Andre med vondt i korsryggen?

Førstebebi

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei. Har fått kjempevondt i korsryggen, kjenner det godt når jeg reiser meg opp, og når jeg bøyer meg, men også når jeg går. Det begynnte igår når jeg vasket gulvene her hjemme. Jeg er 9+1 så det er vel tidligt for å være bekkenløsning? Eller kan det være bekkenet?o_O Har noen andre her vondt i korsryggen?
Jeg har hatt smerter som mensmurringer i korsryggen og mage tidligere i svangerskapet, men det er ikke det jeg har nå. Nå er det annen type smerte:wtf:

Jeg sliter med mye vondt i korsryggen, men trur det rett og slett kommer av at jeg overkompanserer for ett komprisjonsbrudd lengre opp i ryggen desverre

Jeg har også veldig vondt i korsryggen nå! Henger sikkert igjen fra en gammel prolaps :hilarious: Vondt er det nå i det minste :wtf:

Sniker fra mars.

Jeg kjente det i korsryggen/halebeinet allerede i uke 6-7. Det var veldig sjeldent, men har økt med ukene. Er 11+6 i dag og har vært hos fysio som bekrefter at det er bekkensmerter jeg kjenner dessverre. Nå kjenner jeg det daglig og har fått streng beskjed om å ikke støvsuge eller moppe gulv.

Skal fortsette med behandling hos fysio så håper det ikke blir verre enn det er:nailbiting:

Her og! Korsryggen er et lite mareritt om dagen :wtf: Har en stillesittende jobb, men prøver så godt jeg kan å variere i løpet av dagen. Skulle gjerne brukt ettermiddagene på å gå masse tur og trene, men er jo så himla trøtt i tillegg:hilarious:
Men jeg tenker nå se om det blir bedre av å gå litt mer turer og trene litt mer, hvis ikke blir det fysio!

Samme her. Det kom plutselig de siste dagene (9+0 i dag). Jeg har aldri slitt med rygg før bortsett fra en og annen strekk, men nå har jeg spontane skytende smerter oppover ryggen og er tiltakende stiv og rar i korsryggen. Litt fascinerende, men mest skummelt. Alt er så nytt.

Til dere med mer erfaring: Hva hjelper mest? Løpe, gå, styrke, yoga? Blanding?

Veldig:( men det kommer å går, så er heldigvis ikke konstant.

Vondt i bekkenet har dukket tidligere og tidligere opp her. Nå er jeg 7+3 og kjenner det. Men er fortsatt plaget etter forrige graviditet.

Hei. Har fått kjempevondt i korsryggen, kjenner det godt når jeg reiser meg opp, og når jeg bøyer meg, men også når jeg går. Det begynnte igår når jeg vasket gulvene her hjemme. Jeg er 9+1 så det er vel tidligt for å være bekkenløsning? Eller kan det være bekkenet?o_O Har noen andre her vondt i korsryggen?
Jeg har hatt smerter som mensmurringer i korsryggen og mage tidligere i svangerskapet, men det er ikke det jeg har nå. Nå er det annen type smerte:wtf:

Sniker fra mai,
jeg er i uke 5 og har hatt økende smerter i korsrygg og halebenet siste uken (hatt bekkenløsning ved tidligere svangerskap). Har nå fått konstantert at dette kommer av låsning i bekkenet, og mulig har vært over tid men forverret seg med smerter nå pga. hormonene. Skal forsøke med kiropraktorbehandling og håper virkelig at det kan hjelpe.

Det lettet i alle fall veldig for meg å få en sjekk og bekreftet at det jeg kjenner er riktig, samt ikke så uvanlig hos flergangsgravide med tidligere bekkensmerter.

Håper du finner noe som kan hjelpe deg!

Hatt vondt i korsryggen siden positiv gravid test så å si :joyful: sist svangerskap startet smertene fremme ved skambeinet uke 6, så krysser fingrene for at det kanskje betyr at bekkenet ikke blir like ille denne gangen :nailbiting:

Har også ganske vondt i korsryggen, prøver å gå tur ofte, men føler ikke det hjelper så mye :(

Er 10+4 idag å de siste dagene har jeg kjent en intens smerte som stråler oppover ryggen på meg.. det er helt jævlig vondt for å si det rett ut! Tenker kanskje dette er tidlig bekkenløsning.. skal til jordmor neste uke for å snakke med henne om hva jeg bør gjøre.. i dag på jobb trodde jeg at jeg skulle stryke med :(

Jeg hadde veldig vondt de første ukene i graviditeten men må si det har blitt bedre nå den siste uka. Er 8+5 nå.

Konstante små smerter..
Venter bare på at det skal bli mer. Slet mye med forrige, og har aldri blitt bra igjen :banghead:

Er 9+5 idag og det kom tilbake for fullt idag, har hatt ekstremt vondt i korsrygg og haleben idag på jobb, og nå etter jeg kom hjem fra jobb :(
hjelper litt å legge seg ned/sette seg, men gjør fortsatt vondt.. har også vondt i nedre del av magen.. :/

Sliter med vondt i halebeinet hvis jeg sitter for mye eller i lengre perioder. Ikke veldig forenelig med kontorjobb. Heiser pulten mye opp og står, men slitsomt det og :bored:

Back
Topp