Andre her som er rhesus negative?

storemagepus

Blir kjent med forumet
Ønsker bare om det er flere av dere der ute med Rh neg selv, og Rh pos far?

ikke meg, men legene er så flinke med det der nå at du trenger ikke bekymre deg...
Alt skal gå bra med både deg og den lille engelen din[:D]

Hei

Jeg jobber med disse RH-prøvene, og det er ingenting å bekymre seg for, alt blir fulgt nøye opp.

Lykke til[:D]

jeg har rehsus minus og det har mamma og søsknene mine også pappa har ikke det men det gikk bra mad alle oss
jeg er nå snart 13 uker på vei og legen sier at dette ikke er noe og bekymre seg for!!
i værste fall må man bytte blod på barnet etter fødslen og dette er ikke noe farlig selv om det er ubehagelig og vite og være vitne til!!
slapp av og nyt babyen du har i magen det er jo ikke lenge igjen!!

klem june

Jeg er Rhesus negativ, og far er rhesus positiv. Litt engstelig, men det blir jo fulgt godt opp.

heisann..

ja jeg er rh neg og kællen er rh pos...

Jeg er rh neg, vet ikke hva faren er. Da jeg fikk min første, tok de blodprøve av navlestrengen rett etter fødselsen og fant på den måten ut at dattera mi også var rh neg. Dersom hun hadde vært rh pos hadde jeg (hun også? litt usikker..) kommet til å få en sprøyte i låret etter fødselen.
Mamma er rh neg og pappa rh pos. På den tiden sjekket de blodtypen til faren hvis mora var rh neg, og hvis han var rh pos fikk mora denne sprøyten etter fødselen uansett.

Hei [:)]

Jeg er Rh neg og typen Rh pos.
Er ca 13 uker på vei, og har fått greie på at jeg har antistoffer i blodet etter en SA tidligere i år. Krysser fingrene for at den lille spiren har min blodtype....

[;)]Tusen takk alle som har skrevet inn!!! Ble bare litt småredd da jeg fant ut dette. VAr også hos legen idag, og hun forklarte det slik at det ikke var noe å bekymre seg for. Lykke til videre alle sammen[;)]

hei,lurer bare på hva det er for noe? jeg har rh pos.

Hei. Jeg er res. neg. og min samboer er res. pos. Tror ikke det er noe å bekymre seg over. i det første svangerskapet er det vistnok ikke noen fare. I de neste er det heller inegn fare, men jeg har forstått det slik at da blir man litt ekstra godt fulgt opp for da kan kroppen danne noen antistoffer. Men legen min sa at jeg ikke trengte tenke mer på det, bortsett fra at det blir kontroll i svangerskapsuke 32... Lykke til videre!!!

Hei!
Jeg er rhesus negativ og mannen min er rhesus positiv...
Legen sa at jeg ville få tilbud om en sprøyte rett etter fødselen (siden dette er første gangen for meg) og at det ikke er noe å bekymre seg for.

Back
Topp