Andre langtidsprøvere

LillyBE

Glad i forumet
Hei,

I løpet av det siste 1,5 året har vi hatt 8 innsett. 4 fersk og 4 frys. 2 SA og 2 kjemiske. Vi har gått privat, og har hatt prednisolon og blodfortynnende som tilleggsbehandling. Scratching utført før de siste 3 forsøkene. Sædprøven er normal, min manglende syklus er problemet. Jeg svarer godt på behandling (35 år og AMH 19), og vi har kun hatt kort protokoll (8-13 egg ut ved hvert forsøk).

Jeg er helt rådvill om veien videre. Fra før har vi 1 IVF-barn som kom på første forsøk, men etter uttallige pergokurer og lavdose FSH-stimulering.

På klinikken kaller de det uflaks...at alt ser fint ut, og jeg blir jo gravid, men mister fort...

Jeg vet det er mange dyktige folk her inne, er det noen som har noen gode tips/råd, tanker, erfaringer eller forslag til hva som bør prøves/vurderes? Send meg gjerne PM :)

Planen nå er å sende prøve til Athen, og evnt starte nytt forsøk i januar. Men altså, når bør man si stopp?

Nå ligger jeg et par forsøk etter deg og har ikke fått testa ut virkninga enda, men jeg fikk akkurat utført vannscanning og de fant noen utvekster som skal fjernes i desember. Det kan jo eventuelt avdekke andre ting inni der, som skillevegg, polypper og muskelknuter.

Du kan eventuelt google recurrent implantation failure eller implantation difficulties, er mye god lesning der. En stor NB! Les med kritiske øyne, for det er noen amerikanske klinikker som bare er ute etter å tjene penger på desperate par.

Uheldig at du også skulle få diagnosen uflaks. Ser ut til at den eksisterer i det private også, ikke bare i det offentlige :/ sender deg en stooooor klem!

Takk <3

Ja, vannscanning og hysteroskopi er utført her, men de finner ingenting :/

Den fine diagnosen eksisterer dessverre i det offentlige også :p jeg har inntil nå vært på samme klinikk, men har undersøkt flere andre også nå så vi får se hvor veien går videre.

Takk for tips ang googling :)

Hei,

I løpet av det siste 1,5 året har vi hatt 8 innsett. 4 fersk og 4 frys. 2 SA og 2 kjemiske. Vi har gått privat, og har hatt prednisolon og blodfortynnende som tilleggsbehandling. Scratching utført før de siste 3 forsøkene. Sædprøven er normal, min manglende syklus er problemet. Jeg svarer godt på behandling (35 år og AMH 19), og vi har kun hatt kort protokoll (8-13 egg ut ved hvert forsøk).

Jeg er helt rådvill om veien videre. Fra før har vi 1 IVF-barn som kom på første forsøk, men etter uttallige pergokurer og lavdose FSH-stimulering.

På klinikken kaller de det uflaks...at alt ser fint ut, og jeg blir jo gravid, men mister fort...

Jeg vet det er mange dyktige folk her inne, er det noen som har noen gode tips/råd, tanker, erfaringer eller forslag til hva som bør prøves/vurderes? Send meg gjerne PM :)

Planen nå er å sende prøve til Athen, og evnt starte nytt forsøk i januar. Men altså, når bør man si stopp?

Føler med deg. Var langtidsprøver selv. Her var det kun fersk stimulering, fikk aldri noe på frys. 8 slitsomme forsøk..+ det 9. Hvor jeg ble gravid.

Godt spørsmål : når bør man si stopp? Når er Det nok? Og vil man være fornøyd med det?

Vi satte en limit på siste Trepakken privat. Da hadde vi 4 ferske forsøk offentlig. Trepakken privat ble til 4 forsøk, da et ble avbrutt.

