Andre med hyperemisis eller sterk kvalme her? Føler meg så alene på ett vis...

@Bøllefrø

Glad i forumet
Andre her som er veldig dårlige? Jeg kommer meg knapt ut av senga, må ha hjelp til det meste, og hadde det ikke vært for mann og barn hadde jeg vel gått i vei her jeg ligger... Jeg greier ikke snakke i telefonen, se på tv, lese eller noe - jeg kan skrive ett innlegg eller to her, før jeg må sove igjen! Skal på sykehuset på mandag, men storesøster i huset starter på skolen - og jeg har sååååå lyst til å være med! Jeg har gledet meg så, vi har lagt planer, og gledet oss sammen? Så jeg føler meg som dn elendig mamma oppi det hele :( nå ble dette ett veldig klage innlegg - beklager så mye! Men kanskje jeg ikke er helt alene? Kanskje det de flere som trenger å dele litt tøffe sannheter de ikke sier høyt andre steder? ❤️

Huff, føler veldig med deg. Kan ikke være noe særlig å være så dårlig :( Jeg er heldigvis ikke så veldig plaget av kvalme, men du er nok ikke alene for det. 8 av 10 opplever kvalme i svangerskapet, og jeg mener 1/4 av disse 8 plages med ekstrem svangerskapskvalme (hvis jeg ikke husker helt feil).

Og du er ingen dårlig mor, du kan jo ikke for at du er så kvalm. Håper du får hjelp på sykehuset, og at kvalmen snart begynner å avta :)

Andre her som er veldig dårlige? Jeg kommer meg knapt ut av senga, må ha hjelp til det meste, og hadde det ikke vært for mann og barn hadde jeg vel gått i vei her jeg ligger... Jeg greier ikke snakke i telefonen, se på tv, lese eller noe - jeg kan skrive ett innlegg eller to her, før jeg må sove igjen! Skal på sykehuset på mandag, men storesøster i huset starter på skolen - og jeg har sååååå lyst til å være med! Jeg har gledet meg så, vi har lagt planer, og gledet oss sammen? Så jeg føler meg som dn elendig mamma oppi det hele :( nå ble dette ett veldig klage innlegg - beklager så mye! Men kanskje jeg ikke er helt alene? Kanskje det de flere som trenger å dele litt tøffe sannheter de ikke sier høyt andre steder? ❤️

Søsteren min hadde sånn ekstrem svangerskapskvalme med alle sine 3.. Så du er ikke alene, hun var inn og ut av sykehuset hele tiden.. Fikk ikke i seg noe næring! Lå bare der! Håper du kommer deg over det verste snart :-) hun kviknet litt til de siste månedene

Huff, føler veldig med deg. Kan ikke være noe særlig å være så dårlig :( Jeg er heldigvis ikke så veldig plaget av kvalme, men du er nok ikke alene for det. 8 av 10 opplever kvalme i svangerskapet, og jeg mener 1/4 av disse 8 plages med ekstrem svangerskapskvalme (hvis jeg ikke husker helt feil).

Og du er ingen dårlig mor, du kan jo ikke for at du er så kvalm. Håper du får hjelp på sykehuset, og at kvalmen snart begynner å avta :)
Søsteren min hadde sånn ekstrem svangerskapskvalme med alle sine 3.. Så du er ikke alene, hun var inn og ut av sykehuset hele tiden.. Fikk ikke i seg noe næring! Lå bare der! Håper du kommer deg over det verste snart :) hun kviknet litt til de siste månedene
Tusen takk ❤️

Tror bare det er litt sårt, for det som skulle være en lykkelig tid er liksom preget av å ikke se dagslys omtrent, være isolert og se ut som et monster :sour:

Men premien er verdt hvert sekund altså, og jeg er utrolig takknemlig for at vi kanskje skal få en liten baby når alt dette er over ❤️

Tusen takk ❤️

Tror bare det er litt sårt, for det som skulle være en lykkelig tid er liksom preget av å ikke se dagslys omtrent, være isolert og se ut som et monster :sour:

Men premien er verdt hvert sekund altså, og jeg er utrolig takknemlig for at vi kanskje skal få en liten baby når alt dette er over ❤️

Det skjønner jeg godt! Dette skal jo være en tid du koser deg og bygger rede.. ikke ligge inne å se i taket :(

Skjønner deg veldig godt, det er så grusomt å vere dårlig!!!
Håper det bedrer seg fort!!
Eg hadde noen uker der eg trodde eg hadde det samme, men roa seg heldigvis!!

Har det ikke så gale som deg men er i elendig form, enten er jeg kvalm, søvnig ellers så har jeg kramper, synst også livet er litt kjipt fortiden :p håper det gir seg snart både for meg og deg :)

Jeg føler med deg.. Har vært ekstremt dårlig her i snart 8 uker.. Det har vært noen gode dager men i hovedsak mest dårlige... Dette er mitt første svangerskap og jeg har slitt med å finne gleden pga. den elendige formen .. Tror jeg har prøvd samtlige av tips og triks, og tabletter fra legen uten noe resultat.. Men nå er formen på vei tilbake, håper jeg :) jeg skal iallefall prøve meg på jobb igjen på tirsdag etter å ha vært sykmeldt i ukesvis..
Så vi får bare glede oss over den fine premien <3 så må du ha masse god bedring! Håper den snart slipper taket hos deg og :)

Jeg sniker fra august.. Jeg føler med deg. Jeg slet med hyperemesis fra før jeg testet positivt,til jeg var 17 uker på vei. Jeg spydde opp alt jeg hadde i meg,og sov resten av døgnet. Følte meg isolert,jævlig,konstant fyllesjuk kombinert med spysjuke,og rett og slett helt utkjørt. Når det endelig slapp taket var det himmelsk. Jeg fant ingenting som hjalp,men verdt å prøve å få noe mot kvalmen av legen. Jeg fikk postafen og afipran,og brukte seabands fra apoteket. Det er usannsynlig tungt når det står på,men premien er verdt det... ❤ når jeg ser på jentene mine nå,så hadde jeg gladelig spydd i fire mnd igjen ❤ god bedring og lykke til! Du er iallfall ikke aleine!

Vedlegg

• 1439806833356.jpg
    1439806833356.jpg
    73,5 KB · Visninger: 13
Jeg sniker fra august.. Jeg føler med deg. Jeg slet med hyperemesis fra før jeg testet positivt,til jeg var 17 uker på vei. Jeg spydde opp alt jeg hadde i meg,og sov resten av døgnet. Følte meg isolert,jævlig,konstant fyllesjuk kombinert med spysjuke,og rett og slett helt utkjørt. Når det endelig slapp taket var det himmelsk. Jeg fant ingenting som hjalp,men verdt å prøve å få noe mot kvalmen av legen. Jeg fikk postafen og afipran,og brukte seabands fra apoteket. Det er usannsynlig tungt når det står på,men premien er verdt det... ❤ når jeg ser på jentene mine nå,så hadde jeg gladelig spydd i fire mnd igjen ❤ god bedring og lykke til! Du er iallfall ikke aleine!
Ååååh, så nydelige små ❤️❤️

Ligger på sykehuset nå, får intravenøst sånn at jeg skal komme meg litt "ovenpå" igjen ❤️ Gikk glipp sv storesøsters 1. Skoledag i dag, men så sier hun veslevoksenr "men du må ta deg av mageboeren også du mamma, du er jo to i en" :shy: flinke stor-jenta mi ❤️

Trist, men godt å høre at vi er flere som kjemper mot det samme - og som kan minne meg på hvor verdt det alt er :)

Back
Topp