Andpusten

Salicaria

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Er det flere som er andpusten og "tåler lite"? Blir veldig fort sliten og det er jo naturlig. Men pusten?

Kan ikke huske at jeg var det med første og andremann.

Hva kommer det av? :rolleyes:

Er det flere som er andpusten og "tåler lite"? Blir veldig fort sliten og det er jo naturlig. Men pusten?

Jepp :playful:
Skyldes dette: "Blodvolumet øker med opptil 40 prosent, noe som gir høyere hjertefrekvens og høyere slagvolum. Hvilepulsen øker med ca. 10-15 slag per minutt (store individuelle variasjoner). Dette er grunnen til at du relativt tidlig i graviditeten blir andpusten bare etter noen få trappetrinn eller en liten oppoverbakke."

Jeg har det også slik :happy119Jeg går i trapper opp til kontoret, som har gått greit før, men nå må jeg stå å puste og pese på toppen før jeg går inn på jobb, hehe. har pulsklokke og siden jeg ble gravid har hvilepulsen min blitt høyere, og jeg får registrert flere «aktive minutt» ;)

Føler meg også tung i pusten, som om noe tungt ligger på brystet. Jobber på kontor og føler jeg puster mye mer og tyngre bare av å sitte, haha. For ikke å snakke om trapper og bakker. Vi driver med utflytting og har en del kasser som skal bæres. Det merkes godt!

Her også..
Prøvde meg på ei treningsøkt i dag, jeg følte ikke jeg fikk nok luft inn i lungene og måtte stoppe flere ganger for å få trekt pusten dypt nok. Så noe kondisjonsøvelser blir det lite av her i gården.. kan ikke huske det var slik med førstemann. Jeg får også smerter i hoftene, mye hormoner i omløp…

Sliter med mye kvalme selv, og kjenner at noen ganger forverres det av at det føles som om jeg ikke får nok luft ned i lungene… utrolig slitsomt. ‍ Tvilling graviditet så forverrede plager pga. dette også.

Jeg også.. En dag hvor formen var noe bedre skulle jeg være med to venninner på fjelltur. Måtte bare be de gå i veien, for jeg orket ikke tanken på å gå ei hel mil når jeg etter første kilometeren allerede pusta å pesa som bare det.
Håper det er graviditeten som gjør det, og at det ikke bare er et resultat av noen inaktive uker pga kvalme og dårlig form... :hilarious:
Tror jeg må være flink til å ut og gå når formen tillater det for å få noe trening, for når det er sånn her nå, hvordan vil det bli når jeg er i tredje trimester liksom? :facepalm:

Back
Topp