Andre babyer som sover godt på natta

Kathrin

Glad i forumet
Adrianne har fra hun ble født bare våknet noen få ganger på natta.
til nå har hun bare sovet i ei bitelita seng og de siste nettene har hun våknet oftere enn før,så i går ordnet jeg sprinkelsenga og la henne kl 20.15 (vanlig tid er 19.30)men hadde besøk.å vi våknet ikke før 05.15 i natt før hun skulle ha mat.
Sovnet igjen etter litt pupp og sov til 09.30
Synnes det er kjempe godt at hun sover godt på natta siden jeg er alene med 3 små og trenger alt av ekstra energi [;)]

[:)]Hei hei[:)]
Det er kjempe bra[:)] Det er ikke mange babyer som er så små som sover hele natten[:)] Det er veldig viktig at du får den søvnen du trenger slik at du har overskudd på dagen[:)]

Jeg har en sønn som er 6 måneder nå i begynnelsen av neste måned. Han begynte og sove rundt når han var 2.5 måned. Nå blir han lag ca. kl.19.30 og sover til 6-7 tiden og så får han mat og sovner igjen. Det er fantastisk[:)] Vi er heldige[:)]

Ja, det hørtes deilig ut![:)]
Lille gutten min sover også godt om natta, men han har ofte en våken periode fram til ca kl 23 på kvelden. Da har han ofte vært våken 2-3 timer.
Men når han da kommer i seng, sover han fram til kl 3-4. Etter det sover han til ca kl 9 igjen. Det hender han vil ha mat i 7-8tida også. Det varierer litt.
Men jeg er veldig fornøyd så lenge det blir såpass mye søvn i løpet av natta. Får mer overskudd til å takle dagen da[:)]

Thea sover fra 00-04/05, og det synes jeg er kjempe deilig! Får da mat også kan vi sove et par timer til!! Føler meg greit uthvilt etter en sånn natt!

[:)] Må bare skryte litt; inatt sov hun fra 00- 07!!! Flink jente!! [:)]

Liam Isac får mat ca kl 23, og etter mat sover han til ca 6-7 tiden. Spiser litt og så sovner han videre til rundt 10-tiden.[:D] Er storfornøyd jeg[:D]

å så heldige dere er da[:)][:)] jonas er et lite natte menneske, er jeg heldig sovner han 0000 men våkner igjen i 03-04tiden....  men dette er bare på god dager[;)] ellers så er han oppe til 03 tiden før han endelig sover i en tre-fire timer.... så våkner han for å få mat og forhåpentligvis sovner han fint igjen i 2-3 timer før han vil ha mat igjen...

Jaggu bra noen er heldigere enn andre... Her i gården sover vi 1,5 time før neste våkenøkt, og de siste nettene har våkenøktene vart fra 30 min til to timer....

Har begynt med mme en til to ganger i døgnet, ammer de andre måltidene, men vet ikke helt om det har noen effekt, synes hun er våken hele tiden alikevel jeg.. Men det blir nok bedre når hun bare blir litt større...

Lykke til alle sammen

I går la jeg Vegar klokka 23.30, og jammen sov han helt til klokka seks, da fikk han litt mat så sov han til halv ni igjen, deilig, hadde ikke gjort no om det var sånn hver natt nei[;)][:D]

Ida Johanne får mat kl 19.00 så legge eg na kl 21.00 å såve t 06.00-07.00 [:)] d har hu gjort siden u va 1,5mnd [;)]

snille jenta eg har[:)]

ORIGINAL: Rosali

Liam Isac får mat ca kl 23, og etter mat sover han til ca 6-7 tiden. Spiser litt og så sovner han videre til rundt 10-tiden.[:D] Er storfornøyd jeg[:D]

til meg er det akkurat likens....
det hender også at vi sover til 11.30....:)

Lillegutten Liam sover somregel fra ca 22.00/23.00 til ca 09.00....uten å våkne i det hele tatt[:D] Takk og lov....hehe

håper bare det varer[;)]

i natt sov jonas fra 24-07 [:D] deilig!!!!!

her soves det  fra ca 21,00 til 04.30-05.30 .så er det mat også sover vi til .09.00 kjempe deilig..

Heldige dere da!![:)] 
Amalie sover ca tre timer sammenhengende før hun skal ha mat, så er hun våken et par timer før hun sover et par timer igjen. Noen netter er litt bedre, andre verre...

Putter dere sovestøv i melka eller???
 Det er bare å dele oppskriften med meg, jeg trenger det!!![;)][;)][;)][;)]

litt varierende fra natt til natt men vanligvis skal hun ha mat hver 3-4 time ;/ 

i natt sov gutten min hele natta dvs fra kl 21.00 til 06.30 . det var herlig det... håper på at han gjør det samme i natt..[8D]

ORIGINAL: amaliesmamma

Heldige dere da!![:)] 
Amalie sover ca tre timer sammenhengende før hun skal ha mat, så er hun våken et par timer før hun sover et par timer igjen. Noen netter er litt bedre, andre verre...

Putter dere sovestøv i melka eller???
Det er bare å dele oppskriften med meg, jeg trenger det!!![;)][;)][;)][;)]

Hvordan er rutinene på dagtid? Sover hun mye?
Gutten min får nå mat mellom 21 og 22, men skal absolutt være våken til jeg legger meg og sovner ikke før i 24-tiden. Skal ikke klage, for han sover til 6-7 tiden og får da mat også sovner han videre til 10. Men jeg jobber nå for at han skal sove etter at han har fått mat på kvelden istedet for å være våken.
Og da når han våkner i 10-tiden og får mat så må han være våken ca 2 timer før han sover ca en time. Får mat igjen og må være våken ca 2 timer, for så å sove en time.. (Etter disse timene har det pleid å bli litt kluss..) Men meningen er at det fortsetter ca slik til kvelden. Kanskje en lengere sovetid på ettermiddagen.

Dette ble litt langt, men poenget er å få inn en viss rutine i ungene. Jeg har en "3-timers-syklus" på mattid,våkentid og sovetid. Følger ikke den slavisk, for en må jo se det litt an.. Begynte å jobbe inn denne syklusen fra vi kom hjem fra sykehuset..
Håper jeg kunne hjelpe deg litt[;)] LYKKE TIL[:)]

I natt var vegar veeeeldig flink, vi la han klokka 23.30 og han sov til 07.30 på !! håper han kan fortsette med det, deilig med en hel natt søvn, men han er jo flink ellers og da[:)]

Back
Topp