Andre med rolig mageboer?

Lykkeliten85

Betatt av forumet
Hei!

Lurer på om det er andre som har veldig rolige babyer i magen?
Og om dere har merket stor forskjell på ev. tidligere svangerskap?

Dette er vårs 3.
vell og merket 6 år siden sist fødsel.
Husker de som mer aktive i magen. Magen beveget seg hele tiden. Og husker at di ofte hikket, som jo er ett bra tegn.
De var ikke fotballspillere i magen de heller, men merket hele tiden de beveget seg. Såg ganske groteskt ut utpå magen.

Er rett og slett litt bekymret for han her bedagelige her... Kansje han er stikk motsatt av søstrene sine, siden vi nå får en gutt? Hvem vet?

Jeg kjenner altså daglig liv. Men som regel kun ett dunk her, og ett dult der... Sjelden så mye om gangen, at mann og barn får tid til å se/kjenne.
Merker mer at det plutselig presser mot den ene siden, eller opp unna ribbeina.
Har heller aldri kjent at han hikker.
Noe jeg husker søstrene gjorde hele tiden, som jo er ett bra tegn.

Er 29+3, og syns å huske at dette var den mest aktive perioden.
Men jeg husker kansje feil...
Er ikke redd for at han ikke lever, for jeg merker han jo hver dag, og har hørt hjertelyden flere ganger.
Men er bekymret siden han er så enormt rolig...

Jeg tror at om du kjenner liv hver dag og har hørt hjertelyden (og flere ganger) er det ingen problemer :)
Er 29+4 og har heller aldri opplevd at hun har hikket, noe samboer mener storebror gjorde ofte (selv husker jeg ikke). Men om du er nervøs synes jeg du ska ta en telefon til føden :) bare for å få spørre.
Alternativt ringer du jordmor/lege på mandag å booke en time bare for en sjekk :)
Men alt er sikkert helt greit ❤️

Glemte å svare på forskjell fra tidligere svangerskap... Men jeg husker ikke så godt om jeg skal være ærlig. Hun i magen nå er fotballsparker og gymnast og alt som rør seg tror jeg :P
Tror storebror rørte seg mye og, men ikke såsom hun her. Kanskje gutter beveger seg mindre enn jenter?
Og jeg tenker, har han hodet ned, er litt stor og om morkaka i tillegg ligger foran så blir nok bevegelsene mye roligere en en liten jente som har mye plass :)

:goodnight
Jeg tror at om du kjenner liv hver dag og har hørt hjertelyden (og flere ganger) er det ingen problemer :)
Er 29+4 og har heller aldri opplevd at hun har hikket, noe samboer mener storebror gjorde ofte (selv husker jeg ikke). Men om du er nervøs synes jeg du ska ta en telefon til føden :) bare for å få spørre.
Alternativt ringer du jordmor/lege på mandag å booke en time bare for en sjekk :)
Men alt er sikkert helt greit ❤️

Jeg har time hos jordmor i slutten av mnden.
Jeg klarer vente til da:)
Jeg vet jeg sa tidlig at han var rolig. Men hun sa allerede da, at så lenge det er liv, er alt Ok.
Men har liksom ventet hele tiden på at det skal ta seg opp...
Alt er nok som det skal. Men tankene kverner jo hele tiden..
Godt å høre at ikke alle hikker ;)

:goodnight

Jeg har time hos jordmor i slutten av mnden.
Jeg klarer vente til da:)
Jeg vet jeg sa tidlig at han var rolig. Men hun sa allerede da, at så lenge det er liv, er alt Ok.
Men har liksom ventet hele tiden på at det skal ta seg opp...
Alt er nok som det skal. Men tankene kverner jo hele tiden..
Godt å høre at ikke alle hikker ;)

Kan nesten høres ut som guttene ofte er roligere enn jentene, uten at jeg har lest noe forskning på det da :) men hører mange som sier de har opplevd det hvertfall. Godgutten i magen her er veldig opp og ned, kjenner liv ganske regelmessig og mange ganger i løpet av dagen, men det tar som regel ikke så veldig av :) Helst dult og litt langsomme bevegelser, begynner å bli ganske kraftige dult vel og merke :)

Kan nesten høres ut som guttene ofte er roligere enn jentene, uten at jeg har lest noe forskning på det da :) men hører mange som sier de har opplevd det hvertfall. Godgutten i magen her er veldig opp og ned, kjenner liv ganske regelmessig og mange ganger i løpet av dagen, men det tar som regel ikke så veldig av :) Helst dult og litt langsomme bevegelser, begynner å bli ganske kraftige dult vel og merke :)

