Anbefalinger for kaffe

Sandwich

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Augustbarna2024
Jeg er litt usikker på hva jeg bør her, det står litt ulikt? Litt, ingenting? Samt noe nyere forskning om at det ikke er så gærent likevel? Hva gjør dere andre? Jeg pleier egentlig å drikke 2-3 kopper om dagen.

Jeg holder meg helt unna så sant jeg kan, mest fordi at så fort hcg stiger hos meg så smaker kaffe brent gjørme :hilarious: Har med decaf kaffeputer for å lure mamma på ferie nå. Hvis jeg er i situasjoner der jeg må, så tvinger jeg det ned, eller bytter kopp med mannen. Fertilitetslegen har anbefalt at jeg kutter mest mulig koffein, og maks 1-2 kopper om dagen. Ligger foreløpig godt under da.

misten lysten på te… men drikker fortsatt energidrikke innimellom.. røyket hver dag i 15år… den stompa jeg på dagen da jeg fant ut jeg var gravid.. unner meg en halv boks energidrikk en å annen dagen med god samvittighet :happy:

Drikker også en til to kopper om dagen, ofte bare en. Kommer an på dagsformen, da kaffe mange dager ikke smaker like godt som før. Så det begrenser seg selv

Jeg drikker vel 2-4 kopper . Som regel blir kaffen min kald før jeg når bånn , så blir nok i snitt 2 om dagen .

Synes det er vanskelig å kutte ned på kaffe denne gangen. Sist orket jeg ikke smaken på det. Men pleier å blande både koffeinfri og vanlig når jeg trakter for å redusere koffeinen. Og max 2-3 små kopper om dagen

Jeg er heeeeelt avhengig av kaffe og simpelthen eeeelsker det!!! Jeg har redusert til to kopper om dagen og resten koffeinfri for å lure meg selv… funker bra så langt

Elsker også kaffe, og frem til for noen dager siden var det tøft å holde seg til anbefalte grenser, men spedde på med koffeinfri jeg også, slik at jeg holdt meg under. Det trikset kan anbefales. Nå har jeg derimot ikke lenger lyst på kaffe i det hele tatt. Det smaker det samme, men nei, ikke lyst på. Elsket kaffe gjennom hele første graviditet, men annerledes denne gang altså.

Drikker ikke kaffe, men syns redbull er så godt :bag: drikker 1-2 små bokser i uka nå

Er avhengig av cola zero. Men siste uken har jeg vært så kvalm at det utgår. Kun bittesmå slurker vann som slipper forbi…

Drikker vanligvis (utenom graviditet) 1 kopp kaffe pr dag, alltid på morgenen. Dette har ikke fristet de siste ukene og derfor utgått helt. Drukket bittelitt Cola Zero for å se om det kunne kurere kvalme, men liker egentlig ikke smaken av Cola/Pepsi så det varte i ca. 2 dager.. så null koffein her for tiden.

Er veldig glad i kaffe, men blir å holde seg til 1 kopp kaffe om dagen fremover. Unngår koffein ellers :)

Back
Topp