And while I`m at it.. Bekymret for BMI?

irisak

Forelsket i forumet
Jeg gruer meg ikke bare til GU, men også til den hersens veiinga.. Er nesten like tung nå som da jeg var høygravid sist, og tror jeg har BMI på rundt 30. Gikk på antidepressiva leenge etter forrige fødsel, og kiloene raste på. Og de har ikke akkurat rast av igjen.

Flere som gruer seg til veiing? Jeg gruer meg VIRKELIG, får lyst til å grine bare jeg tenker på det!
Mulig jeg virker en smule forknytt og nevrotisk her, men jeg er vel igrunn nettopp det når det kommer til kroppen min på mange måter..
Huffameg.

Jeg har kjempe BMI og er noe bekymret, men skal få hjelp nå med kostholdet. Skal prøve å gå minimalt opp i vekt og spise mye sunnere.

Man kan nekte å veie seg hos legen.

Kan man? Ja for er det dødsviktig å følge med på vekta? Kan man ikke bare veie seg hjemme og oppgi hva man evt. har gått opp siden sist? Jeg låser meg helt bare av tanken på å gå på en vekt.. Jeg spiser allerede mye sunnere enn før jeg fant ut at jeg var gravid, for jeg vil også unngå unødig vektoppgang, samt at jeg vil gi kroppen og embryoet næringsstoffer. Sunn mat, bevegelse og et minimum av sukker mtp. forebygging av svangerskapsforgiftning.

ORIGINAL: irisak

Kan man? Ja for er det dødsviktig å følge med på vekta? Kan man ikke bare veie seg hjemme og oppgi hva man evt. har gått opp siden sist? Jeg låser meg helt bare av tanken på å gå på en vekt.. Jeg spiser allerede mye sunnere enn før jeg fant ut at jeg var gravid, for jeg vil også unngå unødig vektoppgang, samt at jeg vil gi kroppen og embryoet næringsstoffer. Sunn mat, bevegelse og et minimum av sukker mtp. forebygging av svangerskapsforgiftning.

Jepp, har hørt om flere som har gjort det på den måten.

Da jeg var gravid sist måtte jeg spørre for å få veie meg! Og da ble legen overrasket at jeg ville, hun sa at hun ikke pleide å veie gravide lenger for hun viste det var mange som gruet seg veldig til det. Tror strengt tatt det ikke er nødvendig. Du kan jo si du følger med selv og oppgi hvor mye du går opp etterhvert. Vil tro det skulle gå bra [:)]

Åh dere jentene er gode å ha for en nervøs andregangsgravid, hehe! Første gangen var jeg som at lam og gjorde bare som jeg ble bedt om, denne gangen skal jeg ta føringen litt selv også. Ved ødemer og sånt er vel vekt viktig, men som dere sier - hvis man følger med selv så må det vel gå fint. Dessuten finner man ut om man har ødem ved å trykke på huden tror jeg.

ORIGINAL: irisak

Åh dere jentene er gode å ha for en nervøs andregangsgravid, hehe! Første gangen var jeg som at lam og gjorde bare som jeg ble bedt om, denne gangen skal jeg ta føringen litt selv også. Ved ødemer og sånt er vel vekt viktig, men som dere sier - hvis man følger med selv så må det vel gå fint. Dessuten finner man ut om man har ødem ved å trykke på huden tror jeg.

Ja, tenker jeg også veier meg selv hjemme. Ble også satt ut sist gang.

off gruer meg selv til å begynne å gå på vekta:S gikk opp 18kg forje gang jeg var gravid men har gått ned 15 kg på 11 mnd:) er deilig å tenke på men har en DEL for mye kg enda på kroppen:S men kommer nok uannsett til å vege meg med jordmora trur jeg:S

I forrige svangerskap vegret jeg også meg for å gå på vekta. Jordmora var ikke nådig - her MÅTTE det veies. Sukk... Ingen gledelse nei[:'(]

Back
Topp