Andre med lavt stoffskifte??

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Har hatt lavt stoffskifte siden eg gikk gravid med nr 3.Har ikkje verst så veldig lavt så har tatt 1 tab daglig. Har vert og kontrolert t 1 gang i mnd,og det har steget til 13. Og har økt dosen to ganger,men det rikker seg ikkje. Var nede hos legen i går for å skrive helsekortet osv. Og sa da at nå måtte vi ta skikkelig tak i det siden eg er gravid og det var såpass lavt... Må gå på jevnlig kontroll hver 2 uke.. Kjenner eg begynner og bli redd,og søkte litt på google,men blir bare mer skremt av det som står der igrunn...

Noen andre som har det?

Jeg har ikke kjenskap til det, men kanskje du skal poste et innlegg på Generelt? Større sjanse for at noen har opplevd det samme.

Godt at legen følger deg opp tett, og masse lykke til :)

Jeg har lavt stoffskifte og det har ikke endret seg i de foregående svangerakapene, men denne gangen har jeg symptoner på endring denne gang. regner med at de sjekker dette ved første kontroll på mandag.

Jeg ble diagnosert med lav stoffskifte i 2008 og siden da har gått på levaxin. Fra 2010 til og meg starten av 2012 hadde jeg veldig lav stoffskifte og var ganske dårlig form og dt takket være at min tidligere lege ikke fulgte meg opp ordentlig... Men i mai 2012 ble jeg innlagt på sykehus pga andre sykdom og de økte dosen til 175 fra 125 og i løpet av kort tid endte jeg med veldig høy stoffskifte. Siden da har jeg trapped ned dosen i samarbeid med min nye dyktige lege og det ser ut at det nå begynner å bli normal igjen, fortsatt litt høyt men mer normal område enn på lenge.

Mine erfaringer er at stoffskiftet påvirkes veldig av stress og hvordan du tar medsiner. Ta alltid Levaxin om morgen fastende og vent to timer før du drikker og spiser til frukost. Det gjelder kaffe også. Bruk en doset holder med uke dager på for da slipper du å lure på om du har tatt medisinen eller ei. Dette har hjulpet meg stort og i perioder måtte jeg ta blodprøver annen hver uke ikke gøy det her men må man så må man. Lær deg å kjenne symptomene og kommuniser med kroppen føler du at ting ikke er helt som det skal ta kontakt med legen og ta nye blodprøver det skadde ikke og det er bedre å bære på den sikre siden. Når det er sagt så vil jeg heller ha litt høy stoffskifte enn lavt stoffskifte for det er helt for javlig å gå med lav stoffskifte.

Nå er jeg spent på hvordan det kommer til å bli fremover da jeg er i uke 5 nå og har ikke vært gravid tidligere. Jeg håper og krysser fingeren fote at det skal gå bra :)

Masse lykketil til deg

Hei :)
Jeg har også egentlig lavt stoffskifte.. Å jeg har økt, og økt dosen over flere år, da det ikke har blitt noen endring.. Men rett før jeg ble gravid, var det plutselig nesten litt høyt :)
At det har vært altfor lavt, har resultert i at jeg har hatt en kraftig vektøkning de siste årene, å det har ikke hjulpet å spise riktig og trene, fortsatte bare å gå opp i vekt.. Så hadde jeg ikke blitt gravid, skulle jeg jammen ha slanket meg først, nå som jeg hadde mulighet til det :)
Men det får bli senere :)

Jeg er også veldig spent på om det holder seg stabilt nå :) spennende å få svar på blodprøver :)

Lykke til.med stoffskiftet jenter<3

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Takk for svar :) Legen min er heldigvis ei som tar ting alvorlig. Så går og skjekker meg hver 2 uke. Skal tilbake neste fredag. Har heldigvis gått mer mot det det skal og hun henviste meg til tidlig ul bare for å være på den sikkre siden. Kjenner på kroppen selv at det er mye bedre :) Heldigvis.
Og vekta ja.... Har også godt opp i vekt,masse :( Men får håpe at det endrer seg etter fødsel og at stoffskifte legger seg på normalen.
Dem har ikjke snakt om opperasjon eller cellegift til dere? (viss dere har gått lenge på tabeletter)

Nei ingen har nevt slik for meg, og jeg har gått på levaxin i 12år og det er stabilt...

Back
Topp