"Andpusten" og hjertefrekvens

2 Happy Feet

Forelsket i forumet
Eg er ikkje i sånn veldig god form, men eg synes det skal vere rart at eg berre med å sitte stille i sofaen eller ligge i senga, at eg er - sånn økt hertefrekvens.. dunke dunke dunke.. litt raskere en vanlig, men ikkje sånn eg har sprunge 8 km, hjertebank... [>:]
 
Eg blir utslitt av å reise meg opp og gå 2 meter. DETTE forstår eg ikkje, for eg er då ikkje hjertesvak...
 
Sorry at eg spør men eg veit ingenting om dette her...
 
Er det noen som veit om dette er normalt ? Farlig eller ?  Kjempetakknemlig for svar, uansett [:)]
 
Muligens eg forklarte meg litt dårlig [&:] Eg har ikkje hjerte eller lunge problemer, så eg berre lurte på om dette kan ha noko med at eg er gravid å gjera... For eg har aldri hatt det sånn før.
 
Er du ca 4 uker på vei og du generelt er frisk, har det nok ikke så stort med svangerskapet å gjøre vil jeg tro, men at du blir fort sliten og trenger mye søvn og avslapping det tror jeg på. jeg var helt slått ut i første trin, jeg bare sov... kroppen bruker utrolig mye energi på å få barnet til å vokse og mye skjer på engang.
Først nå de siste ukene har jeg kjent hjerte slå fortere og hardere, og her skal det transporteres for tre.. asså meg og mine barn.. snakk med jm eller legen din, om du er bekymret.. kontroll hos lege er jo ikke egentlig før mellom uke 8 og 12 [;)]

Lykke til
 
Helt normalt - har det selv - men dersom det er langvarig/vedvarende kan det lønne seg å sjekke opp.
Se svar på babyverden her:
http://www.babyverden.no/templates/QApage____3203.aspx

Ellers har jeg også flere steder lest at hjerteklapp (dobbeltklapp) er forholdsvis vanlig under svangerskapet, selv helt tidlig, og har hatt en del kortvarige episoder selv.
Blir også andpusten av å gå opp en trapp, men tror det har mer med tre måneders stillesitting å gjøre... [8D]
 
Back
Topp