Ja, kansje det:)

Jeg er 29+2 idag og har nok en litt rolig jente i magen. dette er min første da, så har ikke noe å sammenligne med.
Men jeg leser om folk som våkner om natten og plages av vonde spark osv, det har jeg ikke opplevd selv. Har heller ikke merket hikking.
Men jeg kjenner godt med både store bevegelser og spark jevnt gjennom døgnet stort sett. Men langt i fra så mye og hardt som veldig mange andre beskriver.. :)

29+3 her, og har knapt kjent det hikke enda...
Alt kjennes generelt litt annleis denne gangen.. Babyen ligg på ein anna måte, sparkar anneleis og oppfører seg generelt mykje roligare enn ved første svangerskap :) kjente også liv seinare den her gangen enn forrige, eller dvs. det tok lenger tid før eg kjente regelmessige spark no.
Begge ul. viser eit aktivt og sunt foster, så eg er ikkje så veldig urolig for at noko skal vere gale så lenge eg kjenner liv kvar dag :)

Eg ventar ei jente no, fekk ein gut sist. så at jentefoster er meir rolige, stemmer ikkje hos meg vertfall ;)

Har ei veldig rolig frøken i magen denne gangen. Har en til to perioder per dag jeg kjenner noe til henne. Noen dager ikke i det hele tatt. Har morkaken på fremsiden, og det gjør ikke saken bedre..

Hun her er også veldig rolig i magen. Mye bevegelse, men veldig forsiktig. Litt dulting og stryking, men slik var storesøster og :-)

Har ikke kjent til noe hikkng, men det gjorde jeg ikke med storesøster heller. Er 27 + 3 i dag :-)

32+0 og her er jenta mye roligere enn det brødrene var. Med de var det spark og dulting 24/7, spesielt i ribbeina.
Hun her er mye mer bedagelig anlagt, mer at hun flytter på seg og av og til så jeg blir kvalm nesten.

Hun hikker veldig mye, det gjorde eldstemann og, men ikke nr to så mye :)

Nevnte for jm at jeg kjente lite liv når jeg var på 28 ukers kontroll, men hun kunne fortelle at hun kjente masse mens hun lette etter hjertelyden, jeg kjente ingenting da, så har kanskje noe med hvordan de ligger der inne.

Håper hun blir like bedagelig på utsiden, for brødrene er virkelig noen kruttønner ;)

Er 30+3 og er førstegangs gravid. Har vært bekymret selv for at han i magen er rolig, merker liv hver dag. Så var godt å høre at dt ikke bare var meg som hadde en rolig magebeboer :-) leser og hører om andre som våkner av sparkene men jeg har ikke opplevd dt.

Ikke våkna av spark her enda, heller ikke opplevd det som vondt. Er nok ei bedagelig jente her. Kjenner bevegelse hvis jeg legger meg ned, men ikke voldsomt.

Jeg har en ganske rolig gutt i magen, men iblant har han et par dager hvor det er mer liv. Det er stadig et dult her og der, men ofte slutter han så fort sambo eller barna skal kjenne etter. Jeg kjenner mer bevegelse enn harde spark, har bare vært et par ubehagelige så langt. Men han hikker endel da. Storebroren var kickbokser i magen, men søsteren var av det mer bedagelige slaget. Det stemmer ganske greit fremdeles ;)

Jeg har to, og bare en gang kjent at de hikker. Men på ultralyd har de hikket flere ganger. Skjer mye der inne jeg ikke kjenner!

Tusen takk for alle svar!
Beroligende å høre, at flere har det likt :)
Han her var heller ikke særlig aktiv på ul.
Det husker jeg også fra søstrene, at de turna der inni, fikk vi se.
Han her låg så bedagelig til, og vinket litt i sakte film. Men, men... Han beveget seg hvertfal...

En ganske rolig gutt her inni også :) ingen vonde spark, og han holder meg ikke våken. Men mye liv i form av åling og lett dytting.. :)

Er 28+4, venter også gutt, førstegangs. Han er tidvis veeeldig bedagelig! Jeg kan ofte ha flere dager i strekk hvor jeg bare kjenner små dult, og at han rører litt på seg, mens andre dager er han helt villmann! Var på kontroll for snart ei uke siden, og det viser seg at han har snudd seg med hode opp, som gjør at bevegelsene hadde forandret seg. Men fikk beskjed om at så lenge jeg kjente litt hver dag, trengte jeg ikke bekymre meg :-) Barna er som oss, og trenger pauser innimellom. Har heller ikke kjent noe til hikking.

Last edited:
Back
Topp