Andre babyer med mye ørevoks?

slinsie

Forumet er livet
Høsthjerter 2017
Eller har snuppa kanskje øreverk eller noe?

For her synes jeg nesten at det daglig kommer ut noe gult altså...

Begynner jo å tenke litt når snuppa plages hver kveld en stund nå...
 
Min og har ørevoks [:)]
 
ORIGINAL: stoltmortil4

hvis det er øreverk så merker du det veldig lett v å dra øreflippen litt nedover.har ho vondt der så hyler ho til!!
me ørevoks er nok ganske vanlig på de små-ihvertfall har guttene mine også endel av det!


hmm.. ok..

*sukk* skal teste det når hu er våken da..
håper jo dog hu ikke våkner mer ikveld..
 
ORIGINAL: stoltmortil4

uff håper ikke det er øreverk,for det er mild sagt jævli[&:]
krysser fingerne for at ho sover nå da.slitsomt når man ikke vet helt hva som feiler de stakkars små!!
ps. nydelig signatur du har fått deg-nydelig jente[:)]


nei, sant nok.. men det er noe som plager henne hver kveld, så da begynenr jeg å lure... hu sovna kl. 19, våkna etter 1 time, og var våken i 2 timer, og så sovna hu, sov i 1 time, og våkna - amma henne og da sov hu videre...

så jeg vet ikke jeg..

trodde det var tenner, men virka ikke som hu brydde seg så mye om dentinoxen.. [&o]
 
her er masse ørevoks også.., og legen sa jeg ikke skulle pirke i øret med noe som var mindre en en albue..[&:] Men jeg jeg går over ørene med en våtserviett hver kveld ca..
 
Masse ørevoks her også, både hos lillebror og storebror. Det var bra at det kom mye ørevoks sa hs, det tydet på at ørene renset seg bra. Får bare tørke det vekk me klut eller noe.
 
ORIGINAL: loui

her er masse ørevoks også.., og legen sa jeg ikke skulle pirke i øret med noe som var mindre en en albue..[&:] Men jeg jeg går over ørene med en våtserviett hver kveld ca..

 
mindre enn en albue? haha.. med andre ord, man skal altså ikke pirke i øret med noe som helst[:D]
 
Teo har også en del ørevoks..
 
Man kan bruke ørelys på det...
 
ORIGINAL: TwistedSister

Man kan bruke ørelys på det...

 
ørelys???[8|]
 
hva er det? *føler meg dum*
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[:D]
 
http://www.mamut.net/telemark/subdet22.htm?gclid=CLO1qfTFgZsCFcIWzAodJU0loA

[:D][:D]
 
jeg anbefaler ikke ørelys! mamma drev mye med det før, pga plager med øra.. og flere som hun kjenner (ink henne selv) har fått mye sterkere tinitus (øresus) etter de tok ørelys.. tanta mi hadde så kraftig en periode at hun trodde hun skulle bli gal, heldigvis roet det seg litt da.. men det var etter ørelys behandling..
 
men kan man bruke ørelys på små barn da? de ligger vel ikke rolig nok til det....? [&:]
 
Her er det mye ørevoks også, har tenkt på ørebetennelse, men hun får ikke vondt når jeg drar i øreflippen. Dessuten er hun blid og fornøyd hee dagen. Nå har hun heldigvis sluttett med tullet om kvelden også[:)]
 
Nydelig signatur forresten[:)]
 
Jeg har aldri brukt ørelys, jeg bare vet om andre. Og de har brukt det på barn, så ja. Det går ann..
 
ORIGINAL: Aline

Her hadde mini også veldig mye ørevoks... Urolig som bare det på natten, men ikke noe spes urolig på dagtid...

Etter masse nattevåk og hyling dro vi på legevakta for å sjekke ørene hans, og han har kraftig ørebetennelse i begge ørene...

Han har hatt det en stund, men jeg har dratt i øreflippen hans ofte, og klemt under ørene ofte... uten at han har reagert noe særlig...

Så Slinsie - tror jeg ville sjekket de ørene, jeg... Hvis hun er urolig når hun skal sove... Er jo når de ligger at det begynner å sprenge og de hovner opp inne i ørene...



Jepp, Kasper har nettopp hatt det. Og han ble mye bedre av at jeg hevet hodeenden. For det er veldig vondt til de å ligge helt flatt...
 
ORIGINAL: baby_i_magen

Masse ørevoks her også, . Det var bra at det kom mye ørevoks sa hs, det tydet på at ørene renset seg bra. Får bare tørke det vekk me klut eller noe.

 
barnelegen sa det også.
 
ORIGINAL: Aline

Her hadde mini også veldig mye ørevoks... Urolig som bare det på natten, men ikke noe spes urolig på dagtid...

Etter masse nattevåk og hyling dro vi på legevakta for å sjekke ørene hans, og han har kraftig ørebetennelse i begge ørene...

Han har hatt det en stund, men jeg har dratt i øreflippen hans ofte, og klemt under ørene ofte... uten at han har reagert noe særlig...

Så Slinsie - tror jeg ville sjekket de ørene, jeg... Hvis hun er urolig når hun skal sove... Er jo når de ligger at det begynner å sprenge og de hovner opp inne i ørene...


Tulla er til tider småsutrete på dagtid nå får tiden, vil ha mye oppmerksomhet og sånn - men det tenker jeg ikke er så uvanlig sånn egentlig. I dag er hun storfornøyd, men nå fikk jeg lurt henne til å sove 1,5 time på formiddagen nå(fordi jeg lå i samme seng - (har migrene i dag - er bare innom en liten tur) og ammet henne når hu begynte å våkne etter 45 minutter).

Men hver kveld når vi legger henne om kvelden, så våkner hun igjen etter 1 til 2 timer, og jeg føler på meg at det er noe som plager henne, for ofte hyler/skriker hun når hun har kommet opp da, også når hun sitter oppe med oss/evt mens hun får pupp liksom - så kommer det av og til noe lyd, som jeg tolker som at det er noe som plager henne.. Så er hun våken 2 timer også får jeg som regel lagt henne igjen. Igår våkna hun 1 time etter det igjen. Også våkna hun iaffal 1 gang til i natt, vet ikke når for da var hun kommet over i vår seng.

Sånn har det vært her iaffal 1 uke, hvis ikke 2 nå... Den ene kvelden satt vi bare på soverommet med henne, men likevel tok det ca. 2 timer før hun sovna igjen. Så ingen forskjell på om hun er på soverommet eller er i stua..

Mannen mener at hvis hun hadde hatt det skulle hun hatt feber? Hadde mini det hos deg Aline?
 
Både snuppa og storebror har mye ørevoks.

For en tid tilbake "rant det" ut av øret på begge to. Tok de med til legen for å sjekke for ørebetennelse, da hadde storebror betennelse mens snuppa bare hadde mye ørevoks. Ingen av dem hadde feber.

Greit å ta en tur til legen slinsie, spesielt når hun har vært så sutrete i det siste.
 
Back
Topp