Andre med lite symptomer ?

Martemor2015

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2021
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg er 10+0 i dag. Har ikke spydd siden uke 6, vært litt småkvalm Av og på frem til 9+0.
Nå har jeg egentlig ingen symptomer. Litt hormonell, men føler det kan komme av stress også :eek:

Alle sier jeg skal nyte det. Men er bare så stor kontrast mellom mitt første svangerskap og dette. Var kvalm fra uke 4 til hun ble født i uke 37. Kan det være kroppen som er mer vant til gravidhornoner denne gang?

Andre med lite/ ingen symptomer?

Jeg har hele veien hatt ganske lite symptomer, kun vært kvalm et par ganger. I begynnelsen tisset jeg veldig mye og var veldig tørst, men det gikk over etterhvert. Det som har vedvart hele tiden er hovne/ømme bryster,og at jeg er skikkelig trøtt og sliten i perioder. Håper trøttheten letter litt nå, er 12+3. Ellers har jeg jevnt over hatt ganske laber matlyst, også blir jeg veldig fort mett.

Jeg har ikke vært gravid før, men kjenner flere som har hatt veeldig ulike svangerskap fra gang til gang. Syns det høres logisk at kroppen er vant til hormonene, også kommer det jo an på hvor mye hormoner som skilles ut. De som skal ha tvillinger er jo ofte mye dårlige pga mer hormoner ☺️

Jeg hadde veldig lite symptomer sist, og har det veldig likt nå.
Kan se forskjell på puppene, men det er ikke mye. Har vært litt uggen, men ikke kvalm. Merker at fordøyelsessystemet har saknet ned farten og er en del oppblåst (merket ingen av disse tingene sist).
Har også vært mye trøtt, både da og nå. Har omtrent vært i koma fra uke 6 til uke 9 denne gangen, og det begynte å lette i uke 10. Tror det gikk over i uke 12 sist. Kan også kjenne at det stikker/strekker/"klør" i livmor når den vokser.

Hadde jeg vært førstegangsgravid nå hadde jeg nok vært kjempestresset over å sitte på forum med manglende symptomer og at "alle andre" kjenner på alt mulig rart og er kvalm. Men siden jeg har et vellykket nesten symptomfritt svangerskap bak meg, vet jeg at det ikke trenger å ha noe å si.

Litt «deilig» å se at flere ikke har så mye symptomer. Jeg har ikke merket noe som helst... er 10 uker på søndag. Vært to :shy: ganger på UL fordi dette gjør meg så bekymret! Ene gangen hos en kollega, så det var litt spontant... Alt sto bra til, sist 8+3. Merker kanskje nå at fordøyelsen er litt tregere enn normalt :p

Veldig få symptomer her også, og får bare nyte det :-D er 10+1, og mitt 3.svangerskap..

Har veldig få symptomer jeg også, er andregangs 13+1 så nå kjenner jeg magen litt heldigvis :)

Ikke mye symptomer her heller.
Får noen små kvalmebølger innimellom, mest om jeg spiser for mye. Og er trøtt, det er vell det eneste :) Er 11+2 med nr 3. Med nr 1 var det likt som nå, og med nr 2 kastet jeg opp daglig fra uke 6 til uke 30.

Ikke så mange symptomer her heller, utrolig nok..

Skjønte at jeg var gravid da jeg våknet en dag med veldig ømme bryst. De er fortsatt ømme nå i uke 10.

Var litt uggen et par ganger tidligere i svangerskapet, rundt uke 5-6, men bare noen veldig få ganger og det ga seg veldig fort.

I uke 8-9 derimot hadde jeg det mye verre med omtrent konstant kvalme. Nå i uke 10 har det gitt seg betydlig igjen..

Ingen halsbrann (veldig takknemlig for det!) enn så lenge, men fortsatt veldig trøtt og tar gjerne en lur hver dag.

Last edited:
Ikke så mye symptomer her heller før jeg var i uke 11+3 da ble jeg litt sånn uggen og halvkvalm og er det enda (12+1) håper at det gir seg snart.

Vært litt svimmel til tider og litt ekstra hormonell og har økt utflod og tisse oftere, blodårene er veldig mye mer synlige enn før :-)

Back
Topp