Ved forsøk nr 8 var det egentlig stopp. Vi måtte vurdere om vi ville gå videre. Ivf hjalp oss ikke. Med suksessrate under 10% virket det lite sannsynlig å få til noe. Jeg slet eggkvalitet.så vi ble anbefalt eggdonasjon eller adopsjon. Vanskelige valg å ta. Men hat ikke angret etterpå.

Her ble det ed og vi fikk en sønn på første ed-forsøk i sommer. Sier ikke at dette er løsningen,

Spørsmålet du stiller er også ofte noen legen selv må ta stilling til. Man kan fort bli hekta og tenke hva om?så vanskelig er det.

Vi stilte oss de samme spørsmålene etter forsøk nr åtte og hvor langt vi var villige til å gå for å få barn. Vi hadde ingen.

Ikke lett dette..

Det er vanskelige, men viktige spørsmål du stiller. For min del har jeg alderen med meg, noe som gjør at vi kanskje kan holde på en stund lengre enn om jeg hadde vært 10 år eldre. I en alder av 23 frister det lite å "gi opp", men samtidig frister det lite med flere forsøk etter dette fjerde forsøket vi gjennomgår nå. Åh, det er vanskelig syns jeg..

Men vi har nok bestemt oss allerede at noen flere IVF barn enn denne vi prøver på nå blir det ikke. Orker ikke gjennomgå dette flere ganger da kroppen er helt ødelagt.. Men samtidig kan jeg aldri si aldri heller.

Tror det viktigste er at man sammen som et par er psykisk klar for en runde til. Etter 3 krevende uttak som bare har gitt oss 2 innsett trenger nok min kropp en lang pause om det ikke går nå. Så vi vil nok ikke stoppe helt, men ta en pause.

Takk for fine svar <3 dette gamet er tøft!

Vi får plass i Porsgrunn om 1 mnd, om hcg er lav innen mandag (etter min siste SA). Jeg tenker å gi det et forsøk, så får vi vurdere nye muligheter på nyåret.

Vi er vel det man kan kalle langtidsprøvere. 6 år siden vi startet prøvingen nå. Ble gravid før blødning etter at jeg kastet p-pillene. Mistet dessverre i uke 13. Det var en stor sorg. Slet så med å bli gravid på ny. Fikk til slutt en datter ved hjelp av assistert befruktning. Hun ble til på første IVF. Da hun ble lagt i armene mine hadde det gått 3 1/2 år. Hun var virkelig vel verdt å vente på.

Veien til et barn til ved hjelp av assistert befruktning har vært adskillig lengre. Da hun ble et år tok vi igjen kontakt med sykehuset og fikk satt inn de 2 embryoene som vi hadde i fryseren. Negativt. Så ble det et avbrutt forsøk da eggene ble høstet en dag for tidlig. Så hadde vi et forsøk hvor vi fikk satt inn ett embryo og 3 på frys. Et negativt fryseforsøk og neste fryseforsøk ble avbrutt da ingen av de 2 siste overlevde tiningen. Etter det hadde vi et ferskforsøk hvor 2 embryo var bra og av frysekvalitet. Valgte å gå 'all in' og fikk satt inn begge som ferske 2dagers. Negativt igjen.
Så nå venter vi på nytt ferskforsøk. Uttak er satt til uke 49. Dette er vårt siste i det offentlige, så skulle dette også ende negativt, så må vi ta en vurdering på om vi skal gå privat eller si oss fornøyd med den gaven vi faktisk har fått. Et vanskelig valg som vi sannsynligvis ikke klarer ta før vi eventuelt står med begge beina i det. Jeg tror kanskje jeg er den av oss som er mest gira på å fortsette. Vi har jo klart det før. Det bør jo være mulig å lykkes igjen.

