Anbefalte kjøp for mor

Mymlens

Elsker forumet
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Her kan vi legge til tips, evt linker til ting vi mødre kan få bruk for under graviditeten. Alt fra kosttilskudd, avføringsmiddel, kremer og til klær :love7

Sniker!
Denne har vært en life saver for meg under begge mine graviditeter ettersom jeg alltid sliter med søvn når jeg er gravid fra ganske tidlig av. Koster en del, men verdt hver krone. Skal ikke være vanskelig å finne brukt på f.eks. Finn:

Jeg prøver å lage ei liste over hva vi trenger, men som førstegangsmamma er det vanskelig å vite hva som er faktiske behov og hva jeg bare tror vi trenger. Våget meg til å bestille en liten body selv om jeg bare er 5+2. Det vil bli en stor overraskelse for hele slekta når vi annonserer dette etterhvert, så syns denne var morsom:
IMG_2303.jpeg

Skuøle jeg nevnt en ting jeg ikke kunne vært foruten i mine svangerskap....Redningen:
galieve-tyggetab-peppermynte-24,7560_860079.jpg

Jeg prøver å lage ei liste over hva vi trenger, men som førstegangsmamma er det vanskelig å vite hva som er faktiske behov og hva jeg bare tror vi trenger. Våget meg til å bestille en liten body selv om jeg bare er 5+2. Det vil bli en stor overraskelse for hele slekta når vi annonserer dette etterhvert, så syns denne var morsom:
Vis vedlegget 424563
For min del var elastisk bæresjal og hands-free/wearable brystpumpe det beste jeg kunne ha kjøpt. Ga meg litt frihet og det gjorde en stor forskjell i hverdagen min. Men man trenger ikke nødvendigvis å kjøpe selv først. Kanskje man får lånt av noen kjente først så ser man om det er aktuelt.

Sånne i sølv?
Ja. De kan ligge på hele tiden mellom amming. Sølv er antibakterielt og sårhelende. De koster litt i engangskjøp, men du trenger ikke kremer eller multi-mam-kompresser osv. Og du kan gi de bort i barselgave til noen du er glad i etterpå :Heartred

For min del var elastisk bæresjal og hands-free/wearable brystpumpe det beste jeg kunne ha kjøpt. Ga meg litt frihet og det gjorde en stor forskjell i hverdagen min. Men man trenger ikke nødvendigvis å kjøpe selv først. Kanskje man får lånt av noen kjente først så ser man om det er aktuelt.
Hvilken brystpumpe hadde du? Wearable var ikke en greie da jeg fikk mine 3 andre, men skal definitivt investere i det nå!

Hvilken brystpumpe hadde du? Wearable var ikke en greie da jeg fikk mine 3 andre, men skal definitivt investere i det nå!
Jeg hadde kjøpt en medela swing maxi bare noen måneder før så jeg gikk for en billig variant. Jeg husker ikke navnet og jeg finner ikke den lenger på nettet, men den er akkurat samme type som «Momcozy». Jeg var meget fornøyd med den. Synes det fungerte like bra som medela og kunne gjøre så mye annet mens jeg pumpet (jeg pumpet bare 2 ganger om dagen). Men så mistet jeg motoren på gulvet etter 6/7 måneder og datt fra hverandre. Etter det så sugde den ikke like bra.

Silverette til amming!! Det redda amminga mi med stramt tungebånd sist, nå skal jeg gå rett på med dem!
Ei i min tidligere barselgruppe brukte disse fra første stund for å unngå sårhet osv. Det endte med sopp både på henne og baby :bag: Hun fikk da beskjed om at det ikke er anbefalt å bruke uten grunn, kun når man var sår for å hjelpe groinga..

Back
Topp