Andre kontroll hos lege eller jordmor

Soolstråla

Betatt av forumet
MayDay2021
Hei. I hvilken uke har dere bestilt time til jordmor eller lege? Altså etter den første kontrollen og oul.

Hei. I hvilken uke har dere bestilt time til jordmor eller lege? Altså etter den første kontrollen og oul.
Har kontroll ca 1 gang i måneden her til fastlegen min. Hadde en i starten av oktober, november, en nå i dag (uke 15), så har jeg ny kontroll satt opp 4 januar. Da har jeg gjennomført oul og er ca 19-20 uker på vei. Jordmor blir i uke 24 :)

Last edited:
Ringte jordmorkontoret i uke 13 og trodde de ville sette meg opp på time etter jul, hadde jo vært hos fastlegen i uke 11. Men de ville ha meg inn raskt og beklaget at de ikke hadde time før tre uker senere. Var på den timen forrige uke, 17+0, og det var en skikkelig fin opplevelse. Hun ville gjerne at jeg skulle komme inn en gang i måneden. Hun sa vi gjerne skulle hatt litt mer tid (jeg var der i 45 minutter uten å ha spesielle spørsmål) og satt meg opp på en ny time etter tre uker. Fantastisk oppfølging. Tror det bare blir fastlege nå om jeg skulle trenge sykmelding eller sånn.

I veke 20, då blir da ca 2,5 veke etter oul. Og så blir det kvar 4 veke deretter. Går kun til fastlege for blodprøver framover nå.

Eg og jm setter opp ny time på slutten av timen når eg er der, så trenger ikkje ringe og bestille ny time for kvar gong. Kun om eg må endre timen.

Var der sist 17+1 og då ville ho ha meg inn igjen når eg er 24+1. Så har gått 6-7 veker mellom kvar time ca.

Legen i veke 5
Jordmor i veke 11, 17 (etter mitt ønske) og 24
Oul i morgon, 18+4

Kanskje få meg en time til jeg er 24 uker ca da takk for svar

Uke 11 hos jm, så oul og så ny hos jm uke 24 :) går bare til fastlege for blodprøver, evt sykemelding.

Var hos jordmor uke 7 og 16, skal tilbake i uke 23. Var hos legen og tok blodprøver i uke 12, hadde noen lave resultatet og går derfor hver 14. dag for å ta nye prøver.

Jeg var hos jordmor til første kontroll i uke 10 og skal tilbake i uke 24. Men fikk tilbud om en kort tur innom i uke 12 for å lytte på hjertelyd en ekstra gang (vært litt engstelig) og fikk beskjed om å si ifra hvis jeg trengte mer oppfølging :)

Første svangerskapskontroll hos jordmor hadde jeg i uke 6 og den andre i uke 16. Den tredje skal være i uke 21. Første legetime i uke 11. Har ikke fått ny time hos legen.

Har andre svangerskapskontroll hos jordmor 24+3. Det er over jul.

Har vært hos lege på 1.kontroll (ca.uke 12) og skal på OUL neste uke (19+0).

Går til jordmor en gang i måneden. Så skal på tredje kontroll den 14. Desember. Og oul 21 Desember.
Lege kun ved behov for medesinsk hjelp(som ved UVI osv), og det kommer i tillegg til jordmor

Lege i uke 12, OUL i uke 18 og ny time hos legen i uke 24. Går kun til legen denne gangen ;)

Første jordmor time 6+6
Legetime med blodprøver 11+4
Andre jordmor time 11+6
Tidlig ultralyd 12+4
OUL 19+0
Tredje jordmor time neste uke 19+6 :joyful:

Back
Topp