Andre med do-angst?

babydrøm2015+2017

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Er det noen andre som kjenner på litt angst hver gang dere må på do?
Har MYE utflod denne gangen og tror hele tiden at -nå, nå har det gått galt! Særlig i dag, når jeg er like langt på vei som da jeg mistet sist...

Ja jeg er litt sånn, gruer meg til 7+0, da jeg mistet sist. Nå er jeg såå mye kvalmere enn sist, så er jo positiv. Tenker at ingenting er garantert uansett man kommer til uke 12, så prøver å glede meg, men det sliter psykisk.

Kan vel si at jeg har ett snev av det samme ja... Redd for å finne blod i trusa hver gang jeg er på do, og det er jo ikke få ganger en må fly nå om dagen. Må se etter med papiret hver gang også, føler jeg nesten er på vei til å utvikle en liten tvangshandling [emoji23] Er som du sier.. At når jeg kjenner det kommer en del utflod, er jeg redd og nesten sikker på at det er blod som har kommet... Blir litt sliten i hue kjenner jeg...

Etter en hel uke med småblødninger så er jeg livredd for at det skal være mer blod :/
Nå har jeg vært 4 dager uten blod og håper jeg slipper å se mer blod komme ut derfra fram til etter fødselen :p

Ja, men samtidig så mistet jeg i MA, uten en dråpe blod... sist gang... Så jeg føler meg ikke trygg på kroppen uansett... :(

Prøver å ikke bli hysterisk Men er som dere sier.. en ekstra titt når man er på do.. spesielt om morgenen..

Var veldig engstelig for dobesøk i første svangerskap, men har ikke vært det denne gangen. Kan jo være fordi jeg bare har et svangerskap bak meg og det gikk bra, tror nok jeg hadde vært mer engstelig dersom jeg hadde hatt erfaring med å miste..

Jupp! Blir sint på samboer når vi skal legge og og han trekker i snora for da har jeg jo ikke sett om det var blod!

Er så godt å høre at det ikke bare er meg!! Er livredd for å se blod på papiret etter å ha mistet to ganger (selv om jeg har født en frisk gutt mellom)!

Er ikke redd akkurat, men må alltid sjekke dopapiret med ståløyne etter tørk. Så rare vi gravide er :shy:

Sniker fra Aprilforum med trøstende ord;

Jeg fikk blod på papiret i uke 6,8 og 11, gikk helt i kjelleren hver gang. Var helt sikker på at det kom til å gå galt :( Men etter et par ultralyder fant vi grunnen: lavtliggende morkake som gnisset mot mormunnen. Dette er visst VELDIG vanlig og helt ufarlig, og grunnen til at mange blør i starten :) I uke 16 var morkaka krøpet til rett sted, og blødningene stoppet! Så dersom dere opplever brunaktig utflod/spotting så er sjansen stor for at det er morkaka som ligger lavt mens livmora fortsatt er liten :)
Lykke til alle sammen!

Men når dere bæsjer da, er dere redd fosteret ikke skal få oksygen når dere presser? :p Hahaha
Hands up!

Var veldig engstelig for dobesøk i første svangerskap, men har ikke vært det denne gangen. Kan jo være fordi jeg bare har et svangerskap bak meg og det gikk bra, tror nok jeg hadde vært mer engstelig dersom jeg hadde hatt erfaring med å miste..

Samme som deg, selv om jeg har mistet. Vet at det ikke er verdens undergang - selv om det føltes slik da. Det går som regel bra etter igjen. Så jeg tar ting litt mer med ro

Men når dere bæsjer da, er dere redd fosteret ikke skal få oksygen når dere presser? [emoji14] Hahaha
Hands up!
Har faktisk vært litt gla for å være forstoppa jeg, har en syk tanke i huet at jeg kan komme til å trykke nurket ut.. Huff, tror ikke at det er tilfelle, men blir liksom ikke kvitt litt av den frykta [emoji12]

Har faktisk vært litt gla for å være forstoppa jeg, har en syk tanke i huet at jeg kan komme til å trykke nurket ut.. Huff, tror ikke at det er tilfelle, men blir liksom ikke kvitt litt av den frykta [emoji12]

Haha sliter med det samme selv. Men når man ikke har fått gått på do på en og en halv uke så må man jo bare prøve å presse :p uff!

Men når dere bæsjer da, er dere redd fosteret ikke skal få oksygen når dere presser? :p Hahaha
Hands up!

Kroppen et bygd smartere enn det jenter ;) Eneste gangen jeg har vært redd for at babyen skulle ramle ut var 2t inn i fødsel når jeg brått måtte gjøre større ting på toalettet med 7cm åpning :p

Back
Topp