andre her med nakkeproblemer?

trolltjora

Elsker forumet
Jeg er heltidssykemeldt på andre uka nå pga nakken... har konstant vondt i nakken, også stråler det ut til skuldra. Var først venstresida som plaget meg, men nu er det høyre. Kjenner på smerter hele tiden og nå så ser jeg ikke noen som helst lysning - ikke blir jeg bedre av kiropraktor-behandling og tålmodigheten min begynner å forsvinne...
jeg klarer ikke å ha jenta mi på 1,5 år alene en hel dag, blir hun trassig så klarer jeg ikke å løfte henne for hun gjør seg så tung og vanskelig. Jeg kjenner jeg mister tålmodigheten med henne når hun er slik, for jeg får ekstra vondt når jeg må forholde meg til en trassig unge som vil opp, ikke opp, opp, ikke opp osv.
Jeg føler meg som ei dårlig mor som sender henne i barnehagen når jegselv går hjemme med en "sykdom" som ingen ser.
Jeg har dårlig samvittighet ovenfor jobben fordi jeg er borte "bare" pga vond nakke, men det er jo ikke bare bare... det påvirker jo hele kroppen min og jeg får aldri fred.
Idag skal jeg på fest og skrev på fjesboka "partey! gleder meg!" også angret jeg med engang etterpå fordi jeg har jo flere av sjefene mine på vennelista... men jeg er jo ikke syk på den måten at jeg må holde meg hjemme og i senga, jeg klarer å fungere til en viss grad... huff nei, er litt fortvila akkurat nå bare. er lei av å være hjemme, lei av å ha vondt, lei av å ikke fungere hundre prosent...

jeg gikk til fysio og fikk nåler, det hjalp en del her.. men er jo individuelt.

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

mamma er på vanngymnastikk .. det varme vannet hjelper veldig på nakken hennes.. i tillegg til fysio da..

jeg får ikke svømme på en stund, fordi det blir feil posisjon for nakken min (har sikkert noe med hvor smertene ligger).
Jeg så hun ovenfor deg skrive og fysio - jeg har vurdert det - men vet ikke hvem jeg skal snakke med for å få det dekt - jeg gikk direkte til kiropraktor da jeg fikk smertene som kom som lyn fra klar himmel. Kiropraktoren har lov til å sykemelde meg, så er han som gjør det - men jeg trenger seriøst massasje for det setter seg vonde muskelknuter overalt på meg nå[8|] men har allerede brukt 2000 kr på kiropraktor som jeg ikke engang vet om jeg får dekt (noen som vet?)... og om jeg skal begynne med behandling hos fysioterapeut vedsiden av så blir det jo himla mye. argh.. er fortvilende!

ORIGINAL: bondekone

jeg har nå slittet med nakkesmerter siden 23januar 2009 etter en kolisjon
Jeg går fast hos fysio 2 ganger i uka, det gjør at toppene av smertene blir borte i tileg så går jeg fast på smertestilende. Jeg gikk 100% sykmelt en periode så over til 40%, så her også blir det til at jeg har ungene i barnehagen til stenge tid. Siden jeg er helt utslått av smertene i nakken. Når jeg er ferdig på jobb etter 4,5time så drar jeg rett hjem og leger meg til jeg må hente ungene. Har tatt dette op med legen, som nå sier at han tror at disse smertene er noe jeg må gå med resten av live[&o] Nå er jeg med i noe som hetter arbeidsrehailitering, ho som jeg har der som rådgiver og som ska være slik mellommann mellom meg,lege,fyso og nav sier at ho kommer til å anbefale 50% midlertidig ufør sik at jeg kan bruke tiden på å blir bra i nakken

Kjenner igjen frustrasjonen din.
Selv merker jeg at jeg er frustrert over at jeg ikke orker det jeg orket før, fritiden med ungene har det nesten igenging igjen av for jeg går med så mye smerter.
itilleg så slitter det påå forholdet og humøre og etc[&:][&o]

Huff, kjenner meg mye igjen i hva du sier - og jeg bare hatt det slik i 14 dager! smertene gjør meg jo helt motløs...
jeg aner ikke hva som utløste smertene - en dag våknet jeg bare av at jeg ikke klarte å bevege nakken til venstre. merkelig[8|]

ORIGINAL: bondekone

ved fysio så dekker du opp til 2500kr mener jeg det er selv så får du frikort og da kan du gå så mye til fysio du vil resten av åre

kiropraktor kan du få dekt opp til 12000kr i åre tror jeg det er

men jeg ahdde nok prøvd fysio, for de tkan være muskelært eller en betenelse

Får håpe du slipper å gå slik jeg går i lengden, for det er ikke noe godt og en kjenner seg rimelig håløs spesielt siden ingen ser smertene og ofte så får en heller ingen diagnose. Oven for nav så ahdde det vær bedre at en faktisk ahdde et knektbein eller noe[:'(]

men kiropraktoren sier jeg er stokk stiv i hele ryggraden, så han tror nakkesmertene kommer nedenfra, men han tror også jeg har et slags prolaps i nakken - synes det er litt synsing fra han - men han er veldig engasjert i meg da og prøver virkelig å hjelpe. Jeg skal tilbake på mandag så da får jeg se hva han vil videre.. må jo snart få hjelp fra andre enn bare han snart, for slik klarer jeg ikke å gå i lengden.

takker for svar forresten[:)]

Back
Topp