Andre en meg som "verker" i underlivet?

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Idag har det vært heelt forferdelig!! Er dette bekkenløsning? Hvordan kjennes det ut?

Tror ikke bekkenløsning kjennes i underlivet, men kanskje det kan være åreknuter? Jeg er veldig hoven og har vondt i underlivet til tider, og blitt fortalt at det er åreknuter som hovner opp pga. økt nedpress og stort blodvolum i kroppen. Kjenner også verk i bekkenet imellom, men det kjennes på en annen måte. Du kan også høre med lege/jordmor hva det kan være

Hva mener du med underlivet da? For jeg har bekkenløsningssmerter foran, symfysen kalles det vel. Men det gjør jo vondt i hele området, nedover også. Så det kan jo hende? Selve smerten er vanskelig å forklare i grunn... Som om man har falt skikkelig hardt på ei sykkelstang? Som skikkelig muskelstrekk? Vanskelig :p

Hva mener du med underlivet da? For jeg har bekkenløsningssmerter foran, symfysen kalles det vel. Men det gjør jo vondt i hele området, nedover også. Så det kan jo hende? Selve smerten er vanskelig å forklare i grunn... Som om man har falt skikkelig hardt på ei sykkelstang? Som skikkelig muskelstrekk? Vanskelig :p
Som om jeg har falt skikkelig hardt på en sykkelstang !! Slik føles det. Langt oppe i musa på en måte.

Vet ikke om det er bekkenløsning.
Jeg får veldig til smerter i underlivet når jeg legger meg i senga. Kjennes ut som jeg har falt på en sykkelstang å at det står en stor kniv opp i kjeden som vrir på seg når jeg rører på meg. Smertene er mer intense etter dager med mye aktivitet og tunge løft. Kjenner og smerter i bekken/hofte når jeg går.
Vet ikke hva det er men hadde det med guttungen og, bare mye senere i svangerskapet. Jm sa ikke stort når jeg nevnte det til henne. Hun mente det var bekkenet, så at jeg måtte ta det med ro :) så satser på at det ikke er farlig vertfall ;)

* Sukkerklompen min ska bli storebror i august <3 *

Som om jeg har falt skikkelig hardt på en sykkelstang !! Slik føles det. Langt oppe i musa på en måte.

Da kan det jo være bekkenet. Få en henvisning til fysioterapeut hos legen, så kan de sette en diagnose. Det kan behandles, men det er ikke stort de får gjort når smertene sitter foran, har jeg fått beskjed om.

Da kan det jo være bekkenet. Få en henvisning til fysioterapeut hos legen, så kan de sette en diagnose. Det kan behandles, men det er ikke stort de får gjort når smertene sitter foran, har jeg fått beskjed om.
Høres ut som bekkenet. Symfysebeinet kan "kile" seg skeivt, henger sammen med bekkenet. Verker i beina i underlivet, både framme og bakover på begge sider... Kan behandles hos kiropraktor, anbefaler å prøve dette. Har vært to ganger hos Bekken og Barn og har blitt mye bedre. De "banker" det liksom i stilling med en hammer.... Ellers hjelper det å sove med en pute mellom låra!

Kunne virkelig ikke beskrevet det bedre selv:P

Ååh jeg får nevne det på neste kontroll da, takk for svar :-)

Back
Topp