Andre GB opererte her?

Skyggedal

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Hei :)

Jeg ble GB operert i 2011, og har gått ned 60 kg, og de siste 2 årene har jeg hatt en stabil vekt som tilsvarer en BMI på 23.

Noen andre som har vært igjennom samme operasjon her inne? Og har dere vært på OUL?

Tulla mi var nemlig litt liten. Hun var innenfor normalintervall, men jeg blir bittelitt engstelig da vettu:P Var jo så mye hausing om at denne type operasjon ga små barn for en liten stund siden i media.

Hadde vært interessant å pratet med andre i samme situasjon :)

Post den på generelt også ;-) selv har jeg ingen erfaring.

jeg er gb operert i april-12 er 15+3 nå. skal på ul 31. des. har du fått noen extra oppfølging?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg er gb operert juni 2011 og er nå 32+5 på vei :-) jeg hører jo ikke til termingruppen som du postet dette i, men tenkte jeg kunne skrive for det :-)
Jeg har gått ned 60 kg selv etter operasjonen å har hatt en bmi på 27 før jeg ble gravid. Når jeg ble gravid gikk jeg ned 6 kg de første 15 ukene, så begynte jeg sakte med sikkert å gå opp over :-) fra startvekt når jeg ble gravid har jeg gått opp 8 kg nå. Jeg ligger litt under streken på symfysemålingene, men fortsatt innenfor normalen. Jeg har hatt ekstra ultralyder/vekstkontroller på grunn av operasjonen og får beskjed at hun er den størrelsen hun skal være og at hun har nokk fostervann :-) skal tilbake på mandag å se om det fortsatt er bra :-)

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Takk for svar :) Jeg har hatt time hos ernæringsfysiolog og ekstra blodprøver. Utover det så har ikke JM gitt noen indikasjon på at det blir ekstra oppfølging :/

Siden jeg satt med positiv test har jeg slitt med regelrett utmattelse, selv om blodverdiene har vært gode hele veien. (Måtte begynne med litt jern tidlig og doble d vit dose, men ellers bra).

Hvordan er formen deres?

Jeg har vært sykemeldt så å si hele svangerskapet på grunn av svimmelhet. Har svimt av osv. Dette tror de kommer av for lite næring. Jeg har vært hos ernæringsfysiolog å fått tips, men er ikke lett da jeg spiser for lite i mengde. Så da ble det sykemelding. Du kan sikkert forlange å få ekstra ultralyder senere i svangerskapet. Hvor langt er du på vei nå? Første vekstkontrollen min var rundt uke 28 tror jeg. Å er jo alltid kjekt å treffe nurket på skjermen :-)

Jeg har vært sykemeldt så å si hele svangerskapet på grunn av svimmelhet. Har svimt av osv. Dette tror de kommer av for lite næring. Jeg har vært hos ernæringsfysiolog å fått tips, men er ikke lett da jeg spiser for lite i mengde. Så da ble det sykemelding. Du kan sikkert forlange å få ekstra ultralyder senere i svangerskapet. Hvor langt er du på vei nå? Første vekstkontrollen min var rundt uke 28 tror jeg. Å er jo alltid kjekt å treffe nurket på skjermen :)

Jeg dumper på alt jeg da. Det har vært slitsomt. Opplevde dette svært sjeldend før svangerskapet. Og når det er så og si umulig å få opp noe, så står jeg og tørrbrekker meg, og det lille som da kommer opp kommer via nesa :( ÆSJ! Dager jeg dumper mye er også jeg plaget av svimmelhet, så det er nok en sammenheng med næringsinntak ja!

Jeg er 19 uker, og hadde OUL på mandag. Alt så bra ut heldigvis! Sliter massivt med energinivået nå, og bekken og korsrygg krangler noe vannvittig. Tror sjauejobben min i butikk ryker snart :( Må få meg time hos JM slik at jeg kan ta opp det her. Skal jo egentlig ikke på noe kontroll nå før uke 24 eller noe, men jeg tror ikke jeg klarer full jobb stort lenger :( Kunne tenkt meg å prøve akupunktur mot vondtene. Har hørt fra venner at det har hjulpet dem.

Gledelig nyhet nå er at jeg har begynt å legge på meg :D +2 kg! Hurra! Jeg ble skikkelig glad når jeg så 74 tallet på vekta. Kunne godt lagt på meg litt i ansiktet også, for ser helt uthula ut, men jeg skal si meg fornøyd :)