Det ble et langt innlegg dette uten å egentlig kunne komme med noen råd. Vi er tøffe som går gjennom så mye for å oppnå noe som man skulle tro vær den enkleste ting av verden å få, nemlig et barn. Stor klem til deg:Heartred

Takk for langt svar <3 Det er så uten tvil verdt det når man sitter der med gullet i armene sine! Å det er det som holder meg gående nå også, nedtur etter nedtur. Jeg VET at det er verdt det når vi (forhåpentligvis) til slutt lykkes :Heartred

Legene mener jo oppriktig at vi kommer til å lykkes til slutt, vi har jo som dere et barn fra før-et bevis på at det går. Jeg har fin AMH og mannen normal sædprøve... jeg er spent på bakterieprøven jeg skal sende til Athen, kanskje kan det ligge noe der?! :dontknow

Om jeg får blødning snart, og oppstart som planlagt (vårt første offentlige) har jeg uttak uke 50. Jeg håper vi begge kan lykkes da, å få den beste starten på jula :santa hvilket sykehus hører dere til?

Takk for langt svar <3 Det er så uten tvil verdt det når man sitter der med gullet i armene sine! Å det er det som holder meg gående nå også, nedtur etter nedtur. Jeg VET at det er verdt det når vi (forhåpentligvis) til slutt lykkes :Heartred

Legene mener jo oppriktig at vi kommer til å lykkes til slutt, vi har jo som dere et barn fra før-et bevis på at det går. Jeg har fin AMH og mannen normal sædprøve... jeg er spent på bakterieprøven jeg skal sende til Athen, kanskje kan det ligge noe der?! :dontknow

Om jeg får blødning snart, og oppstart som planlagt (vårt første offentlige) har jeg uttak uke 50. Jeg håper vi begge kan lykkes da, å få den beste starten på jula :santa hvilket sykehus hører dere til?
Vi hører til Haugesund. Veldig fornøyde der, men så har vi ingenting å sammenligne med heller.

Skulle nesten ønske det kunne vært aktuelt for oss også å sende ned prøve, men her er sædprøven veldig fin. Er kvaliteten på eggene mine som er problemet. Jeg har stabil syklus og angivelig eggløsning hver måned, men PCO og en crappy kvalitet på eggene. Ser for meg at våre alternativer hvis det ikke går nå på siste er å gi seg, prøve videre privat eller gå for eggdonasjon. Sistnevnte tror jeg ikke jeg er klar for selv, da blir det nok heller å avslutte og være takknemlig for hun vi har.

Vi hører til Haugesund. Veldig fornøyde der, men så har vi ingenting å sammenligne med heller.

Skulle nesten ønske det kunne vært aktuelt for oss også å sende ned prøve, men her er sædprøven veldig fin. Er kvaliteten på eggene mine som er problemet. Jeg har stabil syklus og angivelig eggløsning hver måned, men PCO og en crappy kvalitet på eggene. Ser for meg at våre alternativer hvis det ikke går nå på siste er å gi seg, prøve videre privat eller gå for eggdonasjon. Sistnevnte tror jeg ikke jeg er klar for selv, da blir det nok heller å avslutte og være takknemlig for hun vi har.

Ja, sædprøven her er også bra, men er for å sjekke om jeg har noen infeksjoner i livmoren :) her er hovedproblemet at jeg blir gravid, men jeg mister jo gang etter gang :( antagelig skyldes det vel kvaliteten på eggene her også....men verdt å sjekke alt som sjekkes kan.

Jeg er på samme stadie som deg...ikke klar for eggdonasjon. Tror også at vi nok sier oss fornøyd med den skatten vi har da <3 men vi prøver nok endel runder til før vi gir opp! Jeg blir nesten litt sjokkert over hvilket pågangsmot og styrke man finner i seg selv...jeg venter på blødning nå etter SA, men har bestemt meg for å kjøre på med nytt forsøk alt om 1 mnd, om aborten går som den skal. Ønsket er så ufattelig stort, og det gir krefter til å tåle MYE smerte, mange tårer og uendelig med venting for å få dette til. MEN det er viktig å huske å leve også, ikke minst huske på å nyte den lille skatten man tross alt er så heldig å ha <3 Den dagen jeg føler at ting går for mye utover henne skal jeg definitivt sette en strek...

