma?

Babypus 2006/2008

Forelsket i forumet
Situasjonen her er at køen for å få banehageplass er enorm. ( tror det er 200 på ventelste eller noe sånn) Så sjansen for å få plass er bitte liten. Samboer og jeg har diskutert at viss lille ikke får plass skal vi kanskje prøve på en "pusunge" til, og siden jeg da blir hjemme med jenta vår har jeg tenkt å jobbe som dagmamma.
Er det noen som har erfaringer? Hvilken alder bør det være på dagbarnet, nærmest mulig lillemor eller noe eldre? Hvor mye bør jeg ta betalt? Har hørt en si 30 kr timen eller 250 kr for en dag. (Hos henne hold hun  maten og dagfamilien bleier til eget barn)
Permisjonen min er slutt i oktober, men sambore skal ha permsjon i september, så fra midten av september får jeg ingenting fra tygdekontoret mer...... ( hadde termin i januar, men lille ville ikke ut da.... ) Så viss jeg skal jobber begynner jeg vel i september tenker jeg, og da er lille 7 mnd....

Jeg har ikke mye peiling på priser ol når det gjelder dagmamma. Men det er ikke spesielt godt betalt! Har ei venninne som jobba som dagmamma et par år og hun sa at hun var veldig sliten i forhold til lønn for arbeidet... Men hun hadde ikke lyst til å sette sitt eget barn i barnehage så tidlig, så da ble det løsningen[:)]
Jeg lurer faktisk på om jeg skal utvide permisjonen min. Min går ut i slutten av januar også lurer jeg på om jeg skal ha ut juni uten lønn. Har ikke helt bestemt meg enda, men jeg heller i den retningen[:)]

Har heller ikke peiling. . . Begynner også å lure på om jeg skal utvide permisjonen.. Har ikke lyst å sette lillegutt i barnehagen når han er så liten. Vil ha litt ekstra tid med han og få med med utviklinga. Men kan jo hende jeg forandrer mening etter hvert.. er jo enda ei stund til permisjonen er over [:D]

Back
Topp