Andre langtidsprøvere

Utrolig frustrerende når man både skal spille på lag med sykehuset og egen kropp.

Fikk snakket med sykehuset ja. Så nå har jeg fått alle datoer fram til første ultralydkontroll. Jeg skal ha litt lavere dose Menopur denne gangen kontra forrige forsøk, men så skal jeg gå en dag lengre før første kontroll. Vet ikke hvorfor, men antar at de håper på bedre kvalitet ved langsommere vekst...?!

Ja, ingenting er lett å styre, dessverre!

Blødning kom i dag tidlig, så nå krysser jeg fingre for lav hcg i morgen, og at jeg joiner deg med forsøk i desember :) jeg skal også på lavere dose denne gangen faktisk, kanskje det er løsningen for oss? Hadde 250 IE sist forsøk, nå ned til 187,5! Det stresser meg litt men :p bare vi rekker uttak før julaften, hehe

350 mg :)

Første timen min på lenge igår hos akupunktøren, skal gå jevnt nå ut forsøket i hvertfall :)

Såpass ja :) kanskje jeg må kjøre på det også! Bestiller du på iHerb?

Så bra! Jeg håper å komme i gang til uka. Det hjelper meg iallfall å koble ut litt :) men blir dessverre fort dyrt med alt!

Såpass ja :) kanskje jeg må kjøre på det også! Bestiller du på iHerb?

Så bra! Jeg håper å komme i gang til uka. Det hjelper meg iallfall å koble ut litt :) men blir dessverre fort dyrt med alt!

Kjøpte e-vitamin på apoteket (men sjekk hvilke apotek som er billige enn andre), mens melatonin og q10 kjøpte jeg på iherb :)

Og akupunktur er dyrt ja, men det er jo alt annet i dette forsøket også.. men kjenner allerede godt de pengene fly ut! Spesielt om jeg trenger mye mer medisin enn det jeg har hentet ut foreløpig.

Last edited:
Har vært i ivf lista fra 2013. Holdt på i Bergen. Første forsøk ga oss ingenting, også følgende fryseforsøker. Neste fersk forsøk ble jeg gravid, mistet rund uke 5. Med fryseforsøk ble jeg gravid igjen men mistet igjen i uke 5-6. Og det samme med 3.forsøk og fryseforsøk. Ble gravid men mistet igjen. Da tenkte jeg at nå er det pause.
Siden jeg opprinnelig kommer ikke fra Norge, begynte jeg å undersøke hvordan er det med ivf i mitt hjemland. Etter ett år gjorde vi en ivf behandling der. De gjorde flere undersøkelser. Følte med en gang at jeg har kommet til riktig sted. Følte at de bryr seg, ikke sånn som i Bergen. Dette forsøket ga ingen resultat. Men.. fikk vite at jeg har mthfr genmutasjon. I følge det trenger min kropp folsyre 5mg! Og derfor mistet jeg mine gravidieter, fordi det var ikke nok folsyre i kroppen (trolig)
Neste forsøk i samme klinikken ble positiv og jeg er gravid i uke 31.
Fikk også flere egg ut- fare for overstimulering.
Rart med min siste forsøk er at han minsket dosen på sprøytene. Han brukte samme dosene før som legen i Bergen, fordi jeg hadde fått positivt svar også her..

Back
Topp