blir kanskje litt feil av meg å kuppe tråden ved å spørre ang GB operasjon. Jeg ønsker dette selv etter mitt fjerde svagnerskap er ferdig i mai. har slitt med overvekt i flere år og sliter med å få av kg, i samråd av lege så fant han ut at jeg har rett på støtte til å få bryst reduksjon og mageplastikk om jeg bare får gått ned nok kg. men problemet er at uansett om jeg trener 5 dager i uka og spiser 25 karbohydrater om dagen og under 1200 kcal om dagen så rører ikke vekta på seg. er dette da noe jeg kan snakke med lege om å få dekket. har ennå ikke gått noe opp dette svagnerskapet heldigvis da jeg alt veide 122,5. jeg var på et punkt for snart 4 år siden helt nede i 97 etter å ha vært oppe i 147 kr, da jeg nesten måtte ta til bulimiske metoder for å gå ned i vekt, det var ikke med vilje vel og merke, men jeg var så dårlig av alt jeg spiste at alt kom opp igjen rett og slett. grunnen til de andre operasjonene ville kunne bli dekt var pga at jeg konstant gikk med sopp fordi foldene ble for store under magen og under brystene. men det er blitt bedre etter som kg ble mindre. nå er vekten nede i 120kg, så gått ned 2,5 kg dette svagnerskapet nå. men gikk gravid med nr tre nesten hele 2012 og den vekta rakk jeg ikke å få av før nr 4 melde sin overraskende velkomst i magen. mine spørsmål til dere som har tatt operasjonen er om dere vet om det er mulig å få den operasjonen dekt helt eller delvis, og hvordan ettertiden gikk? hvordan operasjonen gikk og hvordan healings prosessen var? har aldri ligget under narkose og gruer meg som en raring for å evt måtte legges i narkose, da jeg reagerer på så masse medisiner og sterkt latex allergi, pluss allergi på kirurgisk stål. huff ble mye dette, men håper dere orker å svare meg alikevel. =)

blir kanskje litt feil av meg å kuppe tråden ved å spørre ang GB operasjon. Jeg ønsker dette selv etter mitt fjerde svagnerskap er ferdig i mai. har slitt med overvekt i flere år og sliter med å få av kg, i samråd av lege så fant han ut at jeg har rett på støtte til å få bryst reduksjon og mageplastikk om jeg bare får gått ned nok kg. men problemet er at uansett om jeg trener 5 dager i uka og spiser 25 karbohydrater om dagen og under 1200 kcal om dagen så rører ikke vekta på seg. er dette da noe jeg kan snakke med lege om å få dekket. har ennå ikke gått noe opp dette svagnerskapet heldigvis da jeg alt veide 122,5. jeg var på et punkt for snart 4 år siden helt nede i 97 etter å ha vært oppe i 147 kr, da jeg nesten måtte ta til bulimiske metoder for å gå ned i vekt, det var ikke med vilje vel og merke, men jeg var så dårlig av alt jeg spiste at alt kom opp igjen rett og slett. grunnen til de andre operasjonene ville kunne bli dekt var pga at jeg konstant gikk med sopp fordi foldene ble for store under magen og under brystene. men det er blitt bedre etter som kg ble mindre. nå er vekten nede i 120kg, så gått ned 2,5 kg dette svagnerskapet nå. men gikk gravid med nr tre nesten hele 2012 og den vekta rakk jeg ikke å få av før nr 4 melde sin overraskende velkomst i magen. mine spørsmål til dere som har tatt operasjonen er om dere vet om det er mulig å få den operasjonen dekt helt eller delvis, og hvordan ettertiden gikk? hvordan operasjonen gikk og hvordan healings prosessen var? har aldri ligget under narkose og gruer meg som en raring for å evt måtte legges i narkose, da jeg reagerer på så masse medisiner og sterkt latex allergi, pluss allergi på kirurgisk stål. huff ble mye dette, men håper dere orker å svare meg alikevel. =)

Skrevet en privat melding til deg :-)

Jeg dumper på alt jeg da. Det har vært slitsomt. Opplevde dette svært sjeldend før svangerskapet. Og når det er så og si umulig å få opp noe, så står jeg og tørrbrekker meg, og det lille som da kommer opp kommer via nesa :( ÆSJ! Dager jeg dumper mye er også jeg plaget av svimmelhet, så det er nok en sammenheng med næringsinntak ja!

Jeg er 19 uker, og hadde OUL på mandag. Alt så bra ut heldigvis! Sliter massivt med energinivået nå, og bekken og korsrygg krangler noe vannvittig. Tror sjauejobben min i butikk ryker snart :( Må få meg time hos JM slik at jeg kan ta opp det her. Skal jo egentlig ikke på noe kontroll nå før uke 24 eller noe, men jeg tror ikke jeg klarer full jobb stort lenger :( Kunne tenkt meg å prøve akupunktur mot vondtene. Har hørt fra venner at det har hjulpet dem.

Gledelig nyhet nå er at jeg har begynt å legge på meg :D +2 kg! Hurra! Jeg ble skikkelig glad når jeg så 74 tallet på vekta. Kunne godt lagt på meg litt i ansiktet også, for ser helt uthula ut, men jeg skal si meg fornøyd :)

Så bra at du begynner å gå opp i vekt nå :-) det du skal huske på er at du må kjenne på kroppen hva du klarer å ikke :-) det er ikke bare deg selv du skal ta hensyn til lenger, du skal også tenke på nurket i magen :-) så ta kontakt me legen eller jordmor å hør hva de sier :-)

Back
Topp