Ja, sædprøven her er også bra, men er for å sjekke om jeg har noen infeksjoner i livmoren :) her er hovedproblemet at jeg blir gravid, men jeg mister jo gang etter gang :( antagelig skyldes det vel kvaliteten på eggene her også....men verdt å sjekke alt som sjekkes kan.

Jeg er på samme stadie som deg...ikke klar for eggdonasjon. Tror også at vi nok sier oss fornøyd med den skatten vi har da <3 men vi prøver nok endel runder til før vi gir opp! Jeg blir nesten litt sjokkert over hvilket pågangsmot og styrke man finner i seg selv...jeg venter på blødning nå etter SA, men har bestemt meg for å kjøre på med nytt forsøk alt om 1 mnd, om aborten går som den skal. Ønsket er så ufattelig stort, og det gir krefter til å tåle MYE smerte, mange tårer og uendelig med venting for å få dette til. MEN det er viktig å huske å leve også, ikke minst huske på å nyte den lille skatten man tross alt er så heldig å ha <3 Den dagen jeg føler at ting går for mye utover henne skal jeg definitivt sette en strek...
Jeg går også å venter blødning nå. Skulle normalt sett kommet fra tirsdag til i dag, men den lar visst vente på seg gitt. Gidder ikke teste, for det er vel bare hevne penger. Kommer vel i helga bare for å plage meg.

Jeg er gira på å ikke gi opp om neste forsøk også skulle være negativt. Vet ikke hva mannen er men... Jeg synes der er bedre å være i forsøk enn i ventemånedene. Når man er i forsøk er det i det minste noe som skjer. Synes det er "så kjedelig" å prøve selv når man vet at sannsynligheten er minimal for å lykkes på egen hånd.

Vi er veldig takknemlige for hun vi har fått, og nyter hver en dag sammen med henne. Nå vet vi hvilken glede egne barn gir, og det er vel der som holder oss gående i sirkuset.

Jeg går også å venter blødning nå. Skulle normalt sett kommet fra tirsdag til i dag, men den lar visst vente på seg gitt. Gidder ikke teste, for det er vel bare hevne penger. Kommer vel i helga bare for å plage meg.

Jeg er gira på å ikke gi opp om neste forsøk også skulle være negativt. Vet ikke hva mannen er men... Jeg synes der er bedre å være i forsøk enn i ventemånedene. Når man er i forsøk er det i det minste noe som skjer. Synes det er "så kjedelig" å prøve selv når man vet at sannsynligheten er minimal for å lykkes på egen hånd.

Vi er veldig takknemlige for hun vi har fått, og nyter hver en dag sammen med henne. Nå vet vi hvilken glede egne barn gir, og det er vel der som holder oss gående i sirkuset.

Det er så typisk at den blir nok forsinket til at man får akkurat bittelitt håp, så kommer den med et brak. Jeg håper på blødning i dag, og lav hcg på mandag. Har du lang protokoll?

Enig, ventetiden er den værste! MYE bedre å være i forsøk. Da skjer det i det minste noe...

Det er uten tvil det som holder oss gående ja <3 Tanken på å ikke få flere barn er ikke til å holde ut.

Er det foressten noen her inne som har testet ulike tilskudd? Har lest om coQ10 og melatonin bla for å bedre eggkvalitet. Evnt noen som har prøvd akupunktur for det samme?

Det er så typisk at den blir nok forsinket til at man får akkurat bittelitt håp, så kommer den med et brak. Jeg håper på blødning i dag, og lav hcg på mandag. Har du lang protokoll?

Enig, ventetiden er den værste! MYE bedre å være i forsøk. Da skjer det i det minste noe...

Det er uten tvil det som holder oss gående ja <3 Tanken på å ikke få flere barn er ikke til å holde ut.

Er det foressten noen her inne som har testet ulike tilskudd? Har lest om coQ10 og melatonin bla for å bedre eggkvalitet. Evnt noen som har prøvd akupunktur for det samme?
Jeg har kort grunnet PCO og faren for overstimulering. Glad jeg slipper sprayen som det virker som mange ikke liker. Jeg fungerer heldigvis bra på stimulering.

Og der var blødningen på plass. Godt jeg ikke brukte penger på test. Jaja, da får jeg ringt sykehuset i løpet av dagen for å avtale datoer for medisineringen.

Og der var blødningen på plass. Godt jeg ikke brukte penger på test. Jaja, da får jeg ringt sykehuset i løpet av dagen for å avtale datoer for medisineringen.

God klem ❤️ Nå håper jeg det blir baby på deg ved neste sjanse :)

Jeg tar Q10 (600 mg) og melatonin nå i tillegg til høydose 350 mg E-vitamin. Går også på metformin grunnet PCOS og tar normale kosttilskudd som omega-3, multivitamin, D-vitamin, folat.. Kun 2 av 39 egg ut her har utviklet seg riktig. Men vet ikke om dette har hjulpet før uttak om noen uker :)

Ble gravid etter akupunktur i februar, men har ennå ikke startet opp igjen med det.. Vurderer dog sterkt begynne på mandag (hvis jeg ikke allerede kan få en time idag og ta jevnt til uttak og innsett).

En dag skal det gå for oss ❤️❤️

Jeg tar Q10 (600 mg) og melatonin nå i tillegg til høydose 350 mg E-vitamin. Går også på metformin grunnet PCOS og tar normale kosttilskudd som omega-3, multivitamin, D-vitamin, folat.. Kun 2 av 39 egg ut her har utviklet seg riktig. Men vet ikke om dette har hjulpet før uttak om noen uker :)

Ble gravid etter akupunktur i februar, men har ennå ikke startet opp igjen med det.. Vurderer dog sterkt begynne på mandag (hvis jeg ikke allerede kan få en time idag og ta jevnt til uttak og innsett).

En dag skal det gå for oss ❤️❤️

Spennende!! Hvor høy dose E-vitamin er anbefalt? Jeg tar også 600 mg Q10 :)

Jeg har også brukt akupunktur litt! Tenker å gå en gang i uka frem mot neste forsøk :)

Jeg har kort grunnet PCO og faren for overstimulering. Glad jeg slipper sprayen som det virker som mange ikke liker. Jeg fungerer heldigvis bra på stimulering.

Heldigvis kort her også, og veldig lite bivirkninger.

Fikk du tak i sykehuset? Ingen blødning her...så da antar jeg at forsøket i desember må utsettes :( frustrerende når man bare vil komme seg videre!

Spennende!! Hvor høy dose E-vitamin er anbefalt? Jeg tar også 600 mg Q10 :)

Jeg har også brukt akupunktur litt! Tenker å gå en gang i uka frem mot neste forsøk :)

350 mg :)

Første timen min på lenge igår hos akupunktøren, skal gå jevnt nå ut forsøket i hvertfall :)

Heldigvis kort her også, og veldig lite bivirkninger.

Fikk du tak i sykehuset? Ingen blødning her...så da antar jeg at forsøket i desember må utsettes :( frustrerende når man bare vil komme seg videre!
Utrolig frustrerende når man både skal spille på lag med sykehuset og egen kropp.

Fikk snakket med sykehuset ja. Så nå har jeg fått alle datoer fram til første ultralydkontroll. Jeg skal ha litt lavere dose Menopur denne gangen kontra forrige forsøk, men så skal jeg gå en dag lengre før første kontroll. Vet ikke hvorfor, men antar at de håper på bedre kvalitet ved langsommere vekst...?!

Back